امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تاکید ميرحسين بر رفع تبعيض جنسيتي

کد مطلب: 316 | تاریخ ارسال: 29 آوریل 2009 | چاپ صفحه

مردمي كه در بيان نظرات، انتقادات و ايرادها به مسئولان دچار ترس، هراس و لكنت زبان نشوند و زندگي آزاد داشته و احساس امنيت و آسايش كنند، سرافراز هستند.

به گزارش مرکزی دیلی ، مسئول كميته بانوان ائتلاف مردمي حاميان موسوي در استان مركزي گفت : مردمي كه در بيان نظرات، انتقادات و ايرادها به مسئولان دچار ترس، هراس و لكنت زبان نشوند و زندگي آزاد داشته و احساس امنيت و آسايش كنند، سرافراز هستند.
مليحه اكبري با بيان اين مطلب در نشستي با حضور زنان و دختران فعال اصلاح طلب گفت: مردمي كه در بين همه ملت‌هاي ديگر مورد احترام و اعتماد باشند و به انسان دوستي، صلح طلبي و زندگي مسالمت آميز با ديگران معروف باشند، سربلند هستند.
وي با بيان اينك مردمي سرافراز هستند كه در برابر ضايع شدن حق و حقوق خود فرياد اعتراض بلند كنند، احساس شخصيت كنند و از تملق، چاپلوسي، دورويي، رياكاري و تظاهر بپرهيزند، افزود: مردمي كه مستقل، خود اتكا، خلاق و مولد باشند و از فرصت تحصيل، اشتغال، درآمد مناسب و امكان اداره زندگي خود به صورت شرافتمندانه برخوردار باشند، سرافراز هستند.
اکبری در ادامه افزود: كرامت انسان پايه حقوق بشر است و كرامت انسان در بودن خودش است و همين كه انسان وجود دارد، هستي او مساوي با كرامت است و بين زن و مرد بودن فرقي وجود ندارد و كرامت موهبت و لطف خدا در وجود انسان است و وقتي انسان كرامت مند است پس زنان نيز بايد از حقوق خود بهره مند باشند و اين خواسته يك ملت شرافتمند و آزاديخواه است.
مليحه اكبري با انتقاد از تبعيض‌هاي حقوقي و قانوني كه ناشي از فقدان قانون‌هاي لازم براي سعادتمندي زنان است، گفت: قانون‌هاي ما در قلمرو خانواده حامي زنان نيستند، در صورتيكه اگر به زنان در قلمرو خانواده امتيازات لازم داده شود، خانواده بيشتر از شرايط فعلي حفظ مي‌شود نه اينكه او را به يك موجود ناتوان، اسير و درجه دو در سطح خانواده تنزل دهيم.
وي با بيان اينكه انسان در يك فضا و فرهنگ باز مي‌تواند خود و هويت خود را بسازد، براي زندگي خود تصميم بگيرد و پاسخگوي اعمال خود باشد، افزود: بايد به زنان خوراك‌هاي فكري، انديشه يي و عملي داد و به آنان ياد داد فكر و صحبت كنند نه اينكه فقط مصرف كننده فكر باشند.
اكبري اظهار داشت: بايد نشريات، رسانه‌هاي ديجيتالي، تلويزيون‌هاي آزاد و NGOهاي متنوع در جامع وجود داشته باشد و همه فرصت داشته باشند در چهارچوب قانون، انديشه هاي خود را مطرح كنند.
اين فعال اصلاح طلب با بيان اينكه، اگر جوان اشتغال، دورنماي تحصيل، ازدواج، آزادي فكر، سليقه، بيان و انديشه داشته باشد، در مجموع يك جوان موفق و عالي خواهد بود، گفت: جوان براي اينكه بتواند سعادتمند زندگي كند و يك انسان شرافتمند باشد نبايد افسرده و غمگين باشد، چون با غمگين كردن زنان و جوانان و آحاد ملت خلاقيت‌ها و توانايي آنان را از بين مي‌بريم و انسان افسرده توانايي كار خلاقانه ندارد.
مسئول كميته بانوان ائتلاف مردمي حاميان موسوي استان مركزي افزود: در ايران اكنون حدود 70 درصد ورودي‌هاي دانشگاه‌ها از زنان هستند و بخش عظيمي از استادان دانشگاه‌ها از زنان هستند ولي متاسفانه در كشور وزير زن نداريم.
مليحه اكبري گفت: ميرحسين موسوي بر تك همسري و رفع تبعيض جنسيتي تاكيد دارد و از منتقدان جدي لايحه حمايت از خانواده است.
وي افزود: مهندس موسوي زنان كشور را درك مي كند، به آنها احترام مي گذارد و معتقد است در زمينه‌هاي حقوقي، اقتصادي و منزلت بخشي به زنان بايد كارهاي زيادي انجام شود.
مسئول كميته بانوان ائتلاف مردمي حاميان ميرحسين موسوي در استان مركزي با بيان اينكه مهندس موسوي شخصا موافق وزارت زنان است گفت: يقين دارم مهندس موسوي براي فراهم شدن فضاي بهتر براي آزادي زن‌ها، حل مشكلات حقوقي آنها و شركت در جامعه تلاش خواهد كرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.