امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



گردهمایی ستاد احیای زکات استان مرکزی

کد مطلب: 314 | تاریخ ارسال: 29 آوریل 2009 | چاپ صفحه

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: باید در روستاهای استان ستاد احیای زکات برپا و روستاییان را به پرداخت زکات تشویق کرده و فرهنگ آن را در میان آنان گسترش بدهیم تا برکات آسمانی و زمینی بر همه نازل شود.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، آیت الله احمدمحسنی گرکانی در گردهمایی ستاد احیای زکات استان مرکزی در فرماندای اراک با بیان این مطلب افزود: اگر زکات در جامعه‌ای پرداخت نشود پاکیزگی، طهارت و تزکیه درآن جامعه کم رنگ شده و از بین می‌رود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه با پرداختن زکات باید روح، جسم، ایمان و عقیده خود را روشن و پاک سازیم، افزود: با این عمل می‌توانیم در راستای بهبود وضع اقتصادی گام برداشته و از نعمات و برکات خداوندی بهره‌های فراوان ببریم.

وی ادامه داد: باید مقام و منزلت اسلام و قرآن را در جهان اسلام بالابرده و در مقابل کفر ایستادگی کنیم تا هیچ بیگانه‌ای نتواند با توطئه‌های خود وحدت اسلامی مسلمانان را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: به مسئله زکات باید بیش از گذشته پرداخت چراکه، این مسئله بزرگ و باارزش جایگاه والایی در احادیث اسلامی دارد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم فرماندار اراک گفت: زکات یکی از فروعات دین است و باید در احیای آن تلاش کرد چراکه، در بسیاری از احادیث و آیات قرآن به این مهم بسیار پرداخته و سفارش‌های فراوانی شده است.

محمد حسن آصفری افزود: اگر به موضوع مهمی چون زکات پرداخته شود، بسیاری از مشکلات عمرانی و کمبود‌هایی که در روستاها وجود دارد از بین خواهد رفت .

وی تصریح کرد: موضوع زکات یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در سطح کشور به احیا و گسترش آن پرداخته می‌شود و این نشان دهنده آن است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزش و اعتباری خاص برای این موضوع قائل است و به اصول و فروع این امر مهم می‌پردازد.

فرماندار اراک گفت: در سال گذشته توانستیم با تشکیل شش جلسه در خصوص زکات در فرماندای، به رشد قابل توجه‌ای در جمع آوری زکات دست یابیم.

مدیر کل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان مرکزی هم در این مراسم اظهار کرد: سال گذشته مبلغ یک میلیارد و130 میلیون تومان از محل کمک های مردمی به دست آمد که در 286 پروژه توزیع شد.

علیرضا چگینی افزود: در سال گذشته در خصوص مسئله زکات توانستیم با توزیع کتاب، بنر و بروشور بین مردم، آنان را با امر مهم زکات آشنا کنیم .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان مرکزی در پایان با بیان اینکه 16 ستاد زکات در سطح استان وجودارد، اظهارکرد: در سال 87 در ارتباط با مسئله زکات 120 جلسه در شهرستان‌های مختلف استان برگزارشد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.