امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



پیش بینی انحلال شوراي شهر اراك

کد مطلب: 302 | تاریخ ارسال: 29 آوریل 2009 | چاپ صفحه

دبير اول شوراي اسلامي شهر اراك گفت: با وضعيت ايجاد شده در شوراي شهر اراك و تفرق افراد، انحلال شوراي شهر اراك در آينده را پيش‌بيني مي‌كنم.

به گزارش مرکزی دیلی ، علي رجائي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: به‌دليل وجود ذهنيت‌هاي مختلف در ميان افراد شوراي شهر اراك و نيز روندي كه اكنون شوراي شهر با آن روبروست، در آينده احتمال انحلال شوراي شهر اراك وجود دارد كه بايد با بررسي موضوع از اين رويداد جلوگيري كرد.
وي كه در جلسه انتخاب هيئت رئيسه شوراي شهر حضور يافته بود با اشاره به برگزار نشدن جلسه انتخاب هيئت رئيسه شوراي شهر اراك تصريح كرد: پيش از برگزاري اين جلسه تمام اعضاي شوراي شهر اراك در جلسه‌اي متفق شده بودند كه بر اساس كارآمدي و توانايي، مسئوليت‌ها در هيئت رئيسه به افراد واگذار شود كه عملا با برگزاري انتخاباتي غير‌رسمي در ميان پنج نفر از اعضاي شورا و تقسيم مسئوليت‌ها ميان آن‌ها اين مسئله ايجاد شد.
دبير اول شوراي اسلامي شهر اراك ادامه داد: حضور نيافتن چهار نفر از اعضاي شوراي شهر و از به رسميت انداختن اين جلسه از حقوق اعضاي شوراي شهر است ولي به جاي حضور نيافتن خود در جلسه بايد با استدلال‌هاي منطقي عمل مي‌كردند.
رجائي گفت: در ميان پنج نفر از اعضاي شوراي شهر پيش از برگزاري انتخابات رسمي هيئت رئيسه در صحن شورا مسئوليت‌ها تقسيم شده و به اين علت چهار عضو ديگر شورا حاضر به حضور در جلسه نشده بودند.
وي افزود: در اين تقسيم سمت‌ها، كاظمي يكي از اعضاي شوراي شهر به‌عنوان رئيس شورا ابراز تمايل كرده بود كه من نيز به او راي خواهم داد.
دبير اول شوراي شهر اراك با بيان اينكه ديگر قصد ندارد براي دبير اولي شورا داوطلب شود، گفت: به دليل مشكلات و سختي كار در اين بخش احتمالا براي نائيب رئيسي شورا اعلام داوطلبي خواهم كرد.
عضو ديگر شوراي شهر اراك نيز گفت: اگر بخواهيم خدمت كنيم حتي اگر سرباز هم باشيم، خدمت مي‌كنيم و نگاهي به پست و مسئوليت‌ها در اين ارتباط نداريم.
سيد‌ عماد مولائي‌نسب افزود: بايد در انتخاب افراد براي هيئت رئيسه شورا از كساني استفاده شود كه در عين توانايي براي اداره شورا و تخصص براي اجراي امور فارغ از ديدگاه‌ها و نگاه‌هاي جناحي و سياسي باشد تا فكر و تلاش بيشتري براي جلب رضايت مردم صورت دهد.
وي كه در جلسه روز گذشته شوراي شهر اراك حضور نيافته بود، اضافه كرد: برآيند شوراي شهر اراك در مديريت شورا برآيند منفي نبوده است چرا كه شهردار منصوب شده اين شورا توانسته ‌است با عملكردي مثبت رضايت مردم و شهروندان اراكي را جلب كند كه اين نشان از موفقيت شوراي شهر در اجراي برنامه‌ها و طرح‌هاي خود دارد.
عضو شوراي شهر اراك ادامه داد: در صورتي كه در مجموعه مديريتي شورا افراد ناكارآمد و ضعيف حضور داشته باشند، برآيند كاري شورا با ضعف روبرو خواهد شد كه براي جلوگيري از وقوع آن افراد بايد با شناخت از توانايي و كارايي خود و نيازهاي شهر و شورا در مسئوليت‌هايي حضور يابند كه بتوانند بهترين خدمت را به مردم ارائه دهند.
مولائي‌نسب با بيان اينكه تا زماني كه اعضاي شورا بر اساس توانمندي‌هاي خود عمل نكنند، جلسات شوراي شهر براي انتخاب هيئت رئيسه با مشكل مواجه خواهد بود، گفت: با جلسات مخفيانه و سخنراني‌هاي دو‌پهلو از سوي برخي از اعضاي شورا در محكوميت اعضاي ديگر نمي‌توان فعاليت سازنده‌اي در شوراي شهر داشت.
وي گفت: در شورا افراد بايد با كنار گذاشتن مسائل مختلف و با نگاه تخصصي و مردم‌محور و نه فرد و يا گروه‌محور عمل كنند چرا كه شورايي مي‌تواند در اجراي امور و برنامه‌هاي خود موفق باشد كه عملكرد سليقه‌اي و گروهي نداشته و استقلال كامل خود را از مسائل در تصميم گيري‌ها نشان دهد.
وي خاطر‌نشان كرد: اگر اعضاي شوراي شهر در امور و انجام آن با يكديگر متحد بودند و با همفكري و تلاش براي تصويب طرح‌هاي منطبق با نيازهاي شهري اقدام مي‌كردند، وضعيت شوراي شهر و شهرداري بهتر از اين بود و با چالش‌هاي پيش‌رو مواجه نمي‌‌شد.
عضو شوراي شهر اراك اضافه كرد: همواره در تلاش براي استقلال شورا در تصميم گيري‌ها بوده‌ام و تصميمات اتخاذ شده بر مبناي معامله و زد و بند با ديگر افراد و گروه‌ها نبوده است كه اين روند را همچنان ادامه خواهم داد.
وي ابراز اميدواري كرد كه هيئت رئيسه آينده شوراي شهر اراك بتواند بر اساس مصلحت شهر و نظام و در راستاي بهبود وضعيت شهر اراك اقدام كند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.