امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری همایش علمی پژوهشی شناخت اخلاق و آداب رضوی در اراک

کد مطلب: 30084 | تاریخ ارسال: 7 اکتبر 2011 | چاپ صفحه

همایش علمی پژوهشی شناخت اخلاق و آداب رضوی همزمان با مهرماه سال 90 در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام «حیدری» استاد حوزه و دانشگاه و عضو پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارتباطات وزارت ارشاد در این همایش به معیارهای اخلاقی و آداب رضوی در مناظراتی که امام رضا(ع) در دوران امامت خود داشته‌اند، اشاره کرد و افزود: در مناظرات رضوی یک اخلاق کاربردی و واقعی با تمام ظرائف دیده می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بسیاری از مناظرات که در طول تاریخ بشریت صورت گرفته است مناظراتی به ظاهر علمی بوده است به این شکل که مناظره‌ای طراحی می‌شده تا از این مناظره برای هدف شخصی خود استفاده کنند.

وی با تأکید بر کیاست و فتانت امام رضا(ع) در انجام مناظرات افزود: امام رضا(ع) در دوران امامتش با متانت و طراحی دقیق و با توجه به شرایط و موقعیت رفتار می‌کرد.

حیدری با بیان این مطلب که اخلاق رضوی مانند اخلاق همه پیامبران مملو از عشق نهایی به انسان است، افزود: فرق پیامبران خدا با من و شما در این است که آنها حتی برای فرعون که نسل کشی می‌کرده است دل می سوزاندند و نگران سرنوشت فرعون و فرعونیان بودند، حال چه برسد به شیعیان.

وی با اشاره به طراحی پوستر همایش گفت: در این پوستر تمام عناصر هنری نهفته است اما، از حداکثر ظرفیت رسانه‌ای استفاده نشده و پیام حدیثی که در آن طراحی شده به خوبی القاء نشده است.

عضو پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارتباطات وزارت ارشاد در پایان خاطر نشان کرد: در ارائه مقالات باید وقت بیشتری گذاشته شود، نباید آنها را هدر داد بلکه باید در بحث‌های علمی شکافته شوند.

به گزارش ایسنا در ادامه این همایش حجت‌الاسلام رضا باقی‌زاده، مسوول هیئت علمی همایش علمی و پژوهشی شناخت اخلاق و آداب رضوی بیانیه هیئت داوران را به این ترتیب قرائت کرد: هیأت داوران همایش علمی- پژوهشی شناخت اخلاق و آداب رضوی در سال 1390 با برگزاری یک جلسه کارشناسی در اراک با حضور همه اعضاء و نیز نماینده پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت دقیق به تبیین آیتم‌های داوری و به صورت جداگانه با هدف یک کاسه کردن نظرات و روش‌های داوری پرداخت و سپس با بررسی کلی و عمومی از میان مقالات واصله به دبیرخانه، مقالات برتر و دارای ساختار پژوهشی را انتخاب نموده و سپس مقالاتی که به این مرحله راه یافتند را به صورت جداگانه بررسی کرد و هر مقاله توسط 3 داور مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفته و برگزیدگان به ترتیب و به شرح ذیل اعلام می‌گردند.

1- محمد جانی‌پور از استان تهران

2- محمد امیری از استان مرکزی

3- حمید گنجایش از استان فارس

4- علی صحبت‌لو از استان زنجان

5- مصطفی ادیب از استان تهران

6- حسین هاونگی از استان خراسان جنوبی

7- موسی کاظم‌زاده از استان آذربایجان شرقی

8- مهین حاجی‌زاده از استان آذربایجان شرقی

این گزارش حاکی است: در این همایش محمد جانی‌پور از استان تهران مقاله خود را در مورد جایگاه اخلاق در اندیشه امام رضا(ع) بر مبنای تحلیل محتوای رساله محض‌الاسلام ارائه داد و گفت: با توجه به اینکه عرفان‌های کاذب و زرد در حال حاضر وارد کشور شده باید با نگاه عمیق‌تری به احادیث و آیات قرآن توجه کنیم.

همچنین محمد امیری از استان مرکزی مقاله خود را در مورد تبیین روش مناظره علمی در سیره امام رضا(ع) ارائه داد و اشاره کرد: ترویج سیره تربیتی امام رضا(ع) می‌تواند راه‌گشای مفیدی در حوزه‌ مباحث خانواده، آموزش و پرورش، حوزه سیاسی، اجتماعی و سازمانی باشد.

گفتنی است: در پایان این همایش به 8 نفر از برگزیدگان لوح و تندیس جشنواره اهدا شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.