امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نشست مطبوعاتی فرماندار اراک

کد مطلب: 298 | تاریخ ارسال: 29 آوریل 2009 | چاپ صفحه

فرماندار اراک گفت: هر گزینه‌ای که مردم در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کنند، بهترین انتخاب خواهد بود…

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، محمدحسن آصفری در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران در اراک، با اعلام اینکه 370 هزار نفر در اراک واجدین شرایط حضور در انتخابات هستند، افزود: از 4 ماه پیش کار بررسی مسائل و مواردی که ممکن است در بحث حضور مردم در انتخابات تاثیرگذار باشد را آغاز کردیم و در این راستا با تشکیل یک تیم کارشناسی، از نظرات طیف‌های مختلف جامعه استفاده کردیم.
فرماندار اراک در رابطه با تامین امنیت حضور کاندیداهای ریاست جمهوری در اراک و مشکل پیش آمده برای یکی از نامزدها، اظهار کرد: در این رابطه یک کمیته امنیتی تشکیل شده تا امنیت سخنرانی‌ها و جلسات کاندیداها را بر عهده بگیرد؛ البته از سخنرانان، اعضا و طرفداران احزاب می‌خواهیم از مسائلی که ممکن است موجب ایجاد اختلاف شود، پرهیز کنند؛ افراد نباید طیف مخالف را تخریب کنند و باید به بیان خوبی‌های کاندیدای مورد نظر خود بپردازند.
وی افزود: در رابطه به سفر آقای کروبی هم عده‌ای این مسئله را بزرگنمایی کردند؛ مجری جلسه می‌بایست این جلسه را کنترل می‌کرد و قطعی برق در مسجد سیدها هم اتفاقی و ناخواسته بود؛ مطمئن باشید به جد با عوامل ایجاد بی‌نظمی، از هر طیف و گروهی که باشند برخورد خواهیم کرد؛ البته سخنرانان باید از بیان مسائلی که با اعتقاد دینی مردم سر و کار دارند و سبب می‌شود مورد اعتراض مردم واقع شود، خودداری کنند.
آصفری با اشاره به نقش تاثیرگذار مطبوعات و رسانه‌ها در حضور حداکثری مردم در عرصه، تصریح کرد: کاری که مطبوعات می‌کنند، اثربخش‌تر است؛ انتظار داریم رسانه‌های استان در آستانه انتخابات آرامش بیشتری در جامعه ایجاد کنند و از بیان مسائلی که مردم را ناامید می‌کند، پرهیز کنند.
فرماندار اراک ادامه داد: بعد از پایان انتخابات مجلس، گروهی از طیف‌های مختلف مردم را مشخص کردیم تا به این موضوع بپردازند که چه اقداماتی می‌تواند زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کند و در این راستا 13 جلسه با اقشار مختلف برگزار کردیم و یکی از برنامه‌ها این بود که با رسانه‌ها نشست‌هایی در این رابطه داشته باشیم؛ از طرفی فضاهای مناسبی هم برای کاندیداها مشخص شده تا مشکلی در رابطه با حضور نامزدها در اراک وجود نداشته باشد.
وی در رابطه با فعالیت گروه فشار اظهار کرد: گروه فشار در ادوار گذشته وجود داشته و الان هم نمی‌گویم وجود ندارد، اینکه این گروه‌ها وابسته به چه جریانی هستند، مهم است؛ مطمئن باشید اجازه هیچ‌گونه تحرکی به گروه‌های فشار نخواهیم داد؛ البته متاسفانه برخی مواقع مشاهده می‌شود برخی طیف‌ها بدشان نمی‌آید در جلسات خودشان مشکل بوجود بیاید؛ در همین جا به هواداران گروه‌ها تاکید می‌کنم که از هر گونه مسائل تنش‌زا خودداری کنند.
آصفری در پاسخ به این سوال که فضای انتخاباتی در بخش‌ها و روستاها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار کرد: هنوز در بخش‌ها و روستاها فضای مورد انتظار بوجود نیامده است؛ در این میان رسانه‌ها هستند که باید فضا را گرم‌تر کنند و رسانه‌ملی هم نقش ویژه‌ای در این رابطه دارد.
به گزارش ایسنا، فرماندار اراک در پاسخ به این سوال که در مباحث مختلف چقدر فکر می‌کنید عدالت بین احزاب و گروه‌ها رعایت می‌شود؟ گفت: شاید من از یک حزب خاصی باشم اما، عوامل اجرایی ما در پای صندوق‌های رای، هیچ‌گونه حق حمایت و یا تخریب یک کاندیدای خاص را ندارند و مطمئن باشید کسانی که صیانت از آرای مردم را بر عهده می‌گیرند، وابسته به گروه و یا جریانی نیستند و مطمئنا خروجی انتخابات همان انتخابی خواهد بود که مردم داشته‌اند و این خود مردم هستند که در تمام مراحل بر انتخابات نظارت می‌کنند؛ از طرفی تاکنون 30 مجوز برای برگزاری جلسات اصلاح‌طلبلان صادر کرده‌ایم اما، هنوز حتی یک مجوز برای اصولگرایان داده نشده است.
وی در رابطه با آغاز تبلیغات برخی کاندیداها پیش از موعد مقرر اظهار کرد: طبق قانون کاندیدها تا قبل از یکم خرداد اجازه هیچ‌گونه تبلیغاتی ندارند اما، با لطف رییس جمهور که تاکید داشتند اجازه دهید فضا برای انتخابات آماده شود، کاندیداها و طرفداران آنها اجازه پیدا کردند که کار خود را آغاز کنند و ما از این نشست‌ها و جلسات جلوگیری نکردیم و برای جلسات محدودیتی قائل نشدیم.
آصفری از آغاز فعالیت هیات اجرایی 30 نفره از 15 اردیبهشت در اراک خبر داد و افزود: این 30 نفر از طیف‌های مختلف مردم هستند که در نهایت، 8 نفر به عنوان گروه اصلی انتخاب و با اضافه شدن گزینه مورد نظر شورای شهر، به عنوان کمیته اجرایی معرفی خواهند شد؛ از یکم خرداد به مدت 20 روز هم کار رسمی تبلیغات آغاز خواهد شد و امیدواریم 23 خرداد بتوانیم نتایج انتخابات را اعلام کنیم.
فرماندار اراک در مورد رایانه‌ای بودن انتخابات اظهار کرد: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، تمام شعبات ما حتی در دور افتاده‌ترین نقاط به شبکه اینترانت متصل بوده و با فرمانداری، وزارت کشور و شورای نگهبان در ارتباط هستند؛ البته در مرحله اول نتایج صندوق‌ها از طریق رایانه‌ای به ما اعلام می‌شود و سپس در حضور ناظرین در اراک بار دیگر این آرا را شمارش خواهیم کرد.
وی ادامه داد: خواهشی که از رسانه‌ها دارم این است کاری کنند که مردم امید داشته باشند و از مسائلی که ممکن است یاس و ناامیدی در مردم ایجاد کند و عزت و افتخار نظام را زیر سوال ببرد، پرهیز کنند؛ انصافا اقداماتی که در این 30 سال در همه دولت‌ها انجام شده، قابل مقایسه با 100 سال قبل نیست؛ باید به مردم بگوییم که هر رای آنها می‌تواند اثرگذار باشد؛ ما حتی برای جانبازان و معلولانی که امکان حضور در پای صندوق‌های رای را ندارند هم شرایطی را فراهم می‌کنیم که در انتخابات حضور داشته باشند.
فرماندار اراک در پایان تصریح کرد: بی تردید ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم؛ اگر امروز شهدا در میان ما نیستند، وظیفه ما این است که برای کور کردن چشم فتنه و برای افزایش امنیت ملی، انتخابات پرشوری را برگزار کنیم.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.