امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



پیشبینی موج جدید بیکاری در آلومنیوم اراک

کد مطلب: 296 | تاریخ ارسال: 29 آوریل 2009 | چاپ صفحه

مدیرعامل مجتمع آلومینیوم اراک گفت:‌ در صورت تعطیلی دیگ‌های قدیمی، سه‌هزار نفر بیکار می‌شوند.

به گزارش مرکزی دیلی مرتضی مرجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، افزود: از ابتدای نیمه دوم سال گذشته و همزمان با شروع بحران اقتصادی در دنیا، مجتمع آلومینیوم از حالت سوددهی خارج شده است و امسال هم پیش بینی می‌شود این روند ادامه داشته باشد.

وی در مورد تدابیر اندیشیده شده برای مقابله با بحران اقتصادی جهان در مجتمع آلومینیوم اظهار کرد: در این رابطه یکی از اقدامات کارخانه، تامین مواد اولیه ارزان قیمت بوده است؛ از طرفی کمیته‌هایی هم در رابطه با کاهش ضایعات و افزایش بهره‌بری در مسائل برق و مواد اولیه تشکیل شده تا بتوان تا حدودی از ضررها جلوگیری کرد.

مرجانی خواستار حمایت دولت از شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی در شرایط کنونی شد و به خبرنگار ایسنا گفت: انتظار ما از دولت این است که برای واردات آلومینیوم به کشور تعرفه تعیین کند تا شرکت‌های داخلی متضرر نشوند؛ من فکر می‌کنم قائل شدن تعرفه 15 درصدی برای واردات آلومینیوم، کمک خوبی به کارخانجات داخلی باشد.

مدیرعامل مجتمع آلومینیوم اراک با اشاره به واردات آلومینیوم با قیمت پایین از کشورهای خارجی، اظهار کرد: برای آنکه بتوانیم تولیدات خود را به فروش برسانیم، مجبور هستیم قیمت‌ها را کاهش بدهیم که در همین راستا امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 87، نزدیک به 50 درصد کاهش قیمت در فروش داشته‌ایم.

مرجانی در مورد اظهارات مسوولان محیط زیست در مورد دیگ‌های قدیمی مجتمع آلومینیوم اظهار کرد: دستور توقف کار دیگ‌های قدیمی مجتمع از قبل صادر شده بود اما، این مسئله تبعات اجتماعی به دنبال خواهد داشت به طوریکه، با تعطیلی دیگ‌های قدیمی، سه‌هزار نفر بیکار می‌شوند؛ البته تمام تلاش ما این است که این دیگ‌ها را به حالت استاندارد در بیاوریم تا مشکلات زیست محیطی نداشته باشد.

مدیرعامل مجتمع آلومینیوم اراک در پایان در مورد احتمال تقلیل نیرو در این مجتمع به خبرنگار ایسنا گفت: اگر دیگ‌های قدیمی از مدار خارج شوند، چاره‌ای جز این کار نخواهیم داشت اما، اگر این مسئله انجام نشود، حتی قصد داریم امسال نیروهای دیگری هم جذب کنیم.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.