امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


شهيد ‘عقيل صالحي مرزيجراني’ پنج روز از اعزام تا شهادت

شهيد ‘عقيل صالحي مرزيجراني’ پنج روز از اعزام تا شهادت

کد مطلب: 29577 | تاریخ ارسال: 25 سپتامبر 2011 | چاپ صفحه

وقتي به گلزار شهيدان قدم مي گذاري تا به چهره هاي سرو قامتان تاريخ ميهن نگاهي بياندازي، خود به خود از اينكه از قافله شهادت باز ماندي خجالت زده مي شوي و با خود زمزمه مي كني، ‘كجايند مردان بي ادعا’.

شهيدان والامقام سند مظلوميت و استقامت ملت رشيد ايران اسلامي هستند كه تا انتهاي تاريخ نام آنان در دفتر افتخارات ميهن عزيزمان ماندگار است.
شهيد ‘عقيل صالحي مرزيجراني’ فرزند ابراهيم در سال 1339 پا به عرصه وجود گذاشت تا ادامه دهنده راه سرخ شهيدان كربلا شود و خون پاك خويش را خالصانه و عاشقانه تقديم اسلام كند.
اين شهيد عزيز عاشق امام (ره) بود و علاقه شديدي به كارهاي فني داشته و همواره به پدر و مادر خود احترام مي گذاشت و به انجام فرائض ديني توجه خاصي داشت.
پنج روز تنها فاصله زماني ميان روزهاي اعزام تا شهادت اين شهيد بود و به همين خاطر نوشته اي و وصيت نامه اي از وي بر جا نمانده است.
شهيد صالحي مرزيجراني در تاريخ پنجم مرداد سال 1361 در منطقه عملياتي فكه به درجه شهادت نائل آمد اما پيكر پاك وي پس از 9 سال به دست خانواده عزيز اين شهيد والامقام رسيد.
خاطره اي از زبان مادر و پدر شهيد: ‘در خانه بوديم، ناگهان نوري در خانه پيدا شد و ديديم كه جواني نوراني در خانه است و فردا فهميديم كه حسين به شهادت رسيده است’.
در قسمت ديگري از اين خاطره آمده است: ‘بار آخري كه مي خواست به جبهه برود كه خودش فرمانده بود مي گفت: پدر تو ناراحت نباش، من آرزوي شهادت را دارم و ان شاءالله به آرزويم مي رسم’.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.