امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



ساخت هواپيماي بدون سرنشین شهباز در دانشگاه آزاد اراک

کد مطلب: 29395 | تاریخ ارسال: 19 سپتامبر 2011 | چاپ صفحه

دانشجوی رشته الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی اراک با هزینه‌ای بالغ بر 140 میلیون ریال موفق به ساخت هواپیمای جدید بدون سرنشین با عنوان شهباز شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، وحید ابراهیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: طول بال این هواپیما 4.3 متر، طول بدنه2.95  متر، عرض متوسط بال 35 سانتی‌متر، نوع موتور آن پیستونی با سوخت بنزین و قدرت موتور 5.5hp است.
وی با بیان اینکه در سال 89 طراحی مفهومی این هواپیما آغاز شد و مدت سه ماه به طول انجامید، تصریح کرد: با فراخوان دومین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین در آبان ماه سال 89 به همراه تیم طراح و سازنده هواپیمای بدون سرنشین شهباز با راهنمایی ابوالفضل مولایی‌نژاد و همکاری حمیدرضا ابراهیمی، امین سلیمانی‌، زهرا جوانفرد در این مسابقات شرکت کردیم که خوشبختانه موفق به راهیابی به مرحله پایانی این دوره از مسابقات شدیم.
دانشجوی رشته الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اشاره به اینکه تیم سازنده این هواپیما به عنوان یکی از 23 تیم برتر سازنده هواپیمای بدون سرنشین شناخته شده است، بیان کرد: وزن این هواپیما 20 کیلوگرم و جنس بدنه آن تمام کامپوزیت با الیاف شیشه و کربن است که از توانایی لازم برای حمل مواد تا سقف پنج کیلوگرم  برخوردار است.
وی مداومت پروازی و برد بسیار بالا، پایداری و کنترل‌پذیری مطلوب، قابلیت تجزیه به اجزای کوچک (جهت سهولت در حمل و نقل) و خوش‌دستی را از مزیت‌های این هواپیما برشمرد و ادامه داد: از سیستم‌های موجود در این هواپیما می‌توان به ارسال تصویر آنلاین پایدار ساز pitch.roll سیستم تله‌متری و موقعیت یاب، ایستگاه زمینی کنترل و هدایت برد بلند و سیستم ناوبری (navigation) اشاره کرد.
این هواپیما هفتمین هواپیمای بدون سرنشین ساخته شده توسط این تیم است و از دیگر فعالیت‌های علمی و پژوهشی وحید ابراهیمی دانشجوی موفق دانشگاه آزاد اسلامی اراک می‌توان به اختراع و ثبت رادکوپ، اختراع و ثبت دستگاه جلوگیری از هدر رفت در جایگاه‌های سوخت‌گیری اختراع و ثبت موتور هیدروژنی و… اشاره کرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.