امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


ادعای جالب رییس شورای شهر درباره پتانسیل فرهنگی شهرداری و شورا

ادعای جالب رییس شورای شهر درباره پتانسیل فرهنگی شهرداری و شورا

کد مطلب: 29368 | تاریخ ارسال: 18 سپتامبر 2011 | چاپ صفحه

براستی اینهمه پتانسیل فرهنگی که ریاست محترم شورای شهر و مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری فرمودند کجاست؟ چرا این مدت که بحمد الله فرصت اضافه بر ظرفیت هم به آقایان و خانمها داده شده اتفاق خاضی در حوزه فرهنگ شهری صورت نگرفته؟

اخیرا رییس شورای سالامی شهر اراک در افتتاحیه نمایشگاه کتاب دفاع مقدس فرموده اند که توانایی مدیریت فرهنگی شهر اراک را بهتر از هر نهادی دارند. در این مورد مواردی را خطاب به ایشان معروض می دارم و امیدوارم بزودی پاسخ این سوالات را به افکار عمومی جامعه ارائه نمایند:

براستی اینهمه پتانسیل فرهنگی که ریاست محترم شورای شهر و مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری فرمودند کجاست؟ چرا این مدت که بحمد الله فرصت اضافه بر ظرفیت هم به آقایان و خانمها داده شده اتفاق خاضی در حوزه فرهنگ شهری صورت نگرفته؟ اصولا وقتی قرار است حضرات در جایی بغیر از جایگاه تخصصی خود وقت بگذارند بهانه برای توجیه هم زیاد می شود چرا که می گویند ما تازه کاریم و نیاز به وقت بیشتری داریم…!

راستی در زمینه فرهنگ ترافیک که از رییس شورای شهر تا شهردار و حتی معاون استاندار چندین ساعت سخنرانی در اینباره دارند چه کار مثبتی انجام شده است که حالا بخواهیم اختیار کل فرهنگ شهر را دو دستی تقدیم کنیم به آقایان که در کار روزمره خود هم مانده اند؟ براستی در حالیکه وظیفه اصلی نهاد مدیریت شهری بصورت عام بدرستی انجام نمی شود میتوان امیدی داشت که اینها فرهنگ را هم آباد کنند؟

اینهمه پروژه نیمه کاره در وسط شهر را باید جزو توانمندی های مدیریت شهری گذاشت؟ متاسفانه حرف یک مسئول و دو مسئول هم نیست چرا که با یک گل بهار نمی شود. متاسفانه و متاسفانه باید یک انقلاب جدی در زمینه مدیریت شهری اراک اتفاق بیفتد که نه مدیر دلسوز و متعهد برای این امر داریم و نه بودجه اش را و نه همچنین مسئولین بالادستی که از این فعالیت حمایت کنند.

جالب است در این اوضاع و احوال که سازمان ها و مدیران درگیر در مدیریت شهری در کار روزمره خود مانده اند ادعاهایی می شنویم که اینها می خواهند فرهنگ شهر را متحول کنند. یک سوال از عزیزان شورا می کنیم که واقعا اثر فرهنگی شما در تصمیم سازی های کلان شهری چه بوده؟ اینکه در برنامه ها و افتتاحیه ها حصور پیدا کنید یا اینکه مشکلات را بیابید و چاره کنید؟

فکر می کنید مشکلات زیبا شناسی شهر اراک بخصوص در معابر اصلی شهر جزو فرهنگ نیست؟ اینهمه آلودگی بصری را که بواسطه دادن تابلو به هر درخواستی ایجاد کرده اید را جزو فرهنگ شهر نمی دانید؟ بی نظمی مرکز شهر از لحاظ خدمات شهری تاثیری بر فرهنگ چه مستقیم و غیر مستقیم ندارد؟ پس این فرهنگی که می خواهید آبادش کنید کجاست؟

امیدواریم این مسئولین پاسخگو بیایند و صادقانه و شفاف به افکار عمومی برآیند فرهنگی این شورای شهر و شهرداری را اعلام کنند. بگویند چه اتفاق منحصر بفرد فرهنگی در زمان زمامداری این عزیزان افتاده؟ افق فرهنگی خود را برای شهر اراک به داوری عمومی بگذارند البته اگر چنین چشم اندازی وجود داشته باشد! برنامه های حال و آینده شان را برای این فرهنگ زبان بسته اعلام کنند که متاسفانه هر کسی خود را متولی آن می داند و قیچی بدست مشغول سامان دادن گوشه ای از آن است.

چرا این عزیزان خبره یا خبره نما در فرهنگ هنوز موفق نشده اند وجهه اراک را در رعایت حقوق شهروندی ، فرهنگ ترافیک ، مشارکت شهروندان ، زیبا سازی معابر شهری ، ساماندهی تبلیغات شهری و تقویت بنیان های شهر الکترونیکی و … بهبود بدهند؟قبل از اینکه ادعاهای فضایی از آقایان بشنویم بهتر است در حیطه وظایف روزانه خود درست عمل کنند آن موقع اذهان جامعه برای شنیدن برنامه ها و قضاوت درباره دلایل ارائه این برنامه ها آماده خواهد بود.

براستی تصور مدیریت شهری اراک از نیازهای فرهنگی چیست؟ کیفیتی که رییس شورای شهر می فرمایند همان کیفیت جشن نیمه شعبان و جشن آنچنانی شب وفات حضرت خدیجه بود یا کیفیت عکس العمل این حضرات به یک یا چند اشتباه فرهنگی؟

اصلا خود همین شورای شهر و شهرداری چند مشاور فرهنگی دارد؟ چرا برآیند حضور این مشاوران ( اگر وجود دارند ) در قالب طرح های کارشناسی به جامعه و مردم ارائه نمی شود؟ اگر چنین طرح های وجود دارد چرا تا کنون از اجرای آنها سر باز زده اید؟ اینکه دو جشن و سه نمایشگاه برگزار شود و یک تیم ورزشی هم به ثمن بخس تهیه شود اگر بدون برنامه ریزی و نیازسنجی و کارشناسی باشد هدر دادن بیت المال و خیانت در ودیعه امانت اعتماد عمومی است چرا که این هزینه های بی هدف اگر حتی در بخش سخت افزاری و عمرانی هدفمند هزینه شود خیرات بیشتری برای مردم خواهد داشت.

باور کنید اگر درست عمل کنید هم این دنیا را خواهید داشت و هم اخرت را ، مردم روزانه دعایتان می کنند و حتی دور بعدی انتخابات شورا هم به شما نمایندگان فعلی رای می دهند چرا که به فکر معضلات و مشکلات روزمره آنها بوده اید و برای مردم اهمیت قائل بوده اید و تنها در حرف و ادعا از مطالبات مردمی صحبت نکرده اید.

بهر حال ادعای دور از واقع رییس شورای شهر اراک تنها در صورتی قابل درک خواهد بود که وجود چهره های فرهنگی جامع الشرایط را چه بعنوان عضو شورا و چه بعنوان مشاور و برنامه ریزی و حتی مجری طرح های فرهنگی و حتی کارمندان مجموعه مدیریت شهری شاهد باشیم که متاسفانه در این شورا چنین نیست و امیدواریم حداقل درصدی کوچک از این ادعای بزرگ با مجاهدت شبانه روزی در این فرصت باقیمانده از عمر شورا محقق شود…

ارادتمند – مدیر مسئول مرکزی دیلی

مطاب مرتبط : مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب و نرم افزار قرآن و دفاع مقدس در اراک

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.