امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


مشایخی : خرمشهر باید دست‌نخورده باقی می‌ماند

مشایخی : خرمشهر باید دست‌نخورده باقی می‌ماند

کد مطلب: 29349 | تاریخ ارسال: 17 سپتامبر 2011 | چاپ صفحه

مسئول کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی ستاد هفته دفاع مقدس استان مرکزی گفت: خرمشهر نماد بسیار خوبی از تجاوزگری‌های دشمنان به خاک جمهوری اسلامی بود که این شهر باید به عنوان یک سند دست‌نخورده باقی می‌ماند.

به گزارش مرکزی دیلی ، غلامرضا مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ایران اسلامی هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشت و در این مدت علاوه بر ویران شدن بسیاری از شهرهای مرزی کشور، رزمندگان بسیاری به شهادت رسیده، اسیر شدند و یا جانباز شدند، اما متاسفانه امروز به این نمادها در کشور کم توجهی می‌شود.
وی با بیان اینکه تمام کشورهای دنیا به نمادها و رزمندگان دوران جنگ‌شان توجه بسیاری دارند، تصریح کرد: در کشوری مانند کره شمالی مجسمه یک رزمنده 19ساله که در حین برقراری ارتباط بین فرمانده و سربازان از طریق اتصال سیم بی‌سیم جان باخته بود، به عنوان یک نماد در تمام میادین این شهر نصب شده است و یا در کشوری مانند روسیه با خاک تمام مناطق جنگ دیواری احداث کرده و به عنوان نماد به آن ارزش قائل هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در برخی دیگر از کشورها زمانی که یک زوج می‌خواهند زندگی مشترک خود را آغاز کنند بر سر قبر رزمنده گمنام رفته و به آنها شاخه گل اهدا می‌کنند.
مشایخی افزود: ایران در زمان جنگ شهدایی مانند حسین فهمیده‌ها را تقدیم انقلاب کرده است که اکثر این شهدا هنوز ناشناخته هستند.
وی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی در نمادسازی دوران دفاع مقدس کوتاهی کرده‌اند، گفت: خرمشهر باید به صورت دست‌نخورده باقی می‌ماند تا اثرات جنگ تحمیلی برای همه نسل‌ها به صورت مستند به یادگار گذاشته می‌شد.
مسئول کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی ستاد هفته دفاع مقدس استان مرکزی افزود: شعارهای بسیاری در دوران جنگ از سوی رزمندگان اسلام و تجاوزگران عراقی بر در و دیوارهای خرمشهر نوشته شده بود، عراقی‌ها بر در و دیوار این شهر نوشته بودند «آمده‌ایم که بمانیم» که نباید اجازه داده می‌شد این آثار از بین برود.
مشایخی اظهار کرد: پیشانی‌بند و چفیه دو نماد ارزشمند به یادگار مانده از دوران جنگ است که این پیشانی‌بند در زمان صدر اسلام نیز با رنگ قرمز به نشانه شجاعت مورد استفاده قرار می‌گرفت.
وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری لحظه‌ای چفیه را از خود دور نمی‌کند و معتقد است تقابل حق و باطل تمام نشده و همیشه وجود دارد تنها محل تقابل تغییر می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلایل وقوع جنگ بین ایران و عراق خاطر نشان کرد: عراق کشوری بود که از یک سو بیشترین تانک‌ها را در اختیار داشت و از سویی دیگر بیشترین شیعه را در دل خود جای داده بود به همین خاطر آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که جنگی بین عراق و ایران راه بیاندازند و از این طریق شیعیان دو کشور را نابود کرده و هم مانع از اتحاد این دو کشور شوند.
وی اظهار داشت: جنگ بین ایران و عراق بیش از دو هزار و 887 روز به طول انجامید که می‌توان گفت زمان این جنگ دو برابر جنگ جهانی اول و 1.5 برابر جنگ جهانی دوم و بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین جنگ تاریخ معاصر بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان داشت: امام(ره) پیش‌بینی‌های فراوانی از این جنگ داشتند و در برخی از این پیش‌بینی‌ها فرمودند:«جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت» و یا «جنگ ما علاقه به اسلام‌شناسی را در آمریکا و اروپا و سراسر جهان ایجاد خواهد کرد».

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.