امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


ادامه ترويج دو گناه كبيره در رسانه ملي

ادامه ترويج دو گناه كبيره در رسانه ملي

کد مطلب: 29250 | تاریخ ارسال: 16 سپتامبر 2011 | چاپ صفحه

عليرغم افزايش انتقادها از ترويج گناهان كبيره تمسخر و غيبت در برنامه خنده بازار، بينندگان رسانه ملي در آخرين قسمت از اين برنامه كه شب گذشته پخش شد، از فيض خنده هاي آميخته به گناه در شب آمرزش و طلب مغفرت برخوردار شدند.ترويج تاسف بار دو گناه كبيره غيبت و تمسخر و زدودن قبح اين دو عمل زشت، كماكان از سوي رسانه ملي ادامه دارد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از صراط نيوز، عليرغم افزايش انتقادها از ترويج گناهان كبيره تمسخر و غيبت در برنامه خنده بازار، بينندگان رسانه ملي در آخرين قسمت از اين برنامه كه شب گذشته پخش شد، از فيض خنده هاي آميخته به گناه در شب آمرزش و طلب مغفرت برخوردار شدند.

زدودن قبح اين دو عمل زشت و سوق دادن مخاطبان به تكرار آن از سوي رسانه ملي در حالي ادامه دارد كه ارتكاب اين دو گناه كبيره و عادت به انجام آن جزء بدترين امراض اخلاقي بشمار رفته و در قران كريم، در آيات 11 و 12 سوره مباركه حجرات نيز به صراحت مورد نهي قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش، كارشناسان رسانه ايي معتقدند با توجه به مرجعيت رسانه ملي براي بخش عظيمي از جامعه و اعتماد مردم به آن و تاثير رسانه بر مخاطب ، گنجاندن بخشهايي در برنامه هاي صدا وسيما كه در آن به بهانه نقد اشخاص به غيبت و تمسخر آنها پرداخته مي شود، صرف نظر ار رضايت يا عدم رضايت اين اشخاص و صرف نظر از عذرخواهي مسوولين رسانه ملي از ايشان ، سبب زدودن قبح اين دو عمل و سوق دادن مخاطبان، مخصوصا كودكان و نوجوانان به ارتكاب آن در جمع هاي شخصي خود مي گردد.

از سوي ديگر با توجه به توليد و پخش برنامه هايي كه در آن مخاطبان به پرهيز از ارتكاب گناه توصيه مي شوند و مذمت ارتكاب معاصي در ساير تريبونهاي رسمي جامعه، ساخت و پخش قسمتهاي مورد انتقاد در برنامه خنده بازار و برنامه هاي مشابه فقط سبب ايجاد دوگانگي شخصيتي ،سردرگمي و تحير مخاطبان و نهايتا بي اعتمادي به صدا وسيما خواهد گرديد.

در همين حال در مراسمي كه روز يك شنبه اين هفته در سالن همايشهاي بين المللي صدا وسيما برگزار شد، علي اصغر پور محمدي مدير شبكه سه سيما ،خنده بازار را داراي “ايده هاي جذاب” دانست و با بيان اينكه خنده بازار قصد توهين به هيچكس را ندارد از صبوري فريدون جيراني و عادل فردوسي پور كه به دفعات در اين برنامه مورد تمسخر قرار گرفته اند، تشكر كرد.

در اين مراسم، شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی شبكه سه سيما نيز با تشکر از گروه سازنده خنده بازار و عذر خواهي از “آنهایی که فکر می کردند به تمسخر گرفته شده اند”، گفت : ما در ابتدای راه هستیم.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.