امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


پژوهش و اهمیت آن در  تولیدات رسانه ملی

پژوهش و اهمیت آن در تولیدات رسانه ملی

کد مطلب: 29094 | تاریخ ارسال: 12 سپتامبر 2011 | چاپ صفحه

هفته نامه سروش در پرونده این شماره به موضوع پژوهش و اهمیت آن در تولیدات رسانه ملی پرداخته است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، در پرونده این شماره هفته نامه سروش، موضوع پژوهش و اهمیت آن در تولیدات رسانه ای مطرح شده است.

 حسین گودرزی، رئیس مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما در این شماره ارتباط بین دین و رسانه را ارتباطی نزدیک بیان کرده است و دلیل فعالیت و تاسیس مرکز پژوهش های اسلامی در قم را توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری جهت استفاده دقیق از حوزه علمیه بیان کرده است.

وی مرکز پژوهش های اسلامی را حلقه واسطه میان رسانه و حوزه های علمیه یا دانش و آموزه های دینی مطرح نموده است و از حضور مدیریت آموزش در شبکه های تلویزیونی و مراکز سازمان در استانها به منظور انجام پژوهش های موردی و محلی خاص خبر داد.

دکتر گودرزی تناسب بین  مدیریت آموزش با نیازهای رسانه ملی را مطرح کرده است با این مضمون که واحدهای مختلف پژوهشی برای رفع نیازهای ملی و موضوعی تاسیس شده است ولیکن باید یک تعریف مجدد از ارتباط موضوعی و برنامه ای میان این مراکز باشد.

مدیر مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما در هفته نامه سروش در خصوص عرضه  محتوای دینی در قالب ساختار نامتجانس افزوده است: زمانی که ما محتوای دینی و فرهنگی خود را در قالب ساختار نامتجانس عرضه می کنیم، به خروجی آن ضربه وارد می نماییم و ناقص، نارس و ناکافی جلوه می نماید و برگرفته از شکل ما در پژوهش های بنیادی است.

برفرض مثال متون آموزشی که در اختیار مراکز قرار داده شده ، غرب محور است و یکی از وظایف مراکز آموزشی و پژوهشی، تامین نیازهای آموزشی و متون درسی متناسب با دین و فرهنگ اسلامی است.

 قابل ذکر است یک هزار و پانصد و یکمین  هفته¬نامه سروش در 84 صفحه و با قیمت 800 تومان منتشر  شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.