امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


حضور استاد ايراني مركز تحقيقات وزارت بهداشت آمريكا در اراک

حضور استاد ايراني مركز تحقيقات وزارت بهداشت آمريكا در اراک

کد مطلب: 28959 | تاریخ ارسال: 10 سپتامبر 2011 | چاپ صفحه

استاد ايراني سرطان شناسي و ژنتيك انساني مركز تحقيقات وزارت بهداشت آمريكا گفت:حضور جدي و فعالانه متخصصان بيماري هاي عفوني و ارايه مقالات ارزشمند در سطح بسيار بالاي علمي در اين همايش مي تواند مبناي ريشه كني بيماري بروسلوز در ايران قرار گيرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از پرتال دانشگاه علوم پزشكي اراك ، استاد ايراني سرطان شناسي و ژنتيك انساني مركز تحقيقات وزارت بهداشت آمريكا گفت:حضور جدي و فعالانه متخصصان بيماري هاي عفوني و ارايه مقالات ارزشمند در سطح بسيار بالاي علمي در اين همايش مي تواند مبناي ريشه كني بيماري بروسلوز در ايران قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار وب دا در اراك،دكتر ناصر پارسا در همايش كشوري بروسلوز در اراك،با بيان اين مطلب افزود:انسجام بخشي به مقالات ارايه شده و پيگيري يافته هاي علمي جديد در اين همايش،قادر است وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي را در ريشه كني بيماري بروسلوز ياري نمايد.

وي ادامه داد:متخصصان بيماري هاي عفوني بايد احتمالات جهش زايي ژنتيكي عامل بيماري بروسلوز در 50 سال گذشته را مورد بررسي قرار دهند تا تشخيص و درمان و در نهايت ريشه كني اين بيماري تسهيل گردد.

وي تاكيد كرد:ريشه كني بروسلوز امري يافتني است و نبايد زمان آن بيش از اين طولاني شود.

استاد ايراني سرطان شناسي و ژنتيك انساني مركز تحقيقات وزارت بهداشت آمريكا بر ضرورت فرهنگ سازي و آموزش عمومي بويژه براي دامداران كشور در رابطه با اين بيماري تاكيد كرد و گفت:تلاش مجموعه هاي علمي و دانشگاهي كشور در اين راستا بايد همسو و جهت دار باشد تا مسير رسيدن به هدف نهايي تسهيل گردد.

وي با اشاره به سطح بالاي علمي اين همايش ضمن تقدير از تلاش مجموعه دست اندركاران برگزاري اين همايش بر ضرورت برگزاري سالانه همايش در استان مركزي يا ساير استانهاي كشور تاكيد نمود.

دكتر پارسا در پايان گفت:اگر اين همايش ها استمرار داشته باشد و متخصصان امر بتوانند در كنار هم قرار گيرند هم افزايي علمي كشور را بدنبال خواهد داشت و مي توان اميدوار بود كه بيماري بروسلوز طي 10 سال آينده در كشور ريشه كن شود.

شايان ذكر است دكتر ناصر پارسا كه هم اينك 56 سالگي را سپري مي كند متولد شهر بروجرد است كه 35 سال از عمر خود را در مراكز علمي و وزارت بهداشت آمريكا گذرانده و همواره نتايج يافته ها و تجربيات علمي خود را در سمينارهاي علمي داخلي در اختيار متخصصان ايراني قرار داه است.

گفتني است دكتر پارسا در حاشيه همايش دو روزه بروسلوز در اراك چند تن از بيماران را بصورت رايگان ويزيت نمود

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.