امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



پیام دکتر علي‌اكبر ولايتي به همايش كشوري تب مالت در اراک

کد مطلب: 28938 | تاریخ ارسال: 10 سپتامبر 2011 | چاپ صفحه

رئيس انجمن حمايت از بيماران عفوني كشور گفت: مبارزه با بروسلوز نيازمند تقويت و گسترش هماهنگي بين بخشي با سازمان‌هاي ذيربط است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك علي‌اكبر ولايتي در پيامي به مناسبت آغاز به كار همايش كشوري تب مالت كه ظهر امروز با حضور مسئولان و محققان بهداشتي و درماني كشور در اراك برگزار شد، اظهار داشت: تامين سلامت و ارتقاي سطح بهداشتي جامعه از برنامه‌هاي مهم كشور است كه بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد.
وي با اشاره به اينكه تب مالت از بيماري‌هاي شايع در كشور است، تصريح كرد:  اين بيماري با تبعات اجتماعي و اقتصادي زيادي همراه است و تغيير ماهيت توزيع جغرافيايي و كانون‌هاي اين بيماري از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
ولايتي ارائه خط مشي و انتخاب روش‌هاي مناسب با استفاده از امكانات شبكه بهداشتي و درماني كشور بر اساس بيماريابي، تشخيص به موقع، درمان مناسب، ارتقاي سيستم تشخيص و اطلاع رساني و امور پيشگيرانه در سطوح دام و انسان را از اهداف كلان مديريتي بروسلوز دانست و ادامه داد: مبارزه با بروسلوز بر اساس تقويت و گسترش هماهنگي بين‌بخشي با سازمان‌هاي ذي‌ربط، تامين و تقويت توليدات داخلي واكسن، كنترل كشتارگاه‌هاي آلوده، آموزش دامداران و نظارت‌هاي كيفي در حوزه توليد مواد لبني، آموزش عمومي جامعه و ترويج مقررات قرنطينه و بهداشتي صورت خواهد گرفت.
همايش كشوري تب مالت (بروسلوز) با همكاري انجمن حمايت از بيماري‌هاي عفوني، مراكز تحقيقات عفوني و سلولي دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي اراك و انجمن متخصصان عفوني كشور طي امروز و فردا در شهر اراك برگزار مي‌شود.
محورهاي اين همايش شامل تشخيص، درمان، علايم باليني، اپيدمولوژي، رابطه بيماري انسان و دام و مباحث پرستاري و تب مالت است كه از بين مقالات ارسالي به اين همايش 47 مقاله به صورت پوستر و 13 مقاله به صورت سخنراني ارائه خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.