امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


گشایش همايش كشوري تب مالت در اراك

گشایش همايش كشوري تب مالت در اراك

کد مطلب: 28924 | تاریخ ارسال: 8 سپتامبر 2011 | چاپ صفحه

همايش كشوري تب مالت (بروسلوز) روز پنجشنبه با حضور مسوولان و محققان بهداشتي و درماني از سراسر كشور و با پيام دكتر علي اكبر ولايتي در دانشگاه علوم پزشكي اراك گشايش يافت.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ايرنا، در پيام دكتر ولايتي (رييس انجمن حمايت از بيماران عفوني كشور)، تامين سلامت و ارتقاي سطح بهداشتي جامعه از برنامه هاي زيربنايي عنوان شده است.
وي در اين پيام تب مالت را از بيماري هاي شايع ايران خوانده و افزوده است: اين بيماري با تبعات اجتماعي و اقتصادي زيادي همراه و تغيير ماهيت توزيع جغرافيايي و كانون هاي اين بيماري از اهميت ويژه برخوردار است.
در پيام رييس افتخاري همايش سراسري بروسلوز آمده است: ارائه خط مشي و انتخاب روش هاي مناسب با استفاده از امكانات شبكه بهداشتي و درماني كشور براساس بيماريابي، تشخيص به موقع، درمان مناسب، ارتقاي سيستم تشخيص و اطلاع رساني و امور پيشگيرانه در سطوح دام و انسان اهداف كلان مديريتي بروسلوز است.
اين پيام افزوده است: مبارزه با بروسلوز براساس تقويت و گسترش هماهنگي بين بخشي با سازمان هاي ذيربط ،تامين و تقويت توليدات داخلي واكسن، كنترل كشتارگاه هاي آلوده، آموزش دامداران و نظارت هاي كيفي در حوزه توليد مواد لبني، آموزش عمومي جامعه و ترويج مقررات قرنطينه و بهداشتي موفق مي شود.
نايب رييس انجمن حمايت از بيماران عفوني ايران نيز در مراسم افتتاحيه اين همايش گفت: بيماري هاي عفوني و مشترك بين دام و انسان يكي از تهديدهاي جدي حوزه سلامت است و بايد با حساسيت و برنامه دقيق در حوزه پيشگيري و درمان آن ها گام برداشت.
دكتر ‘مينو محرز’ افزود: وزارت بهداشت و درمان و دامپزشكي كشور بايد در سايه تعامل تنگاتنگ و تقويت همكاري هاي دوجانبه، بستر پيشگيري و درمان مناسب بيماري تب مالت را بيش از پيش مهيا كنند.
وي گفت: برگزاري همايش هاي علمي و جمع آوري و كاربردي كردن توليدات علمي در حوزه بروسلوز جزو نيازهاي اولويت دار حوزه درمان است.
رييس اداره بيماريهاي قابل انتقال انسان و دام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين مراسم گفت: فرهنگ سازي و تقويت امور پيشگيرانه در حوزه بروسلوز (تب مالت ) يك مساله مهم در حوزه سلامت است و اطلاع رساني بايد براي گروه هاي هدف روستايي و شغلي بيشتر باشد.
دكتر ‘محمدرضا شيرزادي’ افزود: به رغم اقدامات گسترده وزارت بهداشت و درمان و دامپزشكي كشور هنوز ايران در حوزه بيماري تب مالت شرايط رضايت بخشي ندارد.
قائم مقام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و رييس دانشگاه علوم پزشكي اراك نيز در اين مراسم گفت: اين همايش دو روزه با هدف ايجاد نقشه راه و استفاده كاربردي از توليدات علمي براي مديريت بيماري بروسلوز برگزار شده و مقالات آن در شش محور تشخيص، درمان، علايم باليني، اپيدمولوژي، رابطه بيماري انسان و دام و مباحث پرستاري تب مالت است.
دكتر ‘مجيد رمضاني’ ادامه داد: يكصد مقاله علمي از سراسر كشور به دبيرخانه همايش رسيده كه 47 مقاله به صورت پوستر و 13 مقاله به صورت سخنراني ارائه مي شود.
وي افزود: سه پنل آموزشي نيز در حيطه تشخيص و درمان بيماري تب مالت و موارد خاص درخصوص بروسلوز با حضور پنج سخنران مطرح كشوري در اين همايش برگزار مي شود.
رييس همايش سراسري بروسلوز خاطرنشان كرد: اين همايش فرصت مناسبي براي جمع آوري آخرين توليدات علمي كشور در حوزه بروسلوز و راهكارهاي پيشگيري، كنترل و درمان آن است و دستاوردهاي آن در كتابچه اي منتشر و در دسترس مسوولان برنامه ريز و علاقه مندان قرار مي گيرد.
رمضاني اظهار داشت: تب مالت از بيماري هاي مهم عفوني است كه توليدات پژوهشي در اين حيطه از اهميت ويژه براي برنامه ريزان كشوري و حوزه سلامت برخوردار است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.