امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اعطای تسهیلات جدید گمرکی به تولیدکنندگان استان

کد مطلب: 28855 | تاریخ ارسال: 7 سپتامبر 2011 | چاپ صفحه

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: گمرک کشور تسهیلات جدیدی را جهت ایجاد سرعت و تسهیل در فرایند ورود کالا برای تولیدکنندگان در نظر گرفته است.

به گزارش مرکزی دیلی ، حسین دمیاد در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، از ایجاد تسهیلات ویژه جهت فعالان اقتصادی تولیدکننده، واردکننده و صادرکننده استان خبر داد.

وی با بیان اینه یک بخش از فرایند ترخیص کالا را اخذ ضمانت‌نامه بانکی تشکیل می‌دهد افزود: ریس کل گمرکات کشور با صدور بخشنامه‌ای تسهیلاتی را برای گمرکات داخل کشور بویژه گمرکات استان مرکزی ایجاد کرده است.

دمیاد تصریح کرد: میزان ضمانت‌نامه بانکی واحدهای تولیدی در گمرک شهید رجایی به عنوان مهمترین گمرک کشور در حوزه حقوق ورودی 500 میلیون ریال است ولی براساس این بخشنامه از تولیدکنندگان استان مرکزی200 میلیون ریال بابت حقوق ورودی دریافت می‌شود.

وی همچنین از افزایش زمانی در نظرگرفته شده در مدت ضمانت‌نامه بانکی مذکور به عنوان امتیاز دیگری برای تولیدکنندگان استان خبر داد و اظهار کرد: در گمرک شهید رجایی و گمرک تهران مدت این ضمانت‌نامه کمتر از سه ماه است ولی در استان مرکزی این مدت تا 7 ماه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل گمرکات استان، این افزایش زمانی را امتیاز قابل توجهی برای تولیدکنندگان استان جهت استفاده مثبت از این تنفس مالی عنوان کرد.

دمیاد همچنین ترخیص نسیه کالا را از دیگر امتیازات و تسهیلات جدید گمرک استان عنوان کرد و افزود: در این حوزه با قرار دادن بخشی از کالا به عنوان وثیقه حقوق ورودی، واردکنندگان می‌توانند کالای خود را ترخیص کنند.

مدیرکل گمرکات استان در پایان، خاطرنشان کرد: عدم ارسال کالاهای صادراتی که به صورت یکنواخت صادر می‌شوند به آزمایشگاه، ازتسهیلاتی است که در چندماهه اخیر توسط گمرک کشور برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده و از ایجاد هزینه اضافی برای تولیدکننده جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.