امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بهره برداری از چندین پروژه فضای سبز اراک

کد مطلب: 2881 | تاریخ ارسال: 21 جولای 2009 | چاپ صفحه

زندگی صنعتی وشهر نشینی سبب می شود که اغلب افراد یک جامعه تحرک کافی نداشته باشند ودر این شرایط استفاده از فضاهای سبز که روح آرامش را در زندگی حاکم کند ویا مکان هایی که وسایل ورزشی را داشته باشد می تواند بخشی از مشکلاتی که زندگی شهر نشینی برای مردم به همراه دارد را برطرف نماید.

به گزارش مرکزی دیلی ، وبلاگ مهرورزان اراک گزارشی درباره  بهره برداری از چندین پروژه فضای سبز شهرداری اراک نقل کرده است. در این گزارش میخوانیم :

آغاز بهره برداری از چندین پروژه فضای سبز شهرداری اراک

شهردار اراک: شعار سال جاری شهرداری ” زیبا سازی محیط شهری ”  است

رییس سازمان پارک ها وفضای سبز شهرداری ارک: 14 پروژه فضای سبز در اراک به بهره برداری رسید

شهردار اراک گفت: آغاز بهره برداری از تعدادی پروژه عمرانی ،فضای سبز وتهیه تعدادی ماشین آلات مورد نیاز شهرداری از جمله اقداماتی که به مناسبت عید مبعث انجام می شود.

دکتر علی اکبر کریمی ، همزمان با عید مبعث در مراسم جشنی که در پارک گلبرگ واقع در کوی بعثت برگزار شده بود ،با بیان این مطالب افزود: شهرداری از تنوع خدمات بسیار زیادی برخوردار است و در زندگی مردم در شهرها ، در موارد مختلف این خدمت رسانی به مردم جریان دارد.

وی تاکید کرد: خدمات شهرداری در تمام ساعات شبانه روز به مردم شریف اراک ارائه می شود تا بتوان زندگی مناسب  را برای شهروندان اراکی به همراه آورد.

وی اضافه کرد: تلاش خدمت گذاران مردم در شهرداری این است که بتواند خدمات رسانی را در بعد کیفیت وکمیت به جایگاه مناسب برساند تا بتوانیم شهری آباد تر وزیبا تر را برای شهروندان اراکی به ارمغان آوریم.

کریمی با اشاره به شعار سال جاری شهرداری اراک عنوان داشت: امسای شعاری که برای شهرداری اراک انتخاب شده است  شعار ” زیبا سازی شهر است ” و تلاش شده است که دراین خصوص قدم هایی را برداریم

شهردار اراک ،با اشاره به پروژه هایی که در سال جاری به بهره برداری می رسد توضیح داد:شهرداری در سالهای اخیر پروژه های عمرانی زیربنایی بزرگی را شروع کرده است که با تلاش های صورت گرفته در سال جاری قسمت اعظم این پروژه ها به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد:تقاطع های غیر همسطح، بلوارها ، تعریض کمربندی شمالی ، پروژه های متعدد دیگر که درسال جاری در اراک به بهره برداری می رسد.

وی خصوص کمبود فضای سبز در اراک تصریح کرد:عدم فضاهای کافی برای تفریح وآسایش مردم یکی از معضلاتی است که در شهر اراک وجود دارد که باید با فراهم کردن فضاهای سبز وتفریح در سطح شهر اراک بتوان این مشکل را برطرف نمود.

علی اکبر کریمی ، خاطرنشان ساخت: شهرداری امیدوار است که بتواند در راه بهسازی فضاهای سبز در سطح شهر اراک فعالیت کند اگر چه نیازها بسیار زیاد است وانتظارات به حق مردم بسیار  زیاد است وامکانات شهرداری محدود است ولی تلاش ها دراین راه است که بتوان با این امکانات بیشترین بازدهی را در محیط شهری بوجود آورد.

شهردار اراک گفت: در سال جاری اعتبارات بسیار گسترده ای  را برای احداث فضاهای سبز وپارک های محله ای در نظر گرفته شده است که دراین راستا تامین آب مورد نیاز ،خطوط انتقال ،تجهیز چاه ها وایجاد مخازن از جمله اقدامی است که شهرداری برای گسترش فضاهای سبز در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار داشت: تجهیز ناوگان ماشین آلات شهرداری ،یکی دیگر از اقداماتی است که در شهرداری در دستور کار قرار گرفته است تا خدمات رسانی افزایش پیدا کند که دراین راستا دو دستگاه ماشین آتش نشانی با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان خریداری شده است.

وی ادامه داد: برای مکانیزاسیون جمع آوری زباله های سطح شهر با مساعدت استاندار مرکزی، 1میلیارد و50 میلیون تومان اعتبار در گرفته شده است که با در نظر گرفتن این اعتبار 5دستگاه ماشین مورد نیاز دراین رابطه خریداری شد.

کریمی خاطرنشان ساخت: تلاش شهرداری این است که در عرصه های مختلف خدمت رسانی بیش از پیش در خدمت مردم اراک باشد تا نظافت شهر واحداث پارک ها وفعالیت های فرهنگی به نحو مطلوب به مرحله اجرا در آید.

رییس سازمان پارک ها وفضای سبز شهرداری اراک نیز دراین مراسم گفت: 14پروژه فضای سبز همزمان با عید مبعث به بهره برداری می رسد که از این میزان 4 پارک جدید و10 پروژه فضای  سبز به بهره برداری می رسد.

احمد حسنی ، با بیان این مطالب افزود: پارک گلبرگ در شهرک بعثت اراک ،در آذرماه سال گذشته کار اجرایی اش آغاز شد که همزمان با عید مبعث به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان ساخت: مساحت کلی پارک 5/5 هکتار است که حدود 30 هزار متر مربع کاشت گل وچمن در آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به دیگر مختصات این پارک اظهار داشت: معابری که دراین پارک فراهم شده است حدود 15 هزار متر مربع است ، وست ورزشی کامل وزمین بازی از دیگر تجهیزات موجود دراین مکان است.

حسنی ، تاکید کرد: برای اولین بار در شهر اراک ، جهت ایمن سازی پارک ها از کفپوش  استفاده شده است.

رییس سازمان پارک ها وفضای سبز شهرداری اراک خاطرنشان ساخت: در پارک های اراک ، نصب مبلمان شهری شامل سطل زباله ، نیمکت ، تیرهای برق وامکانات دیگر صورت گرفته است.

وی گفت: از پارک آزادی به درون پارک های دیگر شهر لوله گذاری برای انتقال آب انجام گرفته است

وی با اشاره به پارک هایی که در اراک مورد بهره برداری قرار می گیرند عنوان داشت: پارک گلبرگ با اعتبار بالغ 650 میلیون ، پارک رز ، پارک گلزار با مساحث 1500 متری ، پارک در پل چهارچشمه به همراه آبنما از پروژه هایی است که از سوی سازمان پارک ها وفضای سبز شهرداری به بهره برداری می رسند.

حسنی ، خاطرنشان ساخت: حدود 10 پروژه در زمینه فضای سبز انجام شده است که در خدمت شهروندان اراکی قرار می گیرد تا بتوانند از آنها بهره ببرند.

رییس سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری اراک: شهرداری به خواست مردم دوباره پارک گلزار را ساخت

زندگی صنعتی وشهر نشینی سبب می شود که اغلب افراد یک جامعه تحرک کافی نداشته باشند ودر این شرایط استفاده از فضاهای سبز که روح آرامش را در زندگی حاکم کند ویا مکان هایی که وسایل ورزشی را داشته باشد می تواند بخشی از مشکلاتی که زندگی شهر نشینی برای مردم به همراه دارد را برطرف نماید.

براین اساس نیاز است که در محله های مختلف استفاده از امکانات ورزشی وفضای سبز فراهم شود تا مردم یک محله بتوانند از این امکانات بهره برداری کنند.

دراین رابطه یکی از فضاهای سبزی که از سوی شهرداری اراک آماده شده است پارک گلزار واقع در خیابان مصطفی خمینی شهر اراک است.

یکی از مغازه داران روبروی این پارک گفت: متاسفانه  شهرک مصطفی خمینی در سالهای گذشته با گسترش آپارتمان سازی روبرو شده است که با وجود این میزان آپارتمان نیاز به فضای سبز احساس می شود.

وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که همواره وجود داشته است این است که گاهی عده ای با لودرو دیگر امکانات اقدام به تخریب این فضای سبز می کنند وتمام درخت های موجود در این پارک را از بین می برند.

وی گفت: باید برای خواست های مردم احترام قایل بود ودراین محله نیز نیاز به فضای سبز است که بارها از سوی مردم با مسئولین شهرداری در میان گذاشته شده است ولی هربار پس از مدتی این فضای سبز با لودر تخریب شده است.

یکی از بانوان ساکن در محله گلزار 5 خیابان شهید مصطفی خمینی ، نیز گفت: تخریب فضای سبزی که دراین محوطه قرار داشته است به چه دلیل صورت گرفته است وچرا باید این اقدام در تاریکی شب انجام شود.

ملک تاج قدیانی ادامه داد: یا اقدام کسانی که فضای سبز را تخریب کرده اند روند قانونی داشته است که باید در روز این اقدام انجام شود ویا روند قانونی نداشته است که باید با آنها برخورد شود.

وی خاطرنشان ساخت: بارها مردم این محوطه خواستار ایجاد فضای سبزوپارکی مناسب شده اند واین امر نیز از سوی شهرداری انجام شده است ولی دوباره این فضای سبز از سوی عده ای تخریب شده است.

زهرا فرحی ، دانش آموز دوم راهنمایی نیز دراین رابطه گفت: فضای سبز مناسب ودارای امکانات ورزشی مناسب کمک می کند که در مقابل منزل خود از امکانات اولیه بازی وتفریح در فصل تابستان بهره ببریم ودراین صورت دیگر هیچ گونه نگرانی نیز برای خانواده ها وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: باید مسئولین کمک کنند تا دراین فضای سبز امکانات لازم ورزشی و تفریحی نصب شود نه اینکه از پارک از سوی عده ای دیگ مورد تخریب قرار گیرد.

حمید رضا بهرامی یکی دیگر از ساکنان شهرک مصطفی خمینی افزود: باید شهرداری میزان فضای سبز این محوطه را افزایش دهد ونه اینکه فضای موجود هم بر به دستور سازمان مسکن وشهر سازی تخریب شود زیرا این امر سودی تنها برخلاف خواست مردم این محوطه عمل کردن است.

وی تصریح کرد: باید برای خواست مردمی که از مدت ها پیش با شهرداری مکاتبه می کردند که فضای سبز پارک گلزار را افزایش دهد احترام قایل بود نه اینکه سازمان مسکن وشهرسازی اقدام به تخریب پارک گلزار کند.

در همین رابطه رییس سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری اراک نیز گفت: کمیسیون ماده 5 شش ماه به شهرداری مهلت داد تا شهرداری دراین محوطه اقدام به آماده سازی فضای سبز نماید که این کار در مهلت مقرر از سوی سازمان پارک ها وفضای سبز شهرداری اراک انجام شد.

احمد حسنی ، با بیان این مطالب افزود: قبل از اینکه مهلت مقرر برای آماده سازی فضای سبز دراین محوطه به پایان برسد کار ساخت فضای سبز انجام شده بود ولی سازمان مسکن وشهرسازی اقدام به واگذاری زمین به شخص ثالثی کرده بود.

وی ادامه داد: فردی اقدام به قطع درختان موجود وتخریب فضای سبز سابق آن کرده بود که این اقدام از سوی مردم وساکنان کوچه گلزار 5 خیابان شهید مصطفی خمینی به شهرداری اطلاع داده شد که سازمان پارک ها وفضای سبز نیز اقدام مقتضی را دراین رابطه انجام داد.

وی با اشاره به ایجاد دوباره فضای سبز وپارک دراین محوطه خاطرنشان ساخت: سازمان پارک ها وفضای سبز دوباره اقدام به ساخت وایجاد فضای سبز در خیابان گلزار 5 کرد.

حسنی درخواست مکرر مردم این کوچه را علت ساخت دوباره فضای سبز دراین محوطه اعلام نمود وخاطرنشان ساخت: سازمان پارک ها وفضای سبز شهرداری اراک ، به درخواست مکرر مردم برای ساخت پارک دراین محوطه توجه نمود وبعد از تخریب این محوطه اقدام به ساخت مجدد فضای سبز کرد.

رییس سازمان پارک ها وفضای سبز شهرداری اراک تاکید کرد: در خیابان شهید مصطفی خمینی و کوچه های گلزار ها از لحاظ فضای سبز در کمبود به سر می برد که به این دلیل مردم بارها در خواست ساخت پارک وفضای سبز داشته اند که به این دلیل نیز سازمان پارک ها وفضای سبز شهرداری اقدام به ایجاد فضای سبز نموده است.

حسنی گفت: در زمینه تخریب فضای سبز این محوطه نیز مردم ، شهرداری را در جریان قرار دادند ومقاومت آنها سبب شد تا شهرداری دوباره اقدام به ساخت فضای سبز وپارک جدید بنماید.

احمد حسنی با قدردانی از همکاری اعضای شورای شهر دراین رابطه گفت: فضای سبز دوباره با همکاری مسئولین واعضای شورای شهر اراک ، درخیابان گلزار 5 ساخته شده است که مردم باید حفاظت های لازم را از این محوطه انجام دهند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.