امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



طنز – افشاگری‌های حاجیه خانم واعظ جوادی

کد مطلب: 2800 | تاریخ ارسال: 17 جولای 2009 | چاپ صفحه

پروفسور فاطمه واعظ جوادی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگویی اختصاصی به گافنیوز سخنان بسیاری مهمی گفت و به سوالات خبرنگاران ما پاسخ داد.

به گزارش مرکزی دیلی ، پروفسور فاطمه واعظ جوادی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگویی اختصاصی به گافنیوز سخنان بسیاری مهمی گفت و به سوالات خبرنگاران ما پاسخ داد.
بنا براین گزاش، پروفسور حاجیه خانم واعظ جوادی در ابتدای سخنان خود ضمن تجلیل از خبرگزاری گاف ایران، تاکید کرد که خودش را در این زمینه یکی از صاحب‌نظران می‌داند و در زمینه‌ گاف‌سازی دارای مدارک معتبر جهانی و فوق‌جهانی است.
در ادامه، وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره آلودگی‌های مختلف زیست محیطی در ایران چیست گفت : «به نظر من خیلی خوب است و فقط باید وقتش را زیاد کنند. البته در همین‌جا بر خودم لازم می‌دانم از رئیس‌جمهور فرهیخته و شایسته‌سالارمان جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد سپاسگزاری کنم.»
واعظ جوادی در ادامه به پدیده ریزگرد که اخیرا تهران را فرا گرفت، اشاره کرد و گفت: «بحث‌های فراوانی در مورد علت این گرد و خاک وجود دارد. یکی از بحث‌ها که مطرح شد، این بود که این ناشی از همان گرد و خاکی بود که موسوی و خس و خاشاک اطرافش در یک ماه گذشته بر پا کردند. اما اینجانبه آن را زیاد علمی نمی دانم چون اگر گرد و خاک مربوط به آنها بود، باید تمام ایران را فرا می‌گرفت.
من اعلام کردم عراق در این زمینه مقصر است اما عده‌ای مغرض گفتند اگر عراق مقصر است، چرا در صد سال اخیر همچین چیزی نداشتیم؟ خیلی خنده‌دار است که اینها نمی‌فهمند این با اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها مرتبط است و البته به همین خاطر من احتمال اینکه این شن‌ها از عربستان که زیر نفوذ آمریکاست، آمده باشند را هم رد نمی‌کنم. ضمنا در همین‌جا بر خودم لازم می‌دانم از رئیس‌جمهور کارشناس و شایسته‌سالارمان جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد سپاسگزاری کنم.»
پروفسور واعظ جوادی درباره آسفالت شدن هفت کیلومتری دماوند که اخیرا باعث شگفتی کارنشناسان ایران و جهان شده است گفت: «خیلی به نکته خوبی اشاره کردید. این ایده توسط خود من مطرح شد و از آنجا توی کله من افتاد که یک روز با خواهرم و همسایه‌شان و عفت خانوم اینها نشسته بودیم داشتیم سبزی پاک می‌کردیم که عفت خانوم گفت خیلی پایش درد گرفته که از سر کوچه تا خانه پیاده آمده و دقیقا یادم است که گفت “اگه آسفالت این یه تیکه سربالایی رو عوض کنن اینطوری نمی‌شه” که من متوجه شدم خیلی خوب است که اگر همه سربالایی ها را آسفالت کنیم. اما متاسفانه شهرداری دست این قالیباف است و بنابراین تصمیم گرفتم یک سربالایی توپ که دست خودمان است را آسفالت کنیم. خوشبختانه با آسفالت دماوند کوهنوردها هم توی زحمت نمی‌افتند و می‌توانند تا خود قله را با مینی‌بوس بروند.»
وی تصریح کرد که طرح آسفالت هیمالیا هم در راستای سیاست کلی دولت مبنی بر مدیریت جهان و انگشت به دهان کردن جهانیان، از طرف وی به سازمان ملل ارائه شده است که خود دبیرکل در پاسخ به واعظ جوادی از وی به خاطر خنداندن کلیه‌ اعضای سازمان تشکر ویژه کرده است. واعظ جوادی در اینجا نیز از احمدی‌نژاد تشکر کرد.
فاطمه واعظ جوادی همچنین اعلام کرد حفر رودخانه مابین کویر لوت در شمال ایران و دشت کویر در جنوب ایران را نیز این سازمان در دستور کار دارد که پس از تذکر خبرنگار گافنیوز مبنی بر این‌که این دو دشت کویری در شمال و جنوب کشور قرار ندارند گفت: «ئه… خوب شد گفتین ها. به هر حال از آقا احمدی‌نژاد ممنونم.»
این مغز متفکر و نابغه‌ دولت نهم در مورد نابودی جنگل گلستان، تخریب پارک گفتگوی تمدن‌ها، نشت پساب‌های صنعتی به خلیج فارس، مرگ و میر آبزیان دریای خزر بر اثر آلودگی، احداث جاده از وسط جنگل ابر و مواردی نظیر آن گفت: «این‌ها را ولش کنید. من چند وقت پیش از عراق با ماشین آمدم ایران. خیلی قشنگ بود. کرمانشاه یک کوه‌هایی داشت به چه بلندی. مهران خیلی خوشگل بود. یک رودی هم توی ایلام بود که خیلی آب داشت و ماشینمان را آنجا شستیم. حتما اگر توانستید یک سفری بروید آنجا. گاز پیک‌نیک و قابلمه و پفک و چیبس هم ببرید. ما که با حاج خانوم‌های هیات‌مان یک سفری می‌رویم. شاید دریا هم داشته باشد که غروب بشینیم تخمه بخوریم و از خواهر شوهرهایمان حرف بزنیم. ضمنا در اینجا هم از دکتر احمدی نژاد که من را از شیراز به محیط زیست بردند خیلی تشکر می‌کنم.»

فاطمه واعظ جوادی تا پیش از فرود در سازمان حفاظت از محیط زیست؛ در دانشگاه شیراز مشغول بود و بالاترین مقام حفاظتی وی، حفاظت از موقعیت شغلی خود بوده است .

پروفسور واعظ جوادی در انتهای این گفتگو به سبب دعوت بودن به سفره‌ نذری زهراخانم اینا از ادامه گفتگو پوزش خواست اما اعلام کرد برای بهتر شدن وضعیت محیط زیست ایران با تسبیح دکتر مقصود (شاه‌مقصود سابق) روزی 165 بار ذکر “ای خدا خودت یه کاریش بکن دیگه” را می‌گوید. وی در پایان پس از تشکر ویژه‌ از دکتر احمدی‌نژاد، توصیه کرد همگان این ذکر را امتحان کنند.
مدیر گافنیوز هم متقابلا از وی تشکر کرده و سهم پروفسور واعظ جوادی در تولید ناخالص گاف ملی ایران را موجب سربلندی کشور و دولت محترم دانست.
حاجیه‌خانوم واعظ جوادی منشا خدمات فراوانی در سازمان حفاظت از محیط زیست ایران نیز بوده است که برخی از مهمترین آنها به شرح زیرند:

‏1. نزول 14 پله ای ایران در شاخص های جهانی عملکرد زيست محيطی سال ۲۰۰۸ به ‏نسبت سال 2006

‏2. انتشار آمار رسمی مرگ و مير سالانه بيش از ۱۰ هزار نفر بر اثر آلودگی هوای تهران ‏و برخی شهرهای بزرگ در سال 86 و عدم انتشار چنین آماری پس از این سال‏

‏3. موافقت واعظ جوادی با دستور خارج نکردن صنایع آلاینده از تهران ‏

‏4. بانک جهانی در ابتدای سال ۲۰۰۷ در گزارشی درباره وضعيت آلاينده ها در ‏کشورهای مختلف اعلام کرد که طی سال ۲۰۰۴، ايران به لحاظ « دود آلاينده دی اکسيد ‏کربن» و « ذرات معلق در هوا»، بيش از سه برابر ژاپن و آ مريکا و ۸.۵ برابر انگلستان ‏خسارت دیده است. ‏

‏5. موافقت با طرح تخريب قسمت بزرگی از پارک جنگلی گلستان برای جاده سازی ‏

‏6. تخريب قسمتی از جنگل های هيرکانی شاهرود و سمنان و همچنين مازندران نيز با ‏توافق این سازمان ‏

‏7. عدم رسيدگی سازمان محيط زيست به دفع زباله های بيمارستانی در تهران و ‏شهرستان ها
‏8. تغییر بی از هفت باره معاونت های سازمان محیط زیست

‏9. مجاز شدن شکار حیوانات ماده و منع کشتار حیوانات نر با توجیه حفظ نسل!‏

‏10. موافقت با واگذاری زمین های کنار سد لتیان در منطقه لواسانات!‏
‏11. بحران در اکولوژی دریاچه ارومیه و کاهش میزان تنها جاندار ارزشمند دریایی آن

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.