امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اراك ،‌60 سال پيش در چنين روزي

کد مطلب: 27558 | تاریخ ارسال: 3 آگوست 2011 | چاپ صفحه

به گزارش مرکزی دیلی ، نامه امیر با ذکر اخبار 60 سال پیش اراک چنین نوشت :

« درگذشت محمد علي عظيمي »
هفته گذشته 5/5/1330 آقاي محمد علي عظيمي مدير روزنامه پيغام كه مدتي بود در وزارت فرهنگ مشغول كار بودند دارفاني را به درود گفتند و عموم دوستان خود را عزادار ساختند . مرحوم محمد علي عظيمي در عنفوان جواني بود و در مدت كوتاه عمر خود به امور فرهنگي علاقه وافري داشت و چند اثر از خود به يادگار گذاشت كه سرآمد آنها كتاب انشاء فرانسه است كه مورد استقبال فضلا و دانشجويان قرار گرفت . ما اين ضايعه اسفناك را به عموم فرهنگيان تسليت مي‌گوئيم و در اين غم و اندوه با برادران و خويشان ايشان شريك مي‌باشيم و از خداوند آمرزش روح ايشان و صبر و شكيبايي بازماندگانشان را خواستاريم .
« آقاي دادستان اراك »
مدتي است در روزنامه سپهرو اراك نو مطالبي نسبت به آقاي احمدي فرماندار اراك درج مي شود وحتي اخيراً نسبت به روابط مقاطعه كار آسفالت اراك اعلام جرمي به عمل آمده و اسنادي در اين زمينه چاپ شده است . چون دادستان مقام صلاحيت‌داري است كه مي‌تواند به اين گونه مطالب رسيدگي نمايد و بي‌اعتنايي نسبت به آن سبب انحطاط مقام فرمانداري و سوء ظن مردم به فرماندار مي‌گردد شايسته است سريعاً به اين موضوع رسيدگي نمايند . چنان چه مطالب منتشره مقرون به حقيقت است فرماندار يا هر مقام ديگري كه از موقعيت خود استفاده نموده بر خلاف منافع مردم قدم برداشته مورد تعقيب قرار دهيد و اگر مطالب خالي از حقيقت است به اطلاع مردم برسانيد كه بدون جهت شخص و يا مقامي در مظان تهمت واقع نشود .
« قدرداني »
ترانسپورت بنگاه قم واقع در خيابان ناصرخسرو شمس‌العماره كه يكي از بهترين بنگاههاي مسافربري ايران مي‌باشد و از هر جهت آسايش مسافرين را فراهم كرده است يك سرويس منظم صبح جهت اراك داير نموده و در نظر دارد يك سرويس عصر هم اضافه نمايد بدين وسيله از اقدام خيرخواهانه كاركنان اين بنگاه ملي قدرداني نموده و موفقيت آنان را در خدمت به ميهن عزيز خواهانيم . ترانسپورت براي راحتي سفر مردم آمده است . « به امضاي جمعي از اراكي‌هاي مقيم تهران »
« نامه سرگشاده كارمندان راه‌آهن اراك به نخست وزير »
جناب آقاي نخست وزير – رونوشت نامه اراك پس از چند سال حق‌كشي ناروا و اشكال تراشي و تبعيض اكنون كه طبق تبصره 19 بودجه سال 28 دستور صريح براي صدور و ابلاغ پايه‌هاي استحقاقي اينجانبان تا پايان سال 27 صادر گرديده ، كارگزيني بنگاه راه آهن احكام پايه سال‌هاي 25 و 26 اين جانبان را باگرفتن تعهد كتبي برصرف نظركردن ما به‌التفاوت حقوق از سال 25 الي 28 به ما ابلاغ براي عده‌اي هم هنوز صادر نكرده‌اند در صورتي كه براي مشابهين ما در سالهاي قبل صادر و تفاوت آن را هم پرداخت كردند صرف نظر از اين كه به هر يك از ما مبالغي پرداخت ننمودند حالا هم به عنوان بازنشستگي مبالغي بدهكار و از حقوقي كه بهاي نان خالي عائله‌مان نمي‌شود بايستي كسر و عائلمان را پيش از بيش در عسرت گذاشته از طرفي احكام اول 29 ما را با اين كه هر يك به تفاوت مدتي از سنوات خدمتمان از بين مي‌رود به علت اين كه به مركز دسترسي نداشته و بكار مداوم و شبانه‌روزي خود اشتغال داشته‌ايم و نتوانسته‌ايم به وسايل مختلف منتسب شويم به عذر اين كه احكام 25 و 26 شما به موقع صادر نشده جزء قلم افتادگان منظور و بايستي مجدداًبراي شما تصويب نامه بگذرد بدين لحاظ از صدور احكام قانوني خودداري مي‌نمايند عليهذا از مقامات مربوطه استدعا داريم دستور فرمايند نسبت به صدور احكام 29 اينجانبان مثل سايرين اقدام گردد .
« به امضاي عده‌اي از كاركنان راه‌آهن اراك »

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.