امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


بیانیه به مناسبت سالروز تاريخي اقامه اولين نماز عبادي سياسي جمعه در جمهوري اسلامي

بیانیه به مناسبت سالروز تاريخي اقامه اولين نماز عبادي سياسي جمعه در جمهوري اسلامي

کد مطلب: 27225 | تاریخ ارسال: 27 جولای 2011 | چاپ صفحه

نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك با صدور بيانيه اي به مناسبت سالروز اقامه اولين نماز جمعه دركشور ،‌اين نماز را ميقات بندگي حق، ميعادبا عبادالله و ميثاق بارهبري دانسته است.

به گزارش مرکزی دیلی ، آيت الله’قربانعلي دري نجف آبادي ‘ در اين بيانيه آورده است:‌ سالروز تاريخي اقامه اولين نماز عبادي سياسي جمعه در نظام جمهوري اسلامي را گرامي داشته و از خداوند متعال برگزاري با محتوا و هر چه با شكوه تر آن را در نقاط مختلف ايران اسلامي مسئلت دارم.
در ادامه اين بيانيه آمده است: نماز جمعه يكي از مهم ترين و با شكوه ترين فريضه هاي عبادي و سياسي دين مبين اسلام است كه از همان ابتداي تشكيل جامعه نبوي در مدينه تشريع و توسط پيامبر اكرم(ره) اقامه شد.
اين بيانيه مي افزايد: نماز جمعه،يكي از اجتماع هاي سودمند، چاره ساز و هدفدار است كه نمايشگاه وحدت شكوهمند اسلام و پرورشگاه سياست و تدبير مسلمانان به شمار مي آيد.
امام جمعه اراك در ادامه اين بيانيه خاطر نشان كرده است: نماز جمعه، باغ پر طراوتي است كه هر آدينه به روي مشتاقان سعادت گشوده مي شود و آن گاه كه اذان گوي روز جمعه ،انسانها را به مهماني خدا فرا مي خواند و نمازگزاران پاك طينت با دلي آكنده از مهر الهي و با كنار گذاشتن همه تعلقات و وابستگي ها به رودخانه حيات بخش جمعه مي پيوندند تا به درياي بي كران اتحاد و معنويت و ولايت و توحيد برسند.
در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است: پس از پيروزي انقلاب اسلامي فريضه الهي نماز جمعه با شكوه و جلوه خاصي برگزار شد و تا كنون نيز اقامه با صلابت نماز جمعه با لطف و عنايت خداوند متعال، درايت رهبر فرزانه انقلاب و حضور آگاهانه ملت بصير و مومن در تمام نقاط ايران اسلامي ادامه يافته است.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي در ادامه اين بيانيه يادآور شد: نماز جمعه همواره تاثير به سزايي در وحدت و يكپارچگي مسلمانان بر محور امامت، عدالت، سياست و عبادت داشته و مايه ارعاب دشمنان اسلام و خنثي شدن شايعات و توطئه هاي تفرقه افكنانه آنان شده است.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: خطيبان جمعه با بررسي مسائل سياسي داخلي و خارجي بصورت روشن و شفاف و ارائه راه هاي مناسب براي حل مشكلات اجتماعي، فرهنگي و سياسي جامعه، بسياري از توطئه ها و كار شكني هاي عناصر نفوذي دشمن را خنثي نموده كه اين خود عامل مهمي براي سعادت و تعالي روز افزون جامعه به شمار مي رود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.