امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



ترجیح احتیاط شخصی بر سلامتی مردم استان

کد مطلب: 2716 | تاریخ ارسال: 13 جولای 2009 | چاپ صفحه

مديركل حفاظت محيط زيست استان مركزي گفت: به‌دليل نبود تجربه قبلي در استان مركزي در روزهاي غبارآلودگي هواي اراك، مسئولان در تعطيل كردن فعاليت در مناطق آلوده استان احتياط كردند.

بنظر می رسد اظهارات مدیر کل محیط زیست استان مرکزی مبنی بر ” احتیاط مسئولان در تعطيل كردن استان مركزي در روزهاي آلودگي ” در پی اعتراضات افکار عمومی استان نسبت به کم کاری و بی تعهدی مسئولین استان در پی آلودگی های زیست محیطی اراک ، نه تنها از مطالبات افکار عمومی مردم استان نسبت به سلامتی خود نمی کاهد بلکه بر حجم انبوه ابهامات مردم در حوزه مدیریتی استان خواهد افزود. امیدواریم بخش عمده ای از این ابهامات در پاسخ دادن به سوالات افکار عمومی استان پاسخ داده شود:

  1. آیا مسئولین استان در مسئله مهمی مانند بحث آلودگی زیست محیطی استان چشم به دهان مسئولین تهرانی بسته اند؟ چه ارتباطی بین تهران و اراک و حوزه های مدیریتی مسئولین این دو استان می تواند وجود داشته باشد؟ آیا در قبال کم کاری مسئولین استان افراد دیگری ( مسئولین استان تهران ) باید مورد سوال قرار بگیرند؟
  2. ترجیح احتیاط شخصی ( محکم نگه داشتن پایه های میز ریاست ) بر سلامت عمومی استان به چه قیمتی و با چه اصولی قابل توجیه است؟
  3. آیا دو روز باز نگه داشتن! صنعت فشل و نیمه تعطیل استان به قیمت گندیدن ریه شهروندان را میتوان احتیاط نامگذاری کرد؟ و اصولا این نامگذاری ربطی به پاسخگویی در حوزه مدیریتی استان خواهد داشت؟
  4. راستی چه کسی پیگیری می کند که این صنایع مهربان و حرف گوش کن توصیه مدیر کل دلسوز را گوش کرده اند و از کجا معلوم است این صنایع متعهد بر میزان تولیدات! خود اضافه نکرده اند؟ آنهم در شرایطی که دو قدم جلوی پایتان را نمی توانید ببینید چه برسد به دودکش فلان واحد صنعتی آنهم از توی اتاق مدیریت فلان سازمان!!!!

و اما متن خبر :

به گزارش مرکزی دیلی ، حميدرضا جلالوندي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اراك افزود: با توجه به اينكه پديده غبار در تهران مورد بررسي قرار گرفت و بعد از چند روز نسبت به تعطيل كردن فعايلت‌هاي عمومي در اين شهر تصميم گرفته شد اين موضوع در استان نيز مطرح ولي با فروكش كردن ميزان آلايندگي‌هاي موجود امكان اجرايي كردن طرح تعطيلي استان منتفي شد.
وي اضافه كرد: برخي از مسئولان استان معتقد بودند كه به‌دليل صنعتي بودن استان مركزي تعطيل اعلام كردن استان خسارت‌هاي بسياري براي اقتصاد استان و كشور در پي خواهد داشت و بنابراين در اعلام تعطيلي در استان و اراك احتياط بيشتري صورت دادند.
وي با اشاره به اينكه اعلام تعطيلي در روزهاي آلوده بر عهده محيط زيست نيست، خاطرنشان كرد: بسياري از مردم معتقد هستند كه محيط زيست متولي اصلي در تعطيل كردن شهر است در حالي كه محيط زيست تنها يكي از سازمان‌هايي است كه در كميته مربوط داراي نظر است و ديگر دستگاه‌ها نيز در اين كميته حضور دارند.
جلالوندي توضيح داد: بر اساس قانون، كميته بهداشت هوا به عنوان يكي از دو كميته تصميم‌گير در اين زمينه با عضويت سازمان‌هاي محيط زيست و هواشناسي و دانشگاه علوم پزشكي هر يك با استفاده از داده‌هاي آماري خود ميزان آلودگي‌ هوا، پايداري وضع هوا و نيز تاثير اثرات آلودگي بر انسان و محيط زيست را در قالب گزارشي به مسئولان براي تصميم‌گيري نهايي اعلام مي‌كنند.
مديركل حفاظت محيط زيست استان مركزي افزود: اين سازمان نيز در اين راستا در هر پنج ساعت گزارشي از وضعيت آلودگي را دريافت و به مقامات ارشد استان براي تصميم‌گيري اعلام كرده است كه در اين راستا به‌صورت ميانگين ميزان آلايندگي‌هاي استان از روز يكشنبه تا غروب روز چهار شنبه به هزار و 264 ميكروگرم در متر مكعب بود.
وي گفت: ميزان آلايندگي استان در روز يكشنبه هفته گذشته شش برابر، دوشنبه هشت برابر، سه‌شنبه چهار برابر و چهارشنبه دو برابر حد استاندارد بود كه اين ميزان در روز پنجشنبه به حد استاندارد رسيده و كاهش يافت.
جلالوندي به اقدامات اين سازمان در راستاي كاهش آلودگي هواي اراك در اين روزها اشاره كرد و بيان داشت: براي جلوگيري از تجميع شدن آلودگي هوا ناشي از فعاليت كارخانه‌ها و صنايع مستقر در اراك با آلودگي ذرات غبار، با ارسال نامه‌اي به واحدهاي صنعتي حساس و آلاينده‌تر از آنان خواسته شد نسبت به تعطيل و يا محدود كردن فعاليت‌هاي خود اقدام كنند كه برخي از اين واحدها نسبت به اين خواسته جواب مثبت دادند.
وي اضافه كرد: به دليل وجود ذرات غبار در اراك و بالا بودن ميزان آلايندگي ناشي از آن، مردم اثر مثبت ناشي از آن را احساس نكردند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.