امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اختراع دستگاه شن و ماسه‌‌پاش دوار در اراک

کد مطلب: 27155 | تاریخ ارسال: 26 جولای 2011 | چاپ صفحه

دو دانشجوي مخترع اراكي موفق به اختراع دستگاه شن‌پاش و ماسه‌‌پاش دوار شدند.

به گزارش مرکزی دیلی ، شهاب مينايي دانشجوي رشته ماشين‌افزار دانشگاه علمي و كاربردي اراك امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار كرد: بعد از شش ماه تلاش و زحمت به همراه محمد مسلمي، ديگر دانشجوي رشته ماشين‌افزار موفق به ثبت اختراع اين دستگاه در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به شماره 70154 شديم.
وي گفت: با توجه به اينكه در فصل زمستان به دليل بارش برف، پاشيدن شن و ماسه به منظور جلوگيري از يخ‌زدگي سطح معابر امري ضروري است، با ساخت اين دستگاه مي‌توان به سهولت و بدون نياز به وجود كارگران نسبت به ماسه پاشي در سطح خيابان‌ها و معابر اقدام كرد.
دانشجوي مخترع اراكي گفت: با ساخت اين دستگاه در زمستان به جاي اينكه كارگران سوار بر كاميون‌ و يا وانت شده و با مخلوط كردن شن و ماسه نسبت به پاشيدن اين مواد در معابر اقدام كنند، شن و ماسه را داخل اين دستگاه ريخته و اين دستگاه با نيروي كششي ايجاد شده توسط مارپيچ داخل مخزن، موجب مخلوط شدن شن و ماسه شده و با استفاده از ناظر روي صفحه‌گردان، اين مواد را تا ارتفاع شش تا 12 متر مي‌پاشد.
مينايي با اشاره به مزيت و ويژگي اين دستگاه نسبت به مشابه‌‌هاي خارجي و داخلي بيان داشت: مزيت اين دستگاه نسبت به ساير دستگاه‌هاي ديگر اين است كه نيازي به انرژي مكانيكي توسط شفت‌پي‌تو يا الكتروموتور ندارد و انرژي لازم را از كششي كه توسط دستگاه كشنده ايجاد مي‌كند، به دست مي‌آورد.
وي اضافه كرد: كار طراحي، ساخت و ثبت اين دستگاه حدود شش ماه به طول انجاميد و هزينه ساخت اين دستگاه نيز بالغ بر 40 ميليون ريال بوده است.
محمد مسلمي ديگر سازنده اين دستگاه نيز با اشاره به مشخصات فني اين دستگاه گفت:
جنس مخزن اين دستگاه از فايبرگلاس و جنس بدنه آن از آهن است.
وي تصريح كرد: دستگاه ماسه و شن پاش دوار داراي دو متر ارتفاع، يك متر عرض و 1.5 متر طول است.
محمد مسلمي افزود: مخزن اين دستگاه داراي قابليت بارگيري از يك ‌صدكيلو تا يك تن شن و ماسه است، همچنين اين دستگاه قابليت پاشيدن از يك متر تا 12 متر را دارد.
وي بيان داشت: علاوه بر اين اختراع، دانشگاه كار مربوط به ثبت هفت اختراع ديگر از جمله دستگاه سيب‌زميني‌كن، دستگاه جابه جايي درخت، توربين آبي در مسير سيالات، توربين بادي حلزون، مته ضربه و… را هم اكنون در دست پيگيري است.
اين دانشجوي مخترع تاكيد كرد: خواستن توانستن است و آن چيزي كه انسان را به خواستن وا مي‌دارد، داشتن هدف و انگيزه در زندگي است.
مسلمي اظهار كرد: در ساخت و طراحي اين دستگاه مسئولان دانشگاه و خانواده من و آقاي مينايي همفكري و دلسوزي‌هاي بسياري داشتند كه در اين فرصت از اين عزيزان قدرداني مي كنم.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.