امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نجات جامعه از فقر با ايجاد صندوق بيمه‌ جامع

کد مطلب: 270 | تاریخ ارسال: 28 آوریل 2009 | چاپ صفحه

مدير كل تامين اجتماعي استان مركزي گفت: تنها راه نجات از فقر و مشكلات اقتصادي و اجتماعي، تحت پوشش گرفتن آحاد جامعه در يك صندوق بيمه‌اي است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، كيومرث طهماسبي صبح امروز در ديدار با رئيس و اعضاي كانون شوراهاي اسلامي كار استان در محل اين كانون در اراك اظهار داشت: در دولت نهم با رويكرد خدمت‌رساني به مخاطبان،70 نوع اقدام اصلاحي در حوزه تامين اجتماعي صورت گرفته است.
وي اضافه كرد: پرداخت مستمري بيمه شده زن متوفي به فرزندان حائز شرايط دريافت مستمري از جمله اين اقدامات است كه پيش از اين با فوت بيمه شده زن، پرداخت مستمري به بازماندگان قطع مي‌شد ولي با اصلاح و تغييرات صورت گرفته، فرزندان وي شامل فرزند دختر تا زماني‌ كه ازدواج نكرده باشد و پسر تا زماني‌كه اشتغال به تحصيل داشته باشد، مي‌توانند از مستمري بازماندگان و خدمات بيمه‌اي و درماني تامين اجتماعي بهره‌مند شوند.
مدير كل تامين اجتماعي استان مركزي به ديگر اصلاحات صورت گرفته در نظام تامين اجتماعي كشور اشاره كرد و گفت: در صورت فوت بيمه شده مرد اگر همسر وي نيز مستمري‌بگير بازنشسته باشد، فقط يك مستمري به وي پرداخت مي‌شد اما در حال حاضر هر دو مستمري به زن بيمه شده متوفي پرداخت مي‌شود.
طهماسبي تغيير نرم‌افزار بيمه‌اي از فاكس به اوراكل را مهم‌ترين تغيير صورت گرفته در اين بخش عنوان كرد و گفت: با اجراي اين سيستم در نظام تامين اجتماعي كشور زيرساخت‌هاي مناسب براي ارائه خدمات الكترونيك به ارباب‌رجوع فراهم شده است به گونه‌اي كه هم‌اكنون طرح جايگزيني تامين كارت سلامت به جاي دفترچه‌هاي بيمه به صورت آزمايشي در شهرهاي اراك و شازند در حال اجرا است.
وي افزود: با ايجاد اين نرم‌افزار بيش از 40 مورد اطلاعات هويتي افراد در سيستم تامين اجتماعي به ثبت مي‌رسد كه اين داده‌ها به عنوان پايگاه اطلاعات ملي در برنامه‌ريزي‌هاي آينده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
طهماسبي اضافه كرد: هم‌اكنون سه كارگزاري رسمي تامين اجتماعي در شهر اراك در راستاي تكريم ارباب‌رجوع و سهولت در ارائه خدمات بيمه‌اي در حال فعاليت‌ هستند كه در سال جاري نيز چهار كارگزاري ديگر در اراك و در آينده در ساير شهرستان‌هاي استان افزوده خواهد شد.
رئيس كانون شوراهاي اسلامي كار استان مركزي نيز دراين نشست گفت: موضوع بازنشستگي مشاغل سخت و زيان‌آور و ماده 10 قانون نوسازي صنايع از مهم‌ترين مشكلات فرار و جامعه كارگري استان است.
ابوالفضل پوروفائي افزود: هم اينك در بحث بازنشستگي مشاغل سخت و زيان‌آور مرخصي افراد به عنوان غيبت آنان از محل كار محسوب مي‌شود كه با تلاش و مساعدت صورت گرفته از سوي سازمان تامين اجتماعي استان مركزي بخشي از اين مشكل با بررسي صورت گرفته برطرف شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.