امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نامه سرگشاده شهردار نراق به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بخصوص نمايندگان فهيم استان

کد مطلب: 26797 | تاریخ ارسال: 15 جولای 2011 | چاپ صفحه

اگر جمع نمايندگان مجلس هشتم بخصوص نمايندگان استان مركزي را انسانهايي منصف ، فرهيخته و داراي تنوع در گرايش هاي سياسي مختلف نمي ديدم به خود اجازه نوشتن اين مرقومه را نمي دام . نگاه عالمانه، دقیق و مبتني بر مردم سالاری دینی حاكم بر نمايندگان فهيم استان ولايتمدار مركزي زادگاه خورشيد آسمان فقاهت وسياست […]

اگر جمع نمايندگان مجلس هشتم بخصوص نمايندگان استان مركزي را انسانهايي منصف ، فرهيخته و داراي تنوع در گرايش هاي سياسي مختلف نمي ديدم به خود اجازه نوشتن اين مرقومه را نمي دام . نگاه عالمانه، دقیق و مبتني بر مردم سالاری دینی حاكم بر نمايندگان فهيم استان ولايتمدار مركزي زادگاه خورشيد آسمان فقاهت وسياست است كه كه اين جسارت را در اين خادم كوچك مردم در جايگاه شهردار يك شهر تاريخي كوچك استان تقويت مي كند تا از نمايندگان هم استاني خودم بدين ترتيب درخواستي داشته باشم .
تصميمات مجلس به عنوان يكي از مهمترين كانون هاي عقلانيت و خرد جمعي نبايدتحت تاثير مسائل سياسي قرار گيرد. تجربه ثابت كرده است هر زمان مجلس در التهابات به وجود آمده قانوني را تصويب نموده بعد ها كه فضاي سياسي كشور تلطيف شده تصميمات آني مورد نقد جدي كارشناسان و متخصيصن قرار گرفته و خسارتهاي وارد شده از اين دست قابل جبران نبوده و نمي باشد .
طرح ادغام سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه دو فوريت آن در جلسه 22 خرداد ماه مجلس شوراي اسلامي راي لازم را نياورد و يك فوريت آن تصويب شد گوياي اين مطلب بود كه مجلس با درك صحيح موضوع فرصتي براي شنيدن نظر كارشناسان ، متخصيصن و سنجيدن عواقب ناشي از اين اقدام عجولانه درخواست كرده است .آنچه كه ازطرح دو فوريتي آن به دست مي آيد اين است كه طرح در فضايي كاملا سياسي و ملتهب و عجولانه بدون در نظر گرفتن جوانب كار ارائه گرديده و اصلا به نظر اساتيد ، كارشناسان و كاركنان متخصص اين سازمان توجهي نشده است . نيروي هاي متخصص هر سازماني مهمترين سرمايه هاي آن به شمار مي روند، لذابر پايه عقلانيت هر تغييري ابتدا بايد مورد تاييد اين قشر قرار بگيرد . مخالفت علني كارشناسان و متخصصان حوزه ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري اين شبهه را در ذهن انسان متبادر مي كند كه شايد اين گروه منافع شخصي خود را در خطر مي بينند كه داد و فريادشان بلند شده است به همين دليل اينجانب به عنوان يك سرباز كوچك ميراث معنوي و تاريخي كشور وظيفه خود دانستم در كنار نيرو هاي خدوم سازمان فوق مخالفت خود را در جايگاه شهردار يك شهر تاريخي كوچك كه هيچ وابستگي به تشكيلات سازمان ميراث فرهنگي ندارد مطرح نمايم . معمولا در كشورما شهرداريها در تقابل با سازمان مورد نظر هستند، لذا اين يك امر طبيعي است كه از تضعيف آن به هر شكل ممكن خرسند باشند تا در فاصله اين تغيير وضعيت برنامه هاي مورد نظر خود رابدون مزاحمت هاي ميراث فرهنگي اجرا كنند ولي سر سوزني انصاف و آينده نگري از تبعات اين تصميم حكم مي كند امروز ساكت ننشسته و حتي اگر كاري از دستم بر نيايد برگي در تاريخ در قالب اين سطور از خود به يادگار بگذارم . اميدوارم اين مرقومه حد اقل نمايندگان محترم استان را از اين تصميم منصرف نمايد و به كمتر از تبديل شدن اين سازمان به يك وزارتخانه همچون وزارت ورزش و جوانان قانع نشوند . نسل هاي آينده متوجه خواهند شد مجلس چه خدمت بزرگي به جامعه ورزش كشور با تشكيل اين وزارتخانه كرده است .
آرزوي مقام معظم رهبري به عنوان سكان دارد نظام اين بوده وهست كه روزي اتكاي كشوربه درآمد حاصل از فروش نفت به صفر برسد در اين حالت بايد انتظار داشت اين وزارت در حد يك شركت تحت مجموعه وزارت نيرو تنزل يابد ! اگر امروز مي بينيم براي نمايندگان و دولت مهم است كه وزارت نفت با نيرو ادغام نشود شايد مهمترين دليلش اين است كه هنوز پول حاصل از فروش طلاي سياه سر سفره اقتصاد ما حرف اول را مي زند و هرگونه واردكردن خدشه به ساختار وزارت نفت مساوي است با بحران اقتصادي در كشور .به جرات مي توان بيان كرد روح حاكم بر طرح الحاق سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با روح حاكم بر برنامه پنجم مغاير است و اگر قرار باشد در انتهاي برنامه ما به جاي پول نفت پولي از صنايع ديگر بخصوص صنعت گردشگري بر سر سفره هزينه هاي جاري و عمراني كشور داشته باشيم اين سوال مطرح مي شود كه آيا با تضعيف سازمان اين هدف مهم پيش بيني شده در برنامه پنجم محقق خواهد شد؟!!
رجاي واثق دارم نمايندگان فهيم مجلس شوراي اسلامي بخصوص نمايندگان استان در اين موضوع درگير جو حاكم بر سازمان و حواشي پيرامون آن نخواهند شد وماموريت بزرگ آن را در معرفي ودفاع از تمدن شكوهمند ايراني اسلامي كه مبتني بر توحيد ، صلح و عدالت جهاني است در عصر جهاني شدن كه غرب به شدت در حال جهاني سازي آن است مد نظر و مورد مداقه قرار خواهند داد .يكي از ويژگي هاي عصر ارتباطات كه به لحاظ توسعه وسايل ارتباط جمعي مرز هاي سياسي بين كشورها كم رنگ مي شوند اين است كه تمدن ها ناخواسته در فضاي مجازي به جنگ هم در ميآيند و در اين بين تمدني پيروز ميدان خواهد بود كه بتواند مشروعيت جهاني خود را به اثبات برساند . سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري يكي از سازمان هاي اصلي درگير در چنين جنگ نرمي است و اگر نتواند از تمدن ايران اسلامي در عرصه فرهنگ جهاني دفاع كند اين جنگ نا برابر را خواهيم باخت .اختلافاتي از اين دست در كشور اين فرصت را براي دشمن فراهم مي كند كه با تمامي ابزار هاي ارتباطي كه در اختيار دارند چهره اي مخدوش از ايران و ايراني به جهانيان ارائه كنند به گونه اي كه اكنون پروژه ايران هراسي در صدر برنامه هاي سرويس هاي امنيتي كشور هاي غربي است . لذا با اين اوصاف اين طرح هيچ توجيه فني ، سياسي ، اقتصادي واجتماعي نداشته و ندارد و تنها به بهانه پاسخگو نبودن مسئولين سازمان در برابر نمايندگان مجلس شكل گرفته است كه اساسا بهانه اي منطقي به نظر نمي رسد چون جداي از رياست سازمان در جايگاه معاون رئيس جمهور شخص رئيس جمهور هم بدون واسطه وزير درخصوص عملكرد اين نهاد به رهبر ، مجلس و مردم پاسخگو خواهد بود .

محمود مرادي- شهردار شهر تاريخي نراق

ماخذ : هفته نامه وقایع استان

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.