امروز امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 10, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



توصیه های نماینده شازند به خود و سایر نماینده ها..!

کد مطلب: 26787 | تاریخ ارسال: 15 جولای 2011 | چاپ صفحه

نماينده شازند در مجلس:نمايندگان بجاي تلاش براي حضور دوباره در مجلس به كارهاي مهم‌تر بپردازند

نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي در مخالفت با دوفوريت طرح نحوه حضور نمايندگان در انتخابات مجلس گفت كه برخي نمايندگان مجلس هشتم به ‌جاي مشغول شدن به چنين طرح‌هايي، به اقدامات مهم‌تر بپردازند و خود را به اين طرح‌ها سرگرم نكنند.
به گزارش مرکزی دیلی ، محمود احمدي‌بيغش در گفت‌وگو با وقایع استان در مخالفت با دوفوريت طرح نحوه حضور در انتخابات مجلس نهم كه نمايندگان پنجم تيرماه تصويب كردند، گفت: بنده از ابتدا با اصل طرح مخالف بودم و طرح اين دوفوريت نبايد در اين زمان مطرح و مصوب مي‌شد.
وي با بيان اين‌كه مجلس به جاي مشغول شدن به چنين طرح‌هايي بايد به كارها و اقدامات مهم‌تر بپردازد، تصريح‌كرد: اكنون وقت آن نيست كه نمايندگان مجلس خود را سرگرم اين طرح‌ها كنند.
نمايندگان پنجم تيرماه به دوفوريت طرح استفساريه‌اي راي دادند كه در آن وضعيت حضور نمايندگان ميان‌دوره‌اي و نمايندگان مجلس هشتم در انتخابات آينده مشخص مي‌شود.
درصورت تصويب اين استفساريه در صحن علني مجلس، نمايندگاني كه در هر دوره به ميزان ولو كمتر از مدت 4 سال در مجلس حضور داشته باشند يا نماينده ميان‌دوره‌اي باشند، مدت حضورشان در مجلس شامل يك دوره نمايندگي محسوب خواهد شد.
طبق ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و اصلاحات بعدي آن، هر دوره نمايندگي باعث ارتقاي يك درجه مدرك تحصيلي مي‌گردد؛ يعني مدارك كارشناسي برخي نمايندگان به‌عنوان كارشناسي ارشد محسوب مي‌شود.
پيش از اين وزارت كشور اعلام كرده بود به‌علت پايان نيافتن دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي، به كساني كه داراي مدرك كارشناسي هستند اجازه داده نخواهد شد در انتخابات شركت كنند، چون يك دوره نمايندگي آنها كامل نشده است و مدركشان معادل مدرك كارشناس ارشد نمي‌شود.
نمايندگان ميان‌دوره‌اي نيز شامل اين قانون بودند.

در واكنش به اظهارات وزير دفاع آمريكا
مردم آمريكا هم به اظهارات مسئولان خود مي‌خندند
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در واكنش به ادعاي وزير دفاع آمريكا مبني بر دخالت ايران در عراق و دستيابي احتمالي كشورمان به سلاح اتمي در چند سال آينده تاكيد كرد: حتي مردم آمريكا هم به اظهارات مسئولان خود مي‌خندند.
محمود احمدي‌بيغش با رد هرگونه دخالت ايران در عراق اين پرسش را طرح كرد كه آيا نيروهاي نظامي آمريكايي در عراق مستقر هستند يا نيروهاي نظامي ايران؟
وي سپس گفت: مردم ايران هم براي اينگونه اظهارات مقامات آمريكايي ارزشي قائل نيستند.
نماينده مردم شازند استان مركزي گفت: آمريكايي‌ها هر زمان كه در كشور خود يا كشورهاي تحت سيطره‌شان دچار مشكل مي‌شوند يا به بن بست مي‌رسند به‌دنبال متهم كردن ديگران و يافتن راهي هستند كه از آن خارج شوند.
وي افزود: آمريكايي‌ها معتقدند تمام مشكلات آنها مربوط به انقلاب اسلامي ايران است و به همين دليل همواره در تلاش هستند تا در مسير پيشرفت انقلاب اسلامي چالش به‌وجود آورند.
احمدي‌بيغش با اشاره به تحولات كشورهاي عربي ادامه داد: آمريكايي‌ها با از دست دادن مهره‌هاي اصلي خود در منطقه خاورميانه سعي دارند تا با مطرح كردن موضوع دخالت ايران در عراق چالش ايجاد كنند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين‌كه آمريكايي‌ها هم مي‌دانند كه انقلاب‌هاي منطقه نشات گرفته از انقلاب اسلامي ايران است تصريح كرد: به همين دليل آمريكايي‌ها مي‌خواهند با ضربه زدن به انقلاب اسلامي به ريشه انقلاب‌هاي منطقه ضربه بزنند.
احمدي‌بيغش استفاده ايران از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي را حق مسلم خود دانست و گفت: براساس آموزه‌هاي ديني ما استفاده از سلاح هسته‌اي حرام و اتهام آمريكايي‌ها درخصوص احتمال دست يابي ايران به اين سلاح‌ها بي‌اساس است.
وي انرژي هسته‌اي را نياز روز مردم ايران اعلام كرد و افزود: براي رسيدن به اين حق مردم ايران با هيچ كشوري تعارف نداريم و اينگونه اظهار نظرها براي ما ارزش ندارد.
نماينده مردم شازند با اشاره به سالروز سقوط هواپيماي مسافربري ايران در اثر شليك ناو آمريكايي در خليج‌فارس به اين هواپيما، اين اقدام آمريكا را ننگ‌ترين اقدام واشنگتن در 50 سال اخير دانست و گفت: مردم دنيا هرگز اين اقدام ننگين آمريكايي‌ها را فراموش نمي‌كنند.

احمدي‌بيغش با اشاره به سياس چماق و هويج واشنگتن:
درخواست آمريكا براي مذاكره هسته‌اي با ايران شيطنت سياسي است
عضو كميسيون امينت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي طرح موضوع مذاكره با ايران از سوي يك مقام آمريكايي را شيطنت سياسي خواند و تاكيد كرد: آمريكا بيش از ۲۰ سال است كه سياست دوگانه چماق و هويج را در مقابل ايران در پيش گرفته است.
احمدي‌بيغش درباره اظهارات اخير تام دانيلون مشاور امنيت ملي آمريكا مبني بر آمادگي اين كشور براي مذاكره با ايران بر سر موضوع هسته‌اي گفت: مقامات آمريكا مدت‌هاست كه سعي دارند با يك دست جمهوري اسلامي ايران را به سمت خود بكشند و با دست ديگر ايران را تحقير كرده و توي سر ايران بزنند.
نماينده شازند با پوسيده خواندن سياست در پيش گرفته شده از سوي آمريكا براي مذاكره هسته‌اي با ايران، افزود: مقامات آمريكا براي كسب امتياز از جمهوري اسلامي ايران چنين سياستي را در پيش گرفته‌اند.
وي خاطرنشان كرد: ايران نبايد روي اين حركت آمريكا حسابي باز كند، چرا كه سياستگذاري مقامات اين كشور سياست مستقل نيست.
او با تاكيد بر اين‌كه سياست‌هاي كلان آمريكا به‌ويژه در زمينه موضوع هسته‌اي شدن ايران از سوي لابي صهيونيست ارائه مي‌شود، تصريح كرد: آنها ناچارند در برخورد با بحث هسته‌اي ايران نظر رژيم صهيونيستي را تامين كنند.
احمدي‌بيغش طرح موضوع مذاكره با ايران از سوي آمريكا را شيطنت سياسي خواند و ادامه داد: مقامات ايران قطعا در برابر چنين مواضعي مواظبت لازم را خواهند داشت.
نماينده شازند در پايان با بيان اين‌كه ايران هيچ ابايي از مذاكره در بحث هسته‌اي نخواهد داشت، گفت: البته ايران تنها مذاكره از كانال آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را مد نظر دارد نه كانال آمريكا.
تام دانيلون مشاور امنيت ملي آمريكا در مصاحبه با شبكه سي‌ان‌ان درخصوص تمايل آمريكا براي تعامل با ايران اعلام كرده كه آمريكا آمادگي دارد تا با مقامات ايراني درخصوص برنامه هسته‌اي اين كشور وارد مذاكره و تعامل شود. تام دانيلون در عين حال ادعا كرده تا زماني‌كه مسئله هسته‌اي ايران رفع نشود به هيچ عنوان تحريم‌هاي تحميلي آمريكا عليه ايران حذف نخواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.