امروز امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 13, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



من یک شهرستانی هستم – 1

کد مطلب: 2578 | تاریخ ارسال: 9 جولای 2009 | چاپ صفحه

آیا تا بحال فکر کرده اید که جان و سلامتی من و شمای شهرستانی چقدر اهمیت دارد و اینکه چقدر نام این شهرستان در این اهمیت قائل شدن مهم است؟
آیا تا بحال فکر کرده اید که چرا سالهاست از انواع آلودگی آب و هوا رنج می کشیم و صدایمان هم در نمی آید تا بند دل هیچکدام از مسئولین خدمتگذار استانی پاره نشود؟
جناب آقای استاندار ، نمایندگان معزز ، مدیران کل محترم و گرانقدر!
من هم مانند بقیه همشهریانم معتقدم شان شما بیشتر از پاسخ دادن به یک سایت استانی بی در و پیکر مانند این سایت است که البته نه پول نفت پشت خود دارند و نه رابطه صمیمی با زعمای استان و نه حمایتی و نه هدایتی!!!
من هم مانند بقیه همشهریانم قبول دارم که …

اختصاصی مرکزی دیلی – آیا تا بحال فکر کرده اید که جان و سلامتی من و شمای شهرستانی چقدر اهمیت دارد و اینکه چقدر نام این شهرستان در این اهمیت قائل شدن مهم است؟
آیا تا بحال فکر کرده اید که چرا سالهاست از انواع آلودگی آب و هوا رنج می کشیم و صدایمان هم در نمی آید تا بند دل هیچکدام از مسئولین خدمتگذار استانی پاره نشود؟
جناب آقای استاندار ، نمایندگان معزز ، مدیران کل محترم و گرانقدر!
من هم مانند بقیه همشهریانم معتقدم شان شما بیشتر از پاسخ دادن به یک سایت استانی بی در و پیکر مانند این سایت است که البته نه پول نفت پشت خود دارند و نه رابطه صمیمی با زعمای استان و نه حمایتی و نه هدایتی!!!
من هم مانند بقیه همشهریانم قبول دارم که یک مدیر زحمت کش استانی که حتی خوابش هم عبادت است می تواند 24 ساعته عبادت کند! می تواند در حالیکه چشمانش بیدار است و حتی در حالیکه برای یک جمع صمیمی از مدیران استان در باب حفظ بیت المال و رعایت حقوق مستضعفین بینوا سخنرانی انقلابی می کند ذهنش خواب باشد و عطف به قانون فوق این لحظه هم عبادت کند. البته روسپیدی روز حساب و کتاب را هم چاشنی این عبادت باید کرد…
من هم مانند همشهریانم قبول دارم که باید ببینیم و بگذریم ، همانند همه آنهایی که پیش از ما دیدند و گذشتند و لب از لب وا نکردند و این شد وضع و روز دومین استان و شهر صنعتی ایران که از صنایع ، نایش می ماند برایمان که با این هوای آلوده و آب ناپاک  پس از چندی به سرنوشت مادر بزرگ پیرم دچار خواهیم شد و سر و کارمان با بخش بیماریهای تنفسی و گوارشی و قرص و دارو و اکسیژن خواهد بود و پس از چندی نایی هم برای این تظلم خواهی برایمان باقی نخواهد ماند و با این وضعیت رشد قیمت سفر به سرای اخرت معلوم نیست کجای این استان به خاک سپرده شویم!!!!
من که باشم که بخواهم برای پست سازمانی و میز ریاست کسی مشکل آفرینی کنم؟
اصولا و اساسا من و امثال من اندازه این حرفها نیستیم که بخواهیم از مدیری سوال بپرسیم و صد البته کسی هم نباید جواب ما را بدهد.
با خودم فکر می کردم که چگونه می شود به این خوبی وضعیت عابران شهر را در آن غبار کذایی و گرمای طاقت فرسا انهم در کنار خیابان درک کرد که بی صبرانه منتظر تاکسی یا اتوبوس واحد هستند؟ آیا بجز با نشستن در خودروی شیک و با کلاس و البته کولر دار داخلی می توان چنین شیعه وار درک کرد که مردم چه می کشند و بهترین تصمیم را از سر دلسوزی برایشان گرفت؟ بقولی مسلمانی پیشکش ، آیا آزادگی هم داریم؟
با خودم فکر می کردم چه فرقی دارد که ما سالهاست اینهمه سم را براحتی وارد ریه هایمان می کنیم و جانمان از این سموم اشباع شده است حالا چه فرقی دارد که این گرد و غبار را که صد در صد خطرش کمتر از سموم و آلودگی هوای اراک است کمتر یا بیشتر فرو دهیم و اصولا تنها چیزی که مهم است ژست کارکرد بهینه مدیران در سطوح بالاتر  است که بحمد الله روال اداری استان و بخصوص شهر اراک به هیچ عنوان متوقف نگردیده است حتی به قیمت ناچیز جان شهروندان! خدا را شکر که در این قسم عارضه همه مثل همیم، بالای شهر و پایین شهری ندارد…
با خودم فکر می کردم حالا تعطیلی فدای سر این سینه چاکان خدمت به مردم! حداقل صنایع آلوده را برای چند روز متوقف می کردند با زهم با تدبیر مدیران ارشد استان بحمد الله و المنه سلامت صنایع فشل استان نیز حفظ شد و خللی در این زمینه هم بوجود نیامد!!
با خودم فکر می کردم این میز و خدم و حشم و تعظیم و تکریم پاچه خواران می تواند روی من هم تاثیر بگذارد و به همین سادگی و سرعت فراموش کنم حال و روزی را که زمانی بشدت از آن در رنج و عذاب بودم؟! یواش می گویم کسی نشوند : خدایا مرا اینگونه امتحان نکن چون جنبه اش را ندارم!!!
با خودم فکر می کردم مانند مادرم بزرگ خودم و مادر همسرم که بشدت از بیماری حاد تنفسی رنج می برند آیا هستند افرادی که حتی تشخیص پزشکان هم بر موثر بودن آلودگی های صنعتی استان در ابتلا به انواع و اقسام عوارض بیماری تاکید دارد و چرا با وجود خیل عظیم اینگونه بیماران در استان مرکزی و بخصوص شهر اراک در توهینی آشکار به شهروندان اینگونه عوارض کلا نادیده انگاشته می شوند و آیا اینگونه بداهت در نادیده گرفتن حقایق به نفع ما نیست که حداقل از شوک نمیریم؟!
با خودم فکر می کردم که ای کاش در مورد اینها که گفتم از مسئولین سوال می پرسیدم که با کمی تامل به بیهوده بودن اینگونه پرسشهای بی جواب اندیشیدم که بقول عزیزی فکر نان باید کرد که خربزه آب است…
راستی یادم رفت بگویم من هم مانند همشهریانم باید عادت کنم که خیلی در مورد چیزهایی که فکر می کنم سخن نگویم تا اصولا کسی دلخور نشود و ناراحتی بوجود نیاید تا بتوان با خیر و خوشی و سلامتی در کنار هم زندگی! کرد.
جهت تنویر افکار عمومی یادآوری می کنیم این نامه در دست جنازه ای مومیایی یافت شد که سالها قبل در یکی از کشورهای کره زمین زندگی می کرده و ظاهرا به سالهایی بر می گردد که هنوز انسانها روی کره زمین زندگی می کردند و هنوز ناچار نشده بودند که برای ادامه زندگی به مریخ مهاجرات کنند…

در آینده ادامه مطالب مندرج در دست این جنازه را در ابعاد  مختلف اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی منتظر خواهیم نمود با ما همراه باشید….

خواندن مطالب ذیل را به شما پیشنهاد می کنیم:

افزایش عوارض تنفسی بواسطه آلودگی اخیر

آلودگی هوای اراک در شش برابر حد استاندارد

آیا سلامت مردم استان مرکزی بی ارزش است؟

قابل توجه آقای استاندار،وکلا،مدیران ومعاونین

پانوشت ( دوشنبه 22 تیر ) : ترجیح احتیاط شخصی بر سلامتی مردم استان

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.