امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


اظهارات استاندار در آستانه سالروز شهادت شهيد دكتر مصطفي چمران

اظهارات استاندار در آستانه سالروز شهادت شهيد دكتر مصطفي چمران

کد مطلب: 25721 | تاریخ ارسال: 20 ژوئن 2011 | چاپ صفحه

استاندار استان مركزي گفت: شهيد والامقام دكتر مصطفي چمران عارفي بزرگ، دانشمندي به معناي واقعي ولايتمدار بود.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘ علي اكبر شعباني فرد’ روز دوشنبه در آستانه سالروز شهادت شهيد دكتر مصطفي چمران در گفت و گو با ايرنا افزود: اين شهيد والامقام بدون هيچ چشم داشتي به زيبايي هاي دنيا و پست و مقام براي دفاع از اسلام وكيان اسلامي مردانه به پا خاست و در اين راه خون پاك خويش را تقديم قرآن كرد .
وي گفت: شهيد چمران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در دانشگاه شيراز عليه نظام سلطه سخنراني مي كرد و در بين دانشجويان به روشنگري مي پرداخت و منشا بيداري بسياري از مردم شد.
وي افزود: شهيد دكتر مصطفي چمران در بعد معنوي و اعتقادي نيز دلداده خدا، اسلام و امام راحل بود و براي لبيك به نداي امام خميني (ره) وارد مبارزه جانانه عليه متجاوز بعثي شد.
شعباني فرد گفت: اين شهيد والامقام در عرصه علمي نيز يك پديده محسوب مي شد و آمريكايي ها با فراهم كردن عالي ترين امكانات زندگي از دانش و علم وي استفاده مي كردند.
وي افزود: دانشجويان و اساتيد دانشگاه با الگو گيري از اين شهيد مي توانند در زمينه جنبش نرم افزاري، توليد علم و نهضت نرم افزاري بيش از پيش به انقلاب اسلامي كمك كنند.
دكتر مصطفي چمران در سال 1311 از پدر و مادري از روستاي چمران شهرستان ساوه استان مركزي، در تهران متولد شد و تحصيلات خود را در مدرسه انتصاريه، نزديك پامنار، آغاز كرد و در دارالفنون و البرز دوران متوسطه را گذراند و سپس در دانشكده فني دانشگاه تهران ادامه تحصيل داد و در سال 1336 در رشته الكترومكانيك فارغ التحصيل شد. چمران يك سال به تدريس در دانشكده فني پرداخت. وي در همه دوران تحصيل شاگرد اول بود. در سال 1337 با استفاده از بورس تحصيلي شاگردان ممتاز به آمريكا اعزام شد و پس از تحقيقات علمي در جمع معروف ترين دانشمندان جهان در كاليفرنيا ومعتبرترين دانشگاه آمريكا – بركلي – با ممتاز ترين درجه علمي موفق به اخذ مدرك دكتراي الكترونيك و فيزيك پلاسما شد.
بعد از وفات عبد الناصر، ايجاد پايگاه چريكي مستقل براي تعليم مبارزان ايراني، ضرورت پيدا مي كند ، از اين رو دكتر چمران رهسپار لبنان مي شود تا چنين پايگاهي را ايجاد كند.او به كمك امام موسي صدر، رهبر شيعيان لبنان، حركت محرومين و سپس جناح نظامي آن، سازمان ‘امل’ را بر اساس اصول و مباني اسلامي پي ريزي مي نمايد .
دكتر چمران با پيروزي انقلاب اسلامي بعد از 21 سال هجرت، به وطن باز مي گردد. همه تجربيات انقلابي و علمي خود را در خدمت انقلاب مي گذارد. خاموش و آرام ولي فعالانه و قاطعانه به سازندگي مي پردازد و همه تلاش خود را صرف تربيت اولين گروههاي پاسداران انقلاب در سعد آباد مي كند. سپس در شغل معاونت نخست وزيري ، روز و شب خود را به خطر مي اندازد تا سريع تر مسأله كردستان را فيصله دهد .او در قضيه فراموش ناشدني ‘ پاوه ‘ قدرت ايمان و اراده آهنين و شجاعت و فدا كاري خود را بر همگان ثابت مي كند .
دكترمصطفي چمران بعد از اين پيروزي بي نظير و بازگشت به تهران از طرف بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران ، امام خميني (ره)، به عنوان وزير دفاع منصوب شد.
شهيد چمران در اولين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، از سوي مردم تهران به نمايندگي انتخاب شد ودر سي و يكم خرداد 1360 در منطقه دهلاويه در حين سركشي به مناطق و خطوط مقدم بر اثر اثابت تركش خمپاره هاي دشمن به شهادت رسيد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.