امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


مشکلات بنزینی شهروندان اراکی

مشکلات بنزینی شهروندان اراکی

کد مطلب: 25597 | تاریخ ارسال: 18 ژوئن 2011 | چاپ صفحه

چه کسی پاسخگوست:
رانندگان از مخلوط شدن آب و بنزین می گویند
جایگاه داران تکذیب می کنند!

چند ماهي از قانون هدفمند كردن يارانه ها مي‌گذرد و طي اين مدت حكايت كاهش مصرف بنزين، جلوگيري از قاچاق سوخت را بارها و بارها شنيده‌ايم، حتي مسئولين پا را فراتر از اين گذاشته اند و براي صادرات بنزين هم برنامه ريزي كرده‌اند. اما با اين وجود با خيل راننده‌هايي مواجه‌ايم كه از پايين بودن كيفيت بنزين در پمپ بنزين هاي شهر اراك گلايه داشته و معتقدند بنزين هاي فعلي كيفيت لازم را نداشته و با آب يا هوا مخلوط است و حجمي از باك خودروهايشان را اشغال مي نمايد. حال با وجود اينكه بيشترين بنزين جايگاه‌هاي اراك از بزرگترين پالايشگاه كشور كه در مجاورت اراك قرار دارد تامين مي‌گردد، سؤال اينجاست؛ مقصر كيست؟

يكي از رانندگان معترض در گفتگو با خبرنگار اميد استان ضمن گلايه از اين وضعيت مي گويد: از شش ماه گذشته تاكنون مصرف بنزين ماشين خيلي بالا رفته، يعني هر چقدر بنزين مي زنيم از حد طبيعي كمتر است و با توجه به اينكه ماشين را پيش متخصص برده ايم از نظر فني نيز هيچ گونه مشكلي ندارد، اما مصرف بنزين بالاست كه اين نشان مي دهد اشكال از سوخت ماشين است.

يكي ديگر از رانندگان نيز ضمن انتقاد از اينكه باك ماشين همان باك قبل از هدفمند شدن يارانه‌ها و گران شدن بنزين است افزود: در جايگاه سوخت گيري، بنزين كه مي زنيم وقتي كه نازل را مي گيريم هوا از آن خارج مي شود! .

وي ادامه مي دهد: باك ماشين پرايدم 37 ليتر بنزين گنجايش دارد، اما حالا 42 ليتر بنزين گرفته!

سعيدي يكي ديگر از رانندگان نيز با بيان اينكه قيمتهاي بنزين به قيمتهاي واقعي نزديك شده اما كيفيت مطلوبي در آن نيست اضافه كرد: علاوه بر اين مشكلات بنزين، وضعيت جايگاههاي سوخت در شهر اراك به هيج وجه مناسب نيست به طور مثال پمپ بنزين خيابان . . .  فضاي مناسبي ندارد و همچنين بنزين آن هم از كيفيت خوبي برخوردار نيست.

احمدي نيز مي گويد: بارها ماشين خود را نزد مكانيك هاي زبده شهر برده ام، اما هر بار مي‌گويند از كثيفي بنزين است كه ماشين به تعمير احتياج پيدا كرده است.

با اين حال مسئول رسيدگي به شكايات مردم در فرمانداري اراك نيز با اشاره به اينكه تاكنون چندين مورد شكايت در اين زمينه داشته ايم گفت: هيچ كدام از اين شكايات مبني بر اينكه بنزين با هوا مخلوط شده است تاكنون ثابت نشده است.

طاهري خاطرنشان كرد: ولي با اين حال راننده‌هاي معترض مي توانند شكايت خود را در فرمانداري اراك مطرح و در آنجا به اين شكايت رسيدگي مي شود.

وي احتمال تخلف بازرسان پخش فرآورده هاي نفتي يا جايگاه داران را نزديك به صفر دانست و اظهارداشت: بعضي از بنزين ها نامرغوب هستند و كيفيت پاييني دارند لذا راننده ها تصور مي كنند پمپهاي بنزين تخلف كرده و آب و يا هوا داخل بنزين مي كنند.

يكي از جايگاه داران پمپ بنزين نيز گفت: توليد بنزين در كشور تازه شروع شده و طبيعي است كه در آغاز كار با اين مشكلات روبرو باشيم اگر بنزين را به A، B وC  تقسيم كنيم بنزيني كه فروخته مي شود C است و تا به كيفيت A برسيم به زمان زيادي نياز است.

وي اضافه كرد: در همه جايگاههاي بنزين بازرسي انجام مي شود اما احتمال اينكه داخل مخزن هاي بنزين كثيف باشد و بنزين ناخالصي داشته باشد وجود دارد.

يكي ديگر از جايگاه داران بنزين نيز گفت: نازل از دو طرف پلمپ مي شود امكان تخلف در آن نيست اما تبخير آن زياد است و توصيه مي شود در شب و يا صبح زود رانندگان بنزين بزنند تا با اين مشكل كمتر مواجه شوند.

مسئول انجمن جايگاه داران استان مركزي نيز با تاكيد بر اينكه در عدم تخلف جايگاه داران شك نكنيد چرا كه به هيچ عنوان آب و هوا در بنزين وجود ندارد گفت: علت تصور عام تفاوت كيفيت بنزين است.

فريدون عباسي خاطرنشان كرد: با وجود گشتها مشترك انجمن جايگاه داران و تعزيرات امكان تخلف وجود ندارد و تمامي جايگاهها ماهي يكبار از نظر مهندسي كاليبره مي شود.

 

وي با بيان اينكه پس از هدفمندشدن يارانه ها 30 درصد كاهش داشته ايم اضافه كرد: در استان 62 جايگاه سوختگيري وجود دارد كه از اين تعداد 9 جايگاه آن در اراك است و تمامي پمپهاي اين مراكز جديد بوده به صورت هوشمند و شناورند و امكان مخلوط شدن آب يا  هوا وجود ندارد و تمام جايگاهها همه بروز شده اند.

آزاد سازی قیمت و حذف تدریجی یارانه ها از بنزین، اولویت دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بود اما حال که با استفاده از سناریوهای مختلف قيمتهاي بنزين واقعي و شاهد كاهش مصرف هستيم اما با اين حال متولي براي حل مشكل و جوابگويي شفاف به اين مسئله وجود ندارد و مخلوط شدن آب يا هوا در بنزين و كيفيت بد بنزين مصرفي در هاله اي از ابهام قرار دارد چرا كه به گفته يكي از جايگاه داران كه نخواست نامش فاش شود حتي بنزين هاي سوپر نيز در شهر اراك فاقد كيفيت لازم هستند.

سمیه بصیرت – هفته نامه امید استان

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.