امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


ثبت بیش از یکصد هزار مورد تخلفات رانندگی در دوماه نخست امسال

ثبت بیش از یکصد هزار مورد تخلفات رانندگی در دوماه نخست امسال

کد مطلب: 25360 | تاریخ ارسال: 13 ژوئن 2011 | چاپ صفحه

فرمانده پلیس راهور استان مرکزی آخرین مهلت اجرای قانون تعدیل وجوه جرایم رانندگی معوقه سال 89 را هجدهم آذرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: اگر در این مدت نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود جریمه دیرکرد به مبلغ جریمه اصلی اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، احمد عابدینی در اولین نشست خبری خود با اهالی رسانه استان مرکزی، کاهش تصادفات، روان‌سازی ترافیک و آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک را از اولویت‌های این نیرو در سال جاری عنوان کرد.

وی افزود: کاهش تصادفات تنها از طریق همکاری آموزش، مهندسی ترافیک و اجرایی کردن مقررات به عنوان سه ضلع مثلث ترافیک امکانپذیر است و در این راستا صدا و سیما و سازمان آموزش و پرورش نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ‌ ایفا می‌کنند.

عابدینی با بیان این مطلب که در دو ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با 2/66 درصد کاهش در حوزه تصادفات مواجه بوده‌ایم اظهار کرد: از کل تصادفات امسال 6 فقره منجر به فوت، 618 فقره منجر به جرح و 655 فقره منجر به خسارت بوده اند که در کل 1279 تصادف را شامل می‌شود.

وی از کاهش 9/73 درصدی تصادفات منجر به فوت در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال 89 خبر داد و افزود: این کاهش نتیجه فعالیت پلیس راهور و دیگر ارگان‌های مرتبط و فرهنگ‌ساز در حوزه کاهش تصادفات منجر به فوت بوده است.

عابدینی اظهار کرد: بیشترین علت تصادفات مربوط به عدم رعایت حق تقدم با 230 فقره بوده و بیشترین آمار تصادفات نیز با 656 فقره مربوط به خودروهای سواری است.

وی با اشاره به بخشنامه جدید راهنمایی و رانندگی در خصوص تعدیل وجوه جرایم رانندگی معوقه گفت: براساس این بخشنامه تا 6 ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون یعنی از تاریخ نوزدهم خردادماه سال جاری در صورتی که مالکان خودرو جریمه‌خود را پرداخت کنند جریمه دیرکرد ناشی از عدم پرداخت تا پایان سال 89 به آنان تعلق نمی‌گیرد.

عابدینی آخرین مهلت اجرای این قانون را هیجدهم آذرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: اگر در این مدت نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود جریمه دیرکرد به مبلغ جریمه اصلی اضافه خواهد شد.

وی به بخشی از ماده 5 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مبنی بر رسیدگی به اعتراضات مربوط به جریمه‌ها اشاره کرد و اضافه کرد: افراد معترض می‌توانند به دفاتر پلیس بعلاوه 10 مراجعه کرده و اعتراض خود را مطرح کنند این دفاتر نیز موظفند ظرف 24 ساعت نسبت به ارائه پاسخ اقدام کنند و چنانچه افراد قانع نشدند باید به واحدهای رسیدگی به اعتراضات ناشی از تخلفات رانندگی مراجعه کنند.

عابدینی افزود: پلیس راهور با همکاری دادگستری واحدهای راهور را که دارای واحد اجراییات هستند مشخص کرده و با استقرار یک نفر قاضی و یک نفر کارشناس راهنمایی و رانندگی در این واحدها به اعتراضات در این حوزه رسیدگی شده و اجرای حکم می‌شود.

وی همچنین در ارتباط با دستورالعمل شرایط راه‌اندازی آموزشگاه‌های رانندگی گروه‌های پ 1 و پ2 از آغاز روند راه‌اندازی اینگونه آموزشگاه‌ها در استان خبر داد و گفت: تا زمانی که آموزشگاه تاسیس شود یکی از آموزشگاه‌های رانندگی مرکز استان در این راستا اقدام می‌کند و کسانی که نیاز به گواهینامه پ1 یا پ2 دارند می‌توانند جهت فراگیری آموزش‌های لازم و اخذ گواهینامه به این آموزشگاه مراجعه کنند.

عابدینی تصریح کرد: کسانی که متقاضی تاسیس آموزشگاه‌های رانندگی گروه‌های پ 1 و پ2 و موتورسیکلت هستند می‌توانند به اداره امور آموزشگاه‌های رانندگی راهور استان مراجعه کنند تا براساس شرایط موجود اولویت‌بندی و امتیازبندی صورت گرفته و آموزشگاه راه‌اندازی ‌شود.

وی افزود: گواهینامه پ1 مربوط به رانندگان وسایل نقلیه سنگین تا 10 تن، و گواهینامه پ2 مربوط به رانندگان وسایل نقلیه مسافربری از 16 تا 26 نفر است و متقاضیان می‌توانند از سراسر استان به مرکز استان مراجعه و پس از ثبت نام و ارایه مدارک در دوره آموزشی مربوطه شرکت کنند.

عابدینی گفت: این دوره شامل 6 ساعت کلاس آیین‌نامه و 4 ساعت آموزش فنی است و شرکت‌کنندگان در این دوره پس از گذران کلاس‌های مورد نظر باید جهت آموزش عملی به واحد صدور گواهینامه مراجعه کنند.

وی همچنین در خصوص فراخوان تعویض پلاک‌های موتورسیکلت و زمانبندی ارایه شده در این خصوص خاطرنشان کرد: دارندگان موتورسیکلت تا تاریخ یکم مردادماه سال جاری جهت تعویض پلاک فرصت دارند و پس از این تاریخ از تردد موتورسیکلت‌های دارای پلاک قدیمی جلوگیری خواهد شد.

عابدینی افزود: موتورسیکلت‌هایی که سن شان از 10 سال بیشتر است، موتورسیکلت‌های دوزمانه، موتورسیکلت‌های دو زمانه که سوخت آنها ترکیب روغن و بنزین است و موتورسیکلت های 250 سی سی به بالا شامل قانون ممنوعیت شماره‌گذاری و تعویض پلاک می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز تعطیلات تابستانی اظهار کرد: در فصل تابستان با افزایش مسافرت‌ها و تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر روبرو هستیم و یافته‌های ما نشان می‌دهد که بیشترین تصادفات منجر به جرح و فوت براثر تخلفات موتورسیکلت سواران رخ می‌دهد و ما برای کاهش این آمار و کنترل موتورسواران در آینده نزدیک طرح‌های سخت‌گیرانه‌تری را به اجرا در می‌آوریم.

عابدینی گفت: از ابتدای اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی در سطح استان در حوزه تجاوز به سطح گذرگاه عابر پیاده تاکنون 4200 مورد اعمال قانون شده و رعایت نکردن حق تقدم و عبور از طرف راننده از گذرگاه عابر پیاده نیز 2321 مورد اعمال قانون صورت گرفته که در مجموع 6521 مورد اعمال قانون در حوزه این تخلف از زمان اجرای طرح تاکنون صورت گرفته است.

وی افزود: در 2 ماهه اول سال جاری مجموع برخورد با تخلفات در سطح استان بیش از یکصد هزار مورد و در مدت مشابه سال گذشته نیز نزدیک به 72 هزار مورد بوده است که 41 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.