امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آیا سلامت مردم استان بی ارزش است؟

کد مطلب: 2522 | تاریخ ارسال: 8 جولای 2009 | چاپ صفحه

بعد از تعطیل شدن ادارات در قم و تهران و چند شهر دیگر بر اثر آلودگی و گرد و غبار بنظر می رسد مسئولین استان مرکزی در اخذ تدابیری برای حفظ سلامتی مردم استان و بخصوص شهر اراک اهتمامی به خرج نمی دهند.

به گزارش مرکزی دیلی ، بعد از تعطیل شدن ادارات در قم و تهران و چند شهر دیگر بر اثر آلودگی و گرد و غبار بنظر می رسد مسئولین استان مرکزی در اخذ تدابیری برای حفظ سلامتی مردم استان و بخصوص شهر اراک اهتمامی به خرج نمی دهند. گرچه وعده های زیادی در زمینه کاهش آلودگی هوای اراک توسط مسئولین دولت نهم و دهم و حتی دولتهای قبلی داده شده است اما بنظر می رسد مسئولین استانی در این زمینه به سخنرانی های داغ و مصاحبه های جنجالی اکتفا می کنند و این شائبه در ذهن مردم بوجود می آید که مسئولین بر سر سلامتی مردم این استان معامله می کنند.

در جریان آلودگی چند روز اخیر سوالاتی در این زمینه در ذهن شهروندان استان نقش بسته است که بنظر می رسد باید توسط مسئولین ذیربط ابهام زدایی در این زمینه صورت گیرد:

  1. سطح واقعی آلودگی هوای اراک در حدی نبوده که برای حفظ جان و کاهش خسارات آلودگی تردد های غیر ضروری در شهر با اخذ تدابیری کاهش یابد و آیا شهر ما از تهران یا قم در این زمینه مهمتر است یا آلودگی این شهر کمتر می باشد؟!
  2. در این روزهای آلوده چرا صنایع آلاینده استان خصوصا شهر اراک ( مانند آلومینیوم اراک و نیروگاه شازند) تعطیل نشد؟ در این وضعیت بحرانی آلودگی ، سلامت مردم مهمتر است یا سلامت صنایع؟
  3. چرا مسئولین محترم برای درک بیشتر مشکلات مردم یکروز خودروی شخصی و کولر دار خود را کنار نمی گذارند و با تاکسی یا اتوبوس واحد تردد نمی کنند و اصولا حتی یکبار هم در زندگی اینکار را کرده اند؟
  4. چرا آمارهای واقعی بیماران تنفسی در این شهر و رشد اینگونه اختلالات حاد در این روزها برای مردم اعلام نمی شود و چرا سعی می شود وضعیت عادی نشان داده شود؟
  5. چرا مانند سایر شهرها در کنار میادین اصلی شهر ایستگاههای اکسیژن رایگان و توزیع ماسک قرار نگرفته است؟ مدیریت سلامت و درمان استان در این میان چه جایگاهی دارد؟

اخبار مرتبط :

افزایش عوارض تنفسی بواسطه آلودگی اخیر

آلودگی هوای اراک در شش برابر حد استاندارد

ذرات غبار امشب از استان مرکزی می‌رود

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.