امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



ذرات غبار امشب از استان مرکزی می‌رود

کد مطلب: 2493 | تاریخ ارسال: 7 جولای 2009 | چاپ صفحه

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: با وزش باد از بعد اظهر امروز تا پایان امشب ذرات غبار موجود از استان مرکزی خارج و روز چهارشنبه احتمالا دوباره به استان باز خواهد گشت.

به گزارش مرکزی دیلی ، مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: با وزش باد از بعد اظهر امروز تا پایان امشب ذرات غبار موجود از استان مرکزی خارج و روز چهارشنبه احتمالا دوباره به استان باز خواهد گشت.

محمد ناصر هاشمی افزود: غبار و گرو خاک وارد شده از جنوب و جنوب غربی که نیمی از استان‌های کشور را در چند روز گذشته تحت تاثیر خود قرار داده است از عراق، سوریه، عربستان و اردن به کشور وارد شده است که به دلیل ریز بودن ذرات آن شعاع دید را در برخی استان‌ها به 50 متر کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه ذرات موجود از آفریقا وارد کشور نشده است بیان داشت: ذرات صحاری آفریقا عموما ذراتی درشت هستند و بنابر این و با توجه به ریز بودن این ذرات احتمال اینکه این ذرات خاک و شن از آفریقا وارد کشور شظده باشند غیر محتمل است.

هاشمی با رد وجود آلودگی در این ذرات اظهار داشت: غبار و گرد و خاک خود آلودگی محسوب می‌شود ولی همراه با این گردو غبار آلودگی‌هایی که برخی آن را اتمی و برخی دیگر آن را بیماری‌های تازه شایع شده در کشور عراق می‌نامند وارد کشور نشده است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی خشکسالی‌ و نیز بی توجهی‌ کشورهای همسایه را در کنترل بیایان‌های خود عامل مهمی در بروز این پدیده در کشور دانست و خاطرنشان کرد: کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی می‌بایست حتی الامکان از منازل خود خارج نشده و افراد حتی برای ورزش صبحگاهی نیز از ورزش کردن در اماکن عمومی خودداری کنند تا مشکلی آنان را تهدید نکند.

هاشمی با تاکید بر اینکه بروز چنین گردو غبار و آلودگی‌هایی در کشور خصوصا در ایام تابستان دور از انتظار نیست افزود: وقوع چنین پدیده‌ای با توجه به غالب بودن وزش باد از سمت کشورهای دارای بیابان‌های بزرگ به سمت ایران در تابستان تکرار پذیر است و مردم باید در این زمینه در مواقع ضروری از ماسک برای جلوگیری از ورود ذرات گر د و خاک به ریه و سیستم تنفسی خود استفاده کنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.