امروز امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 10, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



امام(ره) را وادار به تایید انتخابات کردند

کد مطلب: 2467 | تاریخ ارسال: 6 جولای 2009 | چاپ صفحه

حق شورای نگهبان است که چنین کند، منتها آنچه من می‌گویم، این است که کار به شکلی انجام شود که به روزی که برای برگزاری مرحله دوم انتخابات میان دوره‌ای اعلام شده است، لطمه نخورد.

به گزارش مرکزی دیلی ، روزنامه وطن امروز در گزارشی که به خاطرات چاپ شده آیت الله محمد مومن درباره انتخابات سومین دوره مجلس اختصاص دارد، به نقل از ایشان نوشته که وزارت کشور وقت به اتفاق محمد علی انصاری نماینده امام ، امام (ره)را وادار کردند نامه‌ای برای شورای نگهبان بنویسند و اعلام کنند، انتخابات تهران، صحیح برگزار شده است.

به گزارش«فردا» وطن امروز که با مدیر مسئولی مهرداد بذرپاش از نزدیکان احمدی نژاد منتشر می شود، به نقل از خاطرات آیت الله مومن آورده است: تصور بنده این است که وزارت کشور و آقای انصاری با هم هماهنگی کردند و نگذاشتند صندوق‌های شبهه‌دار در اختیار شورای نگهبان قرار گیرد. در نهایت، حضرت امام را وادار کردند نامه‌ای برای شورای نگهبان بنویسند و اعلام کنند، انتخابات تهران، صحیح برگزار شده است و صحت آن را اعلام کنید.

در این گزارش آمده است: آیت‌الله محمد مومن که در زمان برگزاری انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات مرکزی نظارت برانتخابات عضویت داشت، در قسمتی از خاطرات خود می‌گوید:‌ در مقطع برگزاری انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی ، بنده عضو هیات نظارت مرکزی انتخابات بودم. اعضای مزبور پنج نفر بودند که رئیس نظارت در آن مقطع آقای امامی‌کاشانی بود. در آن حال، آقای محتشمی‌ در جمع ما حاضر شدند و عنوان کردند که خوب است آئین نامه‌ای در کار باشد و مذاکره‌ای برای هماهنگی صورت گیرد؛ منتها متأسفانه مطالبی غیراز آنچه صحبت شده بود، خدمت امام به صورت کتبی منعکس شد که برخی از این نامه‌ها را هنوز هم بنده در اختیار دارم.

بنده از یادآوری برخی از آن مطالب می‌گذرم. با این حال وقتی انتخابات مجلس سوم برگزار شد، گزارش‌هایی داشتیم که آرای برخی کاندیداها را با آنکه در صندوق انداخته شده بود، نخوانده‌اند. اما در ذهن حضرت امام مساله را به این شکل جلوه داده بودند که شورای نگهبان می‌خواهد انتخابات تهران را بی‌جهت ابطال کند. یک روز هنگام عصر بود که خدمت حضرت امام رسیدیم. ایشان فرمودند: «به من گفته‌اند که شورای نگهبان می‌خواهد انتخابات تهران را باطل کند». آقای امامی‌کاشانی مطالبی گفتند و دکتر مدنی از حقوقدانان شورای نگهبان نیز مطالب‌شان را بیان کردند. من هم در آخر صحبت کردم و به امام عرض کردم: «شورای نگهبان اصلاً تصمیم بر ابطال انتخابات ندارد و ما انتخابات تهران را صحیح می‌دانیم؛ منتها دو مطلب در کار است.

در حدود 30 شعبه از شعب اخذ رأی، ناظران ما را دستگیر و زندانی کرده‌اند. وقتی در این شعب، ناظر شورای نگهبان را حبس کرده‌اند، ما حق داریم که دست کم احتمال سوءنیت بدهیم. نهایتاً ممکن است تنها همین چند صندوق را باطل کنیم. گزارش‌هایی هم از ناظران صندوق‌های دیگر(که حدود 600 صندوق است) به ما رسیده است که دال بر وجود تخلفاتی است که در این صندوق‌ها صورت گرفته است. برای مثال در یک شعبه، ظاهراً آقای باهنر دوهزار و خرده‌ای رأی داشته است ولی تنها دو رأی برای ایشان منظور شده است. ما این صندوق‌های مشتبه را می‌خواهیم بازشماری کنیم و در این بازشماری ممکن است نتیجه آرا، جابه‌جا شود و خلاصه! واقع، معلوم شود».

وقتی بنده این مطالب را خدمت امام عرض کردم، ایشان فرمودند: «حق شورای نگهبان است که چنین کند و باید شما این کار را انجام دهید، منتها آنچه من می‌گویم، این است که کار به شکلی انجام شود که به روزی که برای برگزاری مرحله دوم انتخابات میان دوره‌ای اعلام شده است، لطمه نخورد». ما گفتیم: «بسیار خوب!». بنا شد صندوق‌ها در اختیار ما قرار گیرد. در این حال مرحوم حاج احمد آقا ابراز کرد، خوب است یک نفر هم از دفتر امام بر این بازشماری نظارت داشته باشد. من گفتم: «شاید این کار دون‌شأن دفتر امام باشد ولی در عین حال اشکالی ندارد».

از طرف دفتر حضرت امام(ره)، آقای محمدعلی انصاری برای این نظارت انتخاب شد. درنهایت هم صندوق‌ها در اختیار شورای نگهبان قرار نگرفت! تصور بنده این است که وزارت کشور و آقای انصاری با هم هماهنگی کردند و نگذاشتند صندوق‌های شبهه‌دار در اختیار شورای نگهبان قرار گیرد. در نهایت، حضرت امام را وادار کردند نامه‌ای برای شورای نگهبان بنویسند و اعلام کنند، انتخابات تهران، صحیح برگزار شده است و صحت آن را اعلام کنید.درنهایت، خدمت حضرت امام گزارش شد انتخابات سالم است. در این حال امام به شورای نگهبان نامه‌ای نوشتند و در آن آوردند: «انتخابات تهران صحیح است و صحت آن را در رسانه‌ها اعلام کنید».

این نامه قبل از اینکه به دست ما برسد، از تریبون مجلس خوانده شد. شورای نگهبان نیز با صدور نامه‌ای اعلام کرد، طبق تأیید حضرت امام، انتخابات تهران صحیح است. این اتفاق، هیچ توجیهی ندارد جز اینکه نگذاشتند‌ حضرت امام در جریان امر قرار گیرند، درنهایت هم ما نتوانستیم بفهمیم که انتخابات دوره سوم مجلس در تهران چگونه برگزار شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.