امروز امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Tuesday, May 14, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


گسترش تحرکات سیاسی در حوزه فضای مجازی ، فرصت یا تهدید؟

گسترش تحرکات سیاسی در حوزه فضای مجازی ، فرصت یا تهدید؟

کد مطلب: 24527 | تاریخ ارسال: 23 می 2011 | چاپ صفحه

جالب است در اکثر موارد این سایتها با ادعای فعالیت عادی و معمولی آغاز نموده اند ولی با توجه به پراکنده گویی ها و نهایتا اشاره به برخی کاندیداهای خاص میتوان افتتاح سایتهای سیاسی استانی را با هدف فعالیت انتخاباتی توجیه و تحلیل نمود. از طرفی با توجه به عدم تشکیل مجموعه های رسانه ای قبل از راه اندازی اکثریت سایتها و پایگاههای خبری و تحلیل محتوایی اغلب این رسانه ها گمانه گامهای انتخاباتی کاندیداهای سیاسی در حوزه فضای مجازی قوت می گیرد.

به گزارش مرکزی دیلی ، با نزدیکتر شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس ، محافل و احزاب و شخصیتهای سیاسی استان به منظور حضور پر رنگ تر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و تاثیر گذاری هر چه بیشتر بر افکار عمومی مخاطبان فضای مجازی که همانا فرهیختگان و اثر گذاران جامعه هستند ، اقدام به راه اندازی سایتهای خبری و تحلیلی نموده اند. البته این بخش از گفتار معطوف به سرویسهای رایگان و عمومی وبلاگ نمی شود و بیشترین منظور از رسانه در این مجال رسانه هایی هستند که بابت راه اندازی ، طراحی و بروز رسانی آنها هزینه و زمان قابل توجهی صرف شده است و بصورت رسانه های مستقل هویت مشخص و قابل پیگیری دارند.

جالب است در اکثر موارد این سایتها با ادعای فعالیت عادی و معمولی آغاز نموده اند ولی با توجه به پراکنده گویی ها و نهایتا اشاره به برخی کاندیداهای خاص میتوان افتتاح سایتهای سیاسی استانی را با هدف فعالیت انتخاباتی توجیه و تحلیل نمود. از طرفی با توجه به عدم تشکیل مجموعه های رسانه ای قبل از راه اندازی اکثریت سایتها و پایگاههای خبری و تحلیل محتوایی اغلب این رسانه ها گمانه گامهای انتخاباتی کاندیداهای سیاسی در حوزه فضای مجازی قوت می گیرد.

از طرفی عنایت جدی به حوزه فضای مجازی و مخاطبان این بخش نشان دهنده پر رنگ تر شدن باور اثر گذاری رسانه های غیر مکتوب بر جامعه و بالاخص بر افراد تاثیر گذار و نخبه در استان و منطقه است که امیدواریم روزی شاهد باشیم مسئولین هم نگاه جدی تر و حرفه ای تری به حوزه رسانه های دیجیتالی و علی الخصوص پایگاههای خبری و تحلیلی داشته باشند و از این فرصت طلایی برای رشد و توسعه استان بهره گرفته شود.

البته امید است حضور رسانه های نوپای استانی و کشوری در استان مرکزی و شهر اراک هر چه بیشتر موجبات توسعه رسانه ای و فرهنگی استان را فراهم آورد ولی این نگرانی وجود دارد که رسانه های مذکور با پرداخت پر رنگ به مسائل سیاسی و انتخاباتی استان از رسالت اصلی رسانه ای در جهت توسعه فرهنگی این استان غافل شوند و با عنایت به تخمین قریب به یقین عدم وجود نیروی انسانی با تجربه و علاقمند به حوزه رسانه پس از برگزاری رقابت انتخاباتی به ورطه تعطیلی کشیده شوند گرچه دغدغه ارائه محتوا در قالب اخبار و تحلیل وقایع هم یکی دیگر از چالشهایی است که در غیاب نیروی انسانی با دانش و تجربه متوسط قوت می گیرد که انتظار می رود در کنار فعالیتهای انتخاباتی این رسانه های تازه تاسیس به تربیت و آموزش نیروی انسانی مجرب در حوزه رسانه سایبری هم توجه کافی و وافی صورت گیرد و به عبارتی به برکت فعالیتهای سیاسی و پر شور انتخاباتی در استان بر شعور رسانه ای استانی هم افزوده گردد و از دل این فرصت قابل توجه ، فرصتهای توسعه ای در حوزه فرهنگ ، رسانه و اجتماع و اقتصاد و سیاست برای استان به ارمغان آورده شود.

—————————————————————————–

پایگاههای خبری و تحلیلی از قبیل سپید نیوز ( www.SepidNews.ir ) ، انتخاب نیوز ( www.EntekhabNews.ir ) ، حاکمیت ( www.hakemiyat.com ) ، برداشت نیوز ( BardashtNews.com ) و آفتاب آنلاین ( AftabOnline.net  ) از جمله سایتهای خبری تحلیلی نوپای فضای مجازی استان مرکزی محسوب می شود که در این مجال سایت نوپای آفتاب آنلاین را مورد بررسی قرار می دهیم و بدون شک در آینده به بررسی سایر پایگاههای خواهیم پرداخت :

آفتاب آنلاین نام رسانه مجازی نوپایی است که بیش از چند روز از آغاز بکار آن نمی گذرد.البته در بخش محتوایی اخبار برداشت می شود که دقت نظر مسئولان این سایت بیشتر در حوزه اخبار و وقایع کشوری است که باید دید چه میزان پشتیبانی در تولید و درج اخبار و مطالب جذاب و اختصاصی از این رسانه صورت می گیرد که زیاد از رقبای کشوری و پیشرو خود عقب نیفتد. اتفاق جالبی که در این سایت افتاده لینک دادن مستقیم به مرجع تولید اخبار است که البته با توجه به تغییرات دائمی و غیر قابل پیش بینی در حوزه برنامه نویسی و پشتیبانی سایتها ممکن است مدتی یک بخش یا یک صفحه و یا کل یک سایت خبری یا خبرگزاری با اشکال موجه شود و یا اینکه تغییر آدرسی در اخبار ملاحظه شود که در این صورت وجود لینکهای خراب در سایت هم از اعتبار سایت نزد مخاطبان خواهد کاست و هم امتیاز ( پیج رنک ) گوگلی سایت را پایین خواهد اورد و بنوعی یک نقل شکل و محتوایی در کار رسانه ای پایگاه محسوب می شود. البته ظاهرا زحمت مدیران سایت برای کپی مطالب سایر پایگاهها کم شده است ولی در صورتی که قرار باشد یک نقد و یا پانوشت یک خطی برای یک خبر درج شود لازم است یک مطلب جدید منتشر شود که ضعف بزرگی برای یک پایگاه خبری محسوب می شود.

از لحاظ شکلی هم هدر سایت در نوع خود جالب و البته کمی نامفهوم است که نبود لوگو هم به بخشی از بار معنایی و مفهومی هدر سایت بعنوان یک فاکتور مهم شکلی برای یک سایت خبری و تحلیلی ضربه می زند که پیشنهاد می گردد اصلاح گردد از طرفی بنظر می رسد فرم ارسال ایمیل در بخش تماس با ما هم لازم است که امیدواریم بزودی اضافه شود.

برای تمامی دست اندرکاران سایتهای نوپای استانی آرزوی توفیق و سلامتی روز افزون داریم.

اطلاعاتی در دست است که مجموعه های دیگری هم طی روزهای آینده به فضای مجازی استان وارد می شوند که در نوع خود کم نظیر و بی نظیر هستند و خدمات جالب توجهی در این حوزه به کاربران استان ارائه خواهند نمود. در همین رسانه اخبار جدیدترین وقایع حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان را دنبال بفرمایید…

مطلب مرتبط : این همه خبر و این همه بی خبری

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.