امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آلودگي هواي اراک در شش برابر حد استاندارد

کد مطلب: 2450 | تاریخ ارسال: 6 جولای 2009 | چاپ صفحه

آلودگي هواي اراک روز يکشنبه با افزايش شش برابري نسبت به وضعيت استاندارد ،در شرايط هشدار قرار گرفت. کارشناس سازمان حفاظت محيط زيست استان مرکزي گفت: ميزان آلودگي هاي موجود در هواي اراک به ويژه ذرات معلق از روز گذشته رو به افزايش گذاشته و در ساعت 7بامداد يکشنبه از مرز 923 پي. پي ام ( قسمت در ميليون ) گذشت.

به گزارش مرکزی دیلی ، آلودگي هواي اراک روز يکشنبه با افزايش شش برابري نسبت به وضعيت استاندارد ،در شرايط هشدار قرار گرفت. کارشناس سازمان حفاظت محيط زيست استان مرکزي گفت: ميزان آلودگي هاي موجود در هواي اراک به ويژه ذرات معلق از روز گذشته رو به افزايش گذاشته و در ساعت 7بامداد يکشنبه از مرز 923 پي. پي ام ( قسمت در ميليون ) گذشت.
“مهدي مصطفوي”افزود: اين درحاليست که ميزان استاندارد وجود ذرات معلق در هوا، حداکثر 150 پي . پي ام است.
وي گفت: غلظت گردو غبار و الودگي موجود درهواي اراک امروز در شرايط زيان آور قرا رگرفته و به حديست که موجب کاهش ديد و مشکلاتي براي مردم شده است.
اداره کل هواشناسي استان مرکزي نيز ، علت وجود گرد و غبار و ذرات معلق در هواي اراک را نفوذ يک توده آلوده هوا از سوي عربستان و عراق به سوي ايران عنوان کرد.

بنابر اعلام اين اداره ، بروز پديده خشکسالي در کشور عراق و عربستان و فقير بودن پوشش گياهي در نواحي مذکور ، موجب شده که با وزش باد ، حجم زيادي گرد و غبار در فضا پراکنده شود .
بنابر بر پيش بيني هواشناسي ،‌ آلودگي هوا و وجود نامتعارف گردغبار در هواي اراک طي دو روز آينده نيز ادامه دارد.
کارشناسان مرکز بهداشت استان مرکزي از مردم اراک خواستند تا از تردد غير ضروري در سطح شهر بپرهيزند و در صورت تردد از ماسک استفاده کنند.
آنان به بيماران قلبي ، ريوي و مبتلا به آسم ، زنان باردار و کودکان توصيه کردند در روزهايي که هوا آلوده است از منزل خارج نشوند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.