امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


سانسور اظهارات قاطع نماینده ولی فقیه در استان مرکزی توسط خبرگزاری دولت

سانسور اظهارات قاطع نماینده ولی فقیه در استان مرکزی توسط خبرگزاری دولت

کد مطلب: 24100 | تاریخ ارسال: 13 می 2011 | چاپ صفحه

مرکزی دیلی : متاسفانه نگاه سیاسی در اداره و سیاستگذاری خبرگزاری ایرنا بنوعی تاثیر گذار و بسیار واضح موجبات سانسور اخبار روز را در خبرگزاری دولت فراهم اورده. در یکی از جدیدترین اقدامات رسانه ای نمایندگی استانی ایرنا در استان مرکزی سخنان صریح و منطقی امام جمعه اراک را بصورت بی سابقه ای سانسور نمود و اعتقاد به رسالت خبری را در این رسانه دولتی بار دیگر به چالش کشید. بنوعی با مقایسه نقل قول خبرگزاری فارس و ایرنا از خطبه های امروز نماز جمعه شهر اراک این نتیجه به ذهن متبادر می شود که در راستای حمایت چشم و گوش بسته از دولت و نادیده گرفتن اشتباهات غیر قابل انکار دولتمردان ، بخشهای مهمی از خطبه های نماز جمعه اراک سانسور شد…

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك ، آيت‌الله قربانعلي دري نجف‌آبادي ظهر امروز در خيل عظيم نمازگزاران نماز جمعه امروز اراك با بيان اينكه كساني هستند كه براي رسيدن به اهداف شوم خود اصول را ضايع مي‌كنند و تمسك به فروع دارند، اظهار داشت: اراذل را كه آدم‌هاي فرو مايه درجه دو، سه و چهار هستند مطرح مي‌كنيم و افاضل كه آدم‌هاي با شخصيت، با تجربه، با لياقت و با كفايت هستند را يا خانه نشين مي‌كنيم يا دور مي‌اندازيم.
وي تصريح كرد: امروز كه خداوند بر ما منت گذاشته و هنوز خون شهدا همچنان در دل‌ها و در جان‌هاي ما مي‌جوشد، رهبري همچنان مي‌خروشد، امام همچنان در دل‌ها زنده است و دشمنان هم هزار برابر در كمين‌اند، بايد مواظب و مراقب باشيم و اصول را ضايع نكنيم.
امام جمعه اراك با اشاره به اينكه بعضي از اين مسائل و حاشيه‌هاي فرعي خسته كننده است و نبايد پررنگ جلوه داده و مسائل اصلي فراموش شود، افزود: برويم سراغ مسائل اصلي، چه مسائل كشور و چه مسائل جهان اسلام و از اين فرصت‌هايي كه خداوند به ما داده، براي جبران 200 سال گذشته، تلاش كنيم گام‌هاي بلندي را با همت بلند برداريم، تحريم‌ها را بشكنيم و اشتغال پايدار را به معناي واقعي خودش ايجاد كنيم.
دري نجف‌آبادي با تاكيد بر اينكه بايد به مسائل اصلي بپردازيم و فرعيات را قرباني اصول نكنيم، ابراز داشت: بايد مشكل بيكاري و اشتغال، مشكل ازدواج دخترها و پسرها، مشكل اينكه بايد سالي 200 ميليارد دلار در بازارهاي جهاني صادرات داشته باشيم را حل كرد نه اينكه مرتب به فرعيات بپردازيم.
وي اذعان داشت: آمريكائي‌ها اين همه در يمن، ليبي، بحرين و اردن جنايت مي‌كنند، اما مي‌آيند و حواس دنيا را به اين كه فلاني كشته شد يا نشد، بن‌لادن چه جور شد سوق ميدهند.
امام جمعه اراك گفت: بايد به اصل بپردازيم و از آنان بپرسيم، عدالت چه شد، ملت بحرين، يمن، ليبي چه شدند، ملت مظلوم غزه و فلسطين چه شد، بحران اقتصادي جهان، اشغال عراق، افغانستان و پاكستان چه شد، آدم‌كشتن‌هاي شما چه شد.
دري نجف‌آبادي با اشاره به اينكه چند روز ديگر روز خانواده است و بايد تلاش كنيم در كشور ازدواج تسهيل، آسان، محكم و هدايت شود، بيان كرد: دخترها و پسرها بايد زودتر ازدواج كنند، بايد شرايط فراهم شود و امكان اشتغال و كار داشته باشند و در عين حال ساده زيست و با قناعت بوده و تشريفات را رها كنند تا شاهد رشد طلاق نباشيم.
وي با بيان اينكه بعضي جاها بحث زاد و ولد بسيار خطرناك است، افزود: بعضي جاها مثل استان مركزي وضع زاد و ولد مناسب نيست.
خطيب جمعه اراك هفته هلال احمر، روز جهاني مخابرات و روز فردوسي بزرگ كه قله بلند ادبيات فارسي و علم و حكمت و افتخار بود را گرامي داشت، و ايام شهادت و وفات حضرت ام‌البنين(س) مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل(ع) را تسليت گفت.
دري نجف‌آبادي روز اشغال سرزمين‌هاي مقدس فلسطين توسط صهيونيست‌هاي غاصب با حمايت انگليس، آمريكا و سازمان ملل را از تلخ‌ترين روزها برشمرد كه روز نكبت نامگذاري شده است.
وي گفت: حدود 63 سال است كه بيش 5 ميليون نفر از ملت مظلوم فلسطين در كشورهاي مختلف آواره و 5 ميليون نفر آنان زير چكمه‌هاي صهيونيست‌هاي جنايتكار له مي‌شوند و به شهادت مي‌رسند.

به گزارش مرکزی دیلی ایرنا هم چنین از اظهارات نقل قول نمود ، آيت الله ‘قربانعلي دري نجف آبادي ‘ در خطبه هاي نماز جمعه افزود: ملت شريف ايران در سايه ولايت فقيه راه خود را انتخاب كرده و منشور خود را حكومت شايسته و برگرفته از درس هاي علوي ترسيم كرده است.
وي گفت: مسايل حاشيه اي و فرعي و كسالت آور و كنار گذاشتن افراد لايق و پاك در روش حكومت داري علي (ع) ، جايي ندارد.
وي افزود: كشور ما امروز بيش از هر زمان ديگر نياز به پويايي و پرداختن به مسايل جدي و زيربنايي دارد و نبايد با مطرح كردن اراذل و خانه نشيني افراد لايق ،‌ صحنه گرداني را در مسير نادرست قرار داد.
وي گفت: سخنان و منش علي (ع) منشاء يك حكومت جهاني است و اگر ما بخواهيم سربلند و سعادتمند باشيم بايد رهروي راستين علوي باشيم.
آيت الله دري نجف آبادي اضافه كرد: انقلاب اسلامي فرصتي مغتنم است كه خداي متعال در اختيار ما گذاشته و بايد با همه توان و سرعت و هم افزايي همه امكانات بستر هرچه تنومند تر شدن اين درخت را مهيا كرده و در سايه ولايت فقيه در برابر حكومت هاي دست نشانده و ستمكار ايستاده و از مظلومين و ستمديدگان جهان حمايت كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش در خصوص 25 ارديبهشت ماه (روز جهاني خانواده اظهار) داشت: تشكيل و تحكيم خانواده در دين مبين اسلام جايگاه مهمي دارد و مي طلبد كه در اين حوزه برنامه هاي راهبردي براي تسهيل ازدواج و ترويج روش هاي ساده زيستي توسعه يابد.
وي، با تاكيد بر قداست خانواده گفت: تشكيل خانواده افراد را در برابر آلودگي و انحراف حفظ مي كند و بالا رفتن سن ازدواج دختران و پسران از مسايل نگران كننده اي است كه مسوولان بايد به صورت ريشه اي و علمي براي آن چاره انديشي كنند.
آيت الله دري نجف آبادي با يادآوري سالگرداشغال سرزمين فلسطين توسط رژيم غاصب اسرائيل،گفت: 63سال از اين روز نكبت بار براي جامعه بشري مي گذرد و جهان روز به روز شاهد جنايات بيشتر اشغالگران و جراحات عميق بر پيكر ملت ستمديده فلسطين است.
وي افزود: اعمال فجيع و جنايت بار استكبار تنها به ملت فلسطين ختم نشده و ملت هاي بحرين و ليبي و افغانستان و ديگر كشورها نيز امروز به نوعي قرباني تروريسم و چكمه هاي زور و استبداد هستند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.