امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



پیامهایی از راه اندازی دوباره سیستم پیام کوتاه

کد مطلب: 2408 | تاریخ ارسال: 3 جولای 2009 | چاپ صفحه

نکته مغفول مانده در این فرایند آن است که مضامین پیامهای ارسالی در بیست روز گذشته در بردارنده برخی اعتراض ها و پیامهایی متاثر از فضای نا آرام پس از انتخابات بوده است که ارسال مجدد آنها در شرایط کنونی نوعی تشویش ذهنی و احیانا اطلاعاتی که متناسب با شرایط کنونی نیست را به مخاطب القاء می کند که در نوع خود آرامش روانی ایجاد شده را مخدوش می سازد.

روز گذشته پس از قریب به سه هفته از قطع شدن خدمات سیستم پیام کوتاه تلفن های همراه بار دیگر این سیستم فعال شد،اما اتفاقهای رخ داده پس از این اتصال مجدد پرسش ها یی را ایجاد کرده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار تابناک، مشترکین بسیاری در تهران روز گذشته و پس از راه اندازی مجدد سیستم پیام کوتاه، پیام‏هایی را که متعلق به بیست روز پیش بود به کرات دریافت کردند و این نشان داد که امکان معلق نگه داشتن پیام‏های استفاده کنندگان از تلفن همراه برای مدتی بیش از چهل و هشت ساعت یعنی حداکثر مدت زمانی که تا پیش از این یک پیام ارسالی می توانست برای دریافت توسط همراه مقصد در حالت تعلیق باشد وجود دارد.

این موضوع اثبات می کند که شبکه های تلفن همراه تا پیش از این این خدمات را از کاربران خود دریغ می کردند. از سوی دیگر دریافت چند باره و تکراری یک پیام این شبهه را ایجاد کرده است که شرکت های خدمات دهنده بدین طریق بابت ارسال هر پیام کوتاه هزینه ای چند برابر هزینه معمول ارسال یک پیام را از دارندگان تلفن های همراه دریافت می کنند.

در همین باره امروز خبرگزاری ایلنا هم در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت و نوشت: بر اساس اطلاعات دريافتي از مشتركان، يك پيامكي كه تنها يكبار شب گذشته ارسال شده، چندين بار متوالي به دست مخاطب مي‌سد و اين اگر يك اختلالات فني نباشد، يك درآمدزايي جديد جهت جبران 21 روز قطعي اين شبكه است.

نکته مغفول مانده در این فرایند آن است که مضامین پیامهای ارسالی در بیست روز گذشته در بردارنده برخی اعتراض ها و پیامهایی متاثر از فضای نا آرام پس از انتخابات بوده است که ارسال مجدد آنها در شرایط کنونی نوعی تشویش ذهنی و احیانا اطلاعاتی که متناسب با شرایط کنونی نیست را به مخاطب القاء می کند که در نوع خود آرامش روانی ایجاد شده را مخدوش می سازد.

بر اساس این گزارش ، باتوجه به شرایطی که به اجبار و بر اساس ملاحظات امنیتی که البته هر چند انتقادهایی بر آن مترتب بود اما برای جلوگیری از شایعات و یا متشنج تر کردن فضا امری قابل هضم می نمود، مدت بیست روز زمان مناسبی بود تا شرکت تلفن همراه از آن استفاده نموده و نسبت به ترمیم فنی و رفع نقائص این شبکه اقدام نماید اما اکنون نیز شاهد اختلال در برقرای تماس و ارسال پیام هستیم ، بنابراین به نظر میرسد این شرکت ها که می توانستند از چالش پیش آمده فرصت مناسبی برای ارتقاء رضایتمندی مشترکان خود پس از دوره نسبتا طولانی قطی شبکه استفاده کنند در این زمینه اقدام خاصی انجام نداد ه اند.

آخرین نکته ای که در این باره می توان بیان کرد نبود صداقت لازم از سوی مدیران وزارت ارتباطات بود،زیرا ایشان همواره منکر وجود مشکلی از سوی آن وزارتخانه درایجاد شرایط جدید بودند در صورتیکه با صداقت می توانستند بیان کنند بر اساس ملاحظات امنیتی این اتفاق رخ داده است، موضوعی که فقط مختص ایران نبوده و در سایر کشورهای نیز در شرایط ویژه چنین اقداماتی صورت می گیرد بنابراین بهتراین نوع مواجهه با چنین شرایطی اعلام صادقانه موضوع به مردم است که تجربه نشان داده است مردم در صورت مشاهده چنین صداقتهایی پذیرش بهتری نسبت به مسائل پیدا می کنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.