امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اختراع دستگاه توليد انرژي الكتريكي از خاك

کد مطلب: 23727 | تاریخ ارسال: 5 می 2011 | چاپ صفحه

دستگاه توليد انرژي الكتريكي از خاك براي نخستين بار در ايران به وسيله دانشجوي رشته كنترل گرايش ابزار دقيق دانشگاه آزاد واحد خمين اختراع شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد خمين، اين دستگاه را محمدحسن احمدي شلماني با هزينه 200 هزار تومان در سه ماه ساخته است.
احمدي شلماني با اشاره به هزينه‌هاي گزاف توليد برق از ساير منابع گفت: خاك ارزان‌ترين منبع است و ضمن در دسترس بودن خاك اين دستگاه هيچ آسيبي به محيط زيست و خاك وارد نمي‌كند.
وي گفت: اين دستگاه به صورت پيل شيميايي عمل مي‌كند و از دو فاز آند و كاتد و مقداري خاك مرطوب كه درون محفظه‌اي نگهداري مي‌شود تشكيل شده است و چنانچه خاك اين دستگاه هر 14 ماه يكبار مرطوب شود، مي‌تواند به صورت مداوم تا20 سال برق توليد كند.
مخترع اين دستگاه با اشاره به فلز گرانقيمتي كه در اين دستگاه استفاده شده، گفت: اگر مسئولان اين فلز را كه در معادن ايران به راحتي يافت مي‌شود ارزان در اختيارم قرار دهند، مي‌توانم به كمك اين دستگاه يك لامپ 100 وات را با هزينه 5 ميليون تومان به مدت 20 سال روشن نگه دارم.
اين دستگاه با شماره 67341 با عنوان توليد انرژي الكتريكي از خاك، گواهينامه ثبت اختراع را از اداره كل ثبت شركت‌ها و مالكيت صنعتي دريافت كرده است.
به گفته وي معابر عمومي فضاي سبز و پياده‌روها مكان‌هايي هستند كه مي‌توانند برق خود را با استفاده از اين دستگاه تامين كنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.