امروز امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 06, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


افتتاح نخستین مرکز پژوهش روباتیک در شهرستان ساوه

افتتاح نخستین مرکز پژوهش روباتیک در شهرستان ساوه

کد مطلب: 23677 | تاریخ ارسال: 3 می 2011 | چاپ صفحه

نخستین مرکز پژوهش روباتیک در ساوه توسط نمایندگی شرکت نادکو (نوآوران ابزار دانش) با افتتاح شرکت نوین فناوری ارم ساوه آغاز بکار کرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در مراسم آغاز بکار این مرکز در سخنانی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته معلم گفت: امروز با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر افق ترسیم شده در سال 1404 در جهت بر ارتقاء سطوح علمی‌، فناوری‌، اجتماعی و سیاسی کشور لازم است که دانش آموزان در راستای کسب مهارت توام با دانش و علم آموزی تلاش کنند.

عبدالله سالمی با تاکید بر فعالیت در رشته‌های مهارتی توسط دانش آموزان افزود: کسب مهارت‌آموزی توام با علم‌، سطح علمی دانش آموزان را که به عنوان آینده سازان این مرز و بوم هستند ارتقا می‌دهد.

وی با ابراز خرسندی از آغاز بکار این مرکز‌، تصریح کرد‌: با افتتاح این مرکز و شروع کلاس‌های آموزش روباتیک از تابستان سال‌جاری امیدواریم شاهد درخشش دانش آموزان این شهرستان در مسابقات علمی و روباتیک باشیم.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل مرکز نوین فناوری ارم ساوه نیز در سخنانی با بیان اینکه علم روباتیک مجموعه‌ای از علوم مختلف است‌، گفت‌: علم روباتیک کاربرد گسترده‌ای در سایر علوم مانند علم پزشکی‌، مهندسی‌، صنایع و خدماتی دارد و اگر گروهی بخواهند در این علوم فعالیت کنند مستلزم فراگیری شاخه‌های مختلفی از علوم مرتبط مانند الکترونیک‌، کامپیوتر و مکانیک هستند.

سیدحسن ابراهیمی علم روباتیک را از ضروریات جامعه دانست و افزود: یکی از مرز‌های دانش امروز، دانش روباتیک است که تعیین کننده میزان پیشرفت کشورها در عرصه فناوری‌های نوین است.

وی از استعدادهای بالقوه و درخشان دانش‌آموزان شهرستان ساوه در زمینه علم روباتیک خبرداد و اظهار کرد: کسب رتبه دوم مسابقات روباتیک دانش آموزی کشور در لیگ روبات آتش نشان توسط دانش آموزان شهرستان ساوه در اسفندماه 89 دلیلی بر این مدعاست.

وی همچنین حضور چشمگیر دانش‌آموزان در مسابقات سراسری روباتیک و کسب عناوین برتر را مهمترین دلیل تاسیس این مرکز در شهرستان ساوه ذکر کرد و ادامه داد‌: در نظر داریم با برنامه ریزی‌های لازم در کلیه مقاطع دانش‌آموزی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ظرف مدت 5 سال آینده عنوان برتر مسابقات جشنواره روباتیک دانش آموزی خوارزمی و در چشم انداز 7 سال آینده نیز عنوان برتر جشنواره روباتیک ایران اوپن به این شهرستان تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه کلیه برنامه‌های این مرکز براساس مدرسه محور بودن صورت می‌گیرد‌، خاطر نشان کرد‌: این آمادگی را داریم که با مساعدت و همراهی مسوولین آموزش و پرورش پژوهشکده این شهرستان را تجهیز و تقویت کنیم.

گفتنی است در مراسم آغاز به‌کار این مرکز حرکت نمایشی روبات آتش‌نشان با خاموش کردن چهار شمع به اجرا درآمد و از دانش آموزان برگزیده مسابقات روباتیک دانش آموزان سراسر کشور با اهدای هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.