امروز امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 06, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


سمینار بین المللی جبر خطی؛ خرداد ماه سال جاری در دانشگاه اراک برگزار می‌شود

سمینار بین المللی جبر خطی؛ خرداد ماه سال جاری در دانشگاه اراک برگزار می‌شود

کد مطلب: 23210 | تاریخ ارسال: 25 آوریل 2011 | چاپ صفحه

ششمین سمینار بین المللی جبر خطی 18 و 19 خرداد ماه سال جاری در دانشگاه اراک با حضور 200 شرکت کننده برگزار می‌شود.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، دبیر اجرایی این سمینار در خصوص برگزاری این سمینار در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران در اراک، افزود: ارسال مقالات از مهر ماه سال گذشته شروع شده و تا 20 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد و به دلیل تماس همکاران، وقت اتمام ارسال مقالات تا آخر وقت اداری اول اردیبهشت ماه سال جاری نیز تمدید شد.

علی‌ محمد نظری تصریح کرد: از 145 مقاله رسیده 80 مقاله برای سخنرانی در نظر گرفته شده و با رای داوران مابقی اگر رد نشوند، به صورت پوستر ارائه خواهند شد.

وی افزود: هر مقاله توسط دو نفر داوری می شود و تقریبا 24 نفر داور اصلی داشتیم و هر فردی باید حداقل 8 مقاله را داوری کند و در پایان با نظر داوران، جایزه دکتر رجبعلی‌پور به بهترین مقاله برگزیده و برتر جبر خطی اهدا می‌شود.

نظری عنوان کرد: علم ریاضی، پایه همه علوم و قطعا مادر علوم است و کاربرد علم جبر خطی در علوم مهندسی بلا استثنا بوده و جبر خطی به دلیل گستردگی زیاد؛ پایه گذار بسیاری از مسائل علمی است و می‌تواند به شهر اراک که شهری صنعتی است کمک شایانی کند.

وی بیان کرد: این سمینار به مدت دو روز با حضور اساتید ریاضی و 80 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی ریاضی و 4 مهمان خارجی از کشور‌های ژاپن‌، پرتغال و واشنگتن بر‌گزار می‌شود.

وی گفت: انجمن ریاضی ایران، قطب جبر خطی کرمان و قطب آنالیز مشهد در برگزاری این سمینار با دانشگاه اراک همکاری داشته‌اند.

دبیر اجرائی سمینار بین‌المللی جبر خطی در پایان آشنایی با مکان‌های تاریخی و فرهنگی شهر در پایین پوستر‌ها، برپایی نمایشگاه کتاب جهت آشنایی با چندین ناشر خارجی، ژورنال جبر خطی و به تصویب رسیدن مجله جبر خطی به بنیان‌گذاری اراک را از مهم‌ترین برنامه های جانبی این سمینار عنوان کرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.