امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


اظهارات جالب آصفری در جمع خبرنگاران

اظهارات جالب آصفری در جمع خبرنگاران

کد مطلب: 22835 | تاریخ ارسال: 19 آوریل 2011 | چاپ صفحه

واگذاري پروژه بزرگ و 9 ميليارد توماني پاركينگ طبقاتي اراك به شخصي كه توانايي لازم را ندارد خيانت به مردم اين شهر است و من به عنوان فرماندار شهر چنين اجازه‌اي را نخواهم داد. / طرح 55 متري مدت‌هاست مردم شهر اراك را سردرگم كرده است كه ميطلبد هرچه سريع‌تر اين پروژه اجرايي شود. / يكي از مشكلات مهم در بخش آلودگي هواي شهر اراك مربوط به فعاليت‌هاي پالايشگاه و نيروگاه است كه با ابلاغ دولت از سال جاري بايد چهار درصد از ارزش‌افزوده اين واحد‌ها به اراك اختصاص يابد. / كوير ميقان اراك يكي از جاذبه‌هاي ديدني و بكر استان است كه نبايد اجازه داد برداشت بي‌رويه سولفات سديم از اين كوير حيات آن را با خطر مواجه كند. / در موضوع ساروق هم بازگشت مجدد آن به اراك حاصل تلاش و پيگيري‌هاي مردم، امام جمعه، استاندار، نمايندگان مردم در مجلس و فرمانداري بوده است. / طولاني شدن پروژه‌هاي عمراني افزايش اعتبارات مورد نياز طرح و خسارت مردمي را به دنبال دارد كه نبايد اجازه داد اين مسئله صورت گيرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، محمدحسن آصفري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه احداث پاركينگ طبقاتي در ميدان شهداي اراك يكي از پروژه‌هاي مهم و بزرگ استان محسوب مي‌شود كه اخيرا سرمايه‌گذاري به منظور مشاركت در اجراي اين پروژه اعلام آمادگي كرده است كه توانايي لازم براي اجراي اين پروژه در اين سرمايه‌گذار ديده نمي‌شود.
وي با اشاره به اينكه اين سرمايه‌گذار صاحب يكي از كارخانه‌هاي است كه براي پرداخت حقوق كارگران خود كه ماهي 150 ميليون تومان است، ناتوان مانده، تصريح كرد: چگونه مي شود به سرمايه‌گذاري كه از پرداخت ماهانه 150 ميليون تومان حقوق به كارگران خود ناتوان مانده پروژه‌ 9 ميليارد توماني را واگذار كرد.
فرماندار اراك خاطرنشان كرد: ارزش پروژه ميدان شهداي اراك بيش از 40 ميليارد تومان است و نبايد اجازه داد منافع مردم شهر فداي منافع شخص خاص شود كه در اين زمينه فرمانداري با كسي تعارف ندارد.
آصفري با اشاره به مخالفت خود به عنوان رئيس كميسيون انطباق از واگذاري طرح پاركينگ طبقاتي شهر اراك به شخص مورد نظر، از ارجاع درخواست وي به كميسيون مربوطه در استانداري مركزي خبر داد و تاكيد كرد: اين پروژه از مهم‌ترين پروژه‌هاي اراك است كه بايد از مسئولان پرسيد چرا تاكنون اين پروژه را به فراخوان عمومي نگذاشته‌اند تا افرادي توانمندتر اين كار را انجام دهند.

* عمليات سرشماري نفوس و مسكن اراك اجرا مي‌شود
وي در بخش ديگري از سخنان خود به سه ماموريت مهم فرمانداري اراك در سال جاري اشاره كرد و گفت: يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي اراك در سال جاري سرشماري عمومي نفوس و مسكن است كه در سال‌هاي گذشته هر 10 سال يكبار اجرا مي‌شده است كه بر اساس آخرين تصميمات هر پنج سال يكبار اجرا خواهد شد.
فرماندار اراك گفت: يكي ديگر از برنامه‌هاي مهم اراك ايجاد اشتغال و رفع بيكاري و ديگري برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي است.

* اراك نيازمند 40 درصد اعتبارات از مجموع اعتبارات استان است
وي در ادامه با اشاره به جذب 57 ميليارد و 436 ميليون تومان اعتبار در سال گذشته خاطرنشان كرد: اعتبارات جذب شده اراك در سال گذشته نسبت به سال 88، بيش از 24 درصد رشد داشته است كه از محل اعتبارات تملك دارايي، الزامات، طرح جامع كاهش آلودگي هواي شهر اراك، مازاد بر درآمد، خشكسالي‌ و رديف‌هاي ملي جذب و در بخش‌هاي مختلف هزينه شده است.
فرماندار اراك با تاكيد بر اينكه اجراي پروژه‌هاي عمراني در اراك نيازمند تخصيص اعتبارات لازم است، ادامه داد: اميدواريم 40 درصد اعتبارات استان را با توجه به جمعيت و وسعت شهر اراك در سال جاري در اختيار اراك قرار دهند تا مشكل پروژه‌‌هاي نيمه‌تمام برطرف شود.
وي گفت: در حال حاضر 96 پروژه نيمه تمام در اراك وجود دارد كه پيش‌بيني ميشود 80 درصد پروژه‌ها تا نيمه اول سال و صد درصد تا نيمه دوم سال به اتمام برسند.

* ضرورت تعيين تكليف طرح 55 متري
فرماندار اراك همچنين بر ضرورت تعيين تكليف هرچه سريع‌تر پروژه 55 متري تاكيد كرد و بيان داشت: برخي از مشكلات تنها مربوط به نبود و كمبود اعتبار نيست، بلكه آنچه بيش از اعتبارات مانع اجراي پروژه‌ها مي‌شود، نبود مديريت و همت و دلسوزي است.
آصفري افزود: طرح 55 متري مدت‌هاست مردم شهر اراك را سردرگم كرده است كه ميطلبد هرچه سريع‌تر اين پروژه اجرايي شود.
وي اظهار داشت: اگر مسئولان مربوطه توان اجراي اين پروژه را ندارند، به طور رسمي اعلام كنند چراكه فرمانداري با توجه به وجود سرمايه‌گذار‌، همت و توانايي از آمادگي لازم براي انجام اين پروژه برخوردار است و خواهد توانست اين پروژه را در كوتاه‌ترين زمان ممكن به مرحله اجرا درآورد.
فرماندار اراك با اشاره به تملك 120 واحد مسكوني به منظور اجراي اين طرح تصريح كرد: پروژه 55 متري يك پروژه درآمدزا براي شهر است و بايد اين طرح را در سه فاز اجرا كرد.

* 4 درصد از ارزش ‌افزوده پالايشگاه و نيروگاه در اختيار اراك قرار مي‌گيرد
آصفري در ادامه از اختصاص چهار درصد از ارزش‌افزوده كارخانجات، پالايشگاه و ديگر واحدهاي آلاينده به اراك خبر داد و گفت: يكي از مشكلات مهم در بخش آلودگي هواي شهر اراك مربوط به فعاليت‌هاي پالايشگاه و نيروگاه است كه با ابلاغ دولت از سال جاري بايد چهار درصد از ارزش‌افزوده اين واحد‌ها به اراك اختصاص يابد.
وي ادامه داد: انتظار اين است به منظور اختصاص اين ميزان اعتبار كميته‌اي متشكل از معاون برنامه‌ريزي استانداري، فرمانداري اراك و شازند تشكيل شده و سهم هر شهرستان را با توجه به ميزان تاثير فعاليت اين واحدها بر آلايندگي شهرها اختصاص دهند.
فرماندار اراك با بيان اينكه اين مهم بايد از سه ماه نخست امسال اجرايي شود، گفت: ارزش افزوده يكي از اين واحدها در هر سه ماه بالغ بر 2.5 ميليارد تومان است كه درآمد نسبتا بالايي است.

* برداشت بدون نظارت سولفات سديم از كوير ميقان
آصفري در بخش ديگري از سخنان خود نظارت جدي دستگاه‌هاي ذيربط بر برداشت بي‌رويه سولفات سديم از كوير ميقان را خواستار شد و گفت: كوير ميقان اراك يكي از جاذبه‌هاي ديدني و بكر استان است كه نبايد اجازه داد برداشت بي‌رويه سولفات سديم از اين كوير حيات آن را با خطر مواجه كند.
وي افزود: اداره محيط زيست نبايد اجازه دهد بيش از اين سولفات سديم از اين كوير برداشت شود، اين در حاليست كه هيچ سودي بابت اين برداشت نصيب شهر اراك نمي‌شود.

* الحاق مجدد بخش ساروق به اراك
فرماندار اراك الحاق مجدد بخش ساروق به اراك را نتيجه يك كار تيمي دانست و گفت: مهم‌ترين نقش در الحاق مجدد بخش ساروق به اراك را خود مردم اين بخش با پيگيري‌ها و تلاش‌هايشان داشتند و اين خود مردم ساروق بودند كه موجب الحاق مجدد ساروق به اراك شدند.
آصفري گفت: بدون شك هيچ كاري به تنهايي امكان‌پذير نيست، در موضوع ساروق هم بازگشت مجدد آن به اراك حاصل تلاش و پيگيري‌هاي مردم، امام جمعه، استاندار، نمايندگان مردم در مجلس و فرمانداري بوده است.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون الحاق مجدد ساروق به اراك از سوي وزارت كشور به صورت رسمي ابلاغ نشده است.

* براي حضور در انتخابات مجلس تاكنون تصميمي نگرفته‌ام
فرماندار اراك در ادامه با اشاره به برخي شايعات مبني بر حضورش در فرمانداري اراك گفت: من هنوز براي حضور و يا عدم حضور در انتخابات مجلس تصميمي نگرفته‌‌ام و موضوعاتي كه پيرامون حضور و يا عدم حضور در انتخابات مطرح مي‌شود تنها در حد شايعه است.
آصفري افزود: هدف از پست و مقام خدمت است و من در هر پست و مقامي كه باشم هدفي جز خدمت به ايران اسلامي ندارم.
وي ادامه داد: تمام گروه‌هاي اصلاح‌طلب و اصولگرا و همه كساني كه دغدغه شهر را دارند، از نظر من مورد احترام هستند و در فرمانداري اراك به روي تمام افراد و جريان‌ها و گروه‌هايي كه هدفشان ارتقا و پيشرفت شهر و استان و كشور است، باز است.

* انتقال مشاغل مزاحم
فرماندار اراك انتقال مشاغل مزاحم به خارج از محدوده شهري را از مسائل مهم عنوان و تصريح كرد: به منظور انتقال مشاغل مزاحم در اراك در طول چهار سال اخير اقدامات و تلاش‌هاي خوبي صورت گرفته است كه شناسايي چهار نقطه در اراك حاصل اين اقدامات بوده كه پيش از اين چنين طرحي در فرمانداري اراك مطرح نبوده است.
آصفري اظهار داشت: تعيين زمين 90 هكتاري در محدوده ميدان تره‌بار، رسول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آباد، كمربندي شمالي و جنوبي از مكان‌‌هاي مورد تاييد براي انتقال مشاغل مزاحم است كه بازرگاني و اتحاديه‌ها بايد در اين زمينه وارد عمل شده و زمينه انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر را فراهم كنند.
وي ابراز داشت: در زمينه انتقال مشاغل مزاحم مشاغلي چون آهنگري، جوشكاري، صافكاري، نقاشي، سنگ‌فروشان و فروشندگان خودرو در اولويت قرار گرفته‌اند.

* نظارت جهت پيشرفت سريع پروژه‌هاي شهري
فرماندار اراك در ادامه اين نشست خبري گفت: يكي از سياست‌هاي مهم فرمانداري براي پروژه‌هاي عمران شهري در سال جاري تامين اعتبار است كه با جديت دنبال خواهد شد.
آصفري افزود: بعد از تامين اعتبار، نظارت جدي بر پروژه‌ها در دستور كار قرار گرفته كه در اين راستا كميته نظارت در فرمانداري تشكيل و سرعت پروژه‌ها را مورد بررسي قرار مي‌دهد.
وي با اشاره به پيشرفت كند پروژه تقاطع غير همسطح ميدان انقلاب بيان داشت: بايد اجراي اين پروژه با همكاري همه دستگاه‌ها از سرعت بيشتري برخوردار شود.
فرماندار اراك ادامه داد: طولاني شدن پروژه‌هاي عمراني افزايش اعتبارات مورد نياز طرح و خسارت مردمي را به دنبال دارد كه نبايد اجازه داد اين مسئله صورت گيرد.
آصفري گفت: در پروژه تقاطع غير همسطح ميدان انقلاب بر اساس تصميمات اتخاذ شده مقرر شد شركت‌هاي آب، برق، گاز و مخابرات ظرف يك ماه آينده خطوط خود را از محل اجراي طرح خارج كنند كه بايد هرچه سريع‌تر نسبت به اجراي اين تصميمات اقدام كنند.
وي ابراز داشت: به منظور اجراي اين پروژه بايد بيش از 260 حلقه چاه در ميدان انقلاب حفر شود كه تاكنون 88 حلقه چاه حفر شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.