امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



درباره انتخاب هیات رئیسه شورای شهر اراک

کد مطلب: 226 | تاریخ ارسال: 27 آوریل 2009 | چاپ صفحه

عضو شوراي شهر اراك گفت: اگر مسائل سياسي و فشارهاي دروني و بيروني در انتخاب هيئت رئيسه وجود داشته باشد، هيچ دردي از شوراي شهر اراك درمان نمي‌شود.

به گزارش مرکزی دیلی ، سيد عماد مولايي‌نسب امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اراك افزود: حضور ديدگاه‌هاي مختلف در هيئت رئيسه شوراي شهر اراك براي تضارب آرا ضروري است ولي اين ديدگاه‌ها و نقدها بايد منجر به خروج نتيجه‌اي مثبت از انديشه‌هاي شورا براي شهر و شهرداري شود تا امكان خدمت‌رساني بيشتر مسئولان به مردم فراهم شود.
وي اضافه كرد: برقراري تعامل و همكاري با دستگاه‌هاي مختلف و نيز ارتباط و تعامل جدي با بخش‌هاي گوناگون جامعه از سوي شورا از وي‍ژگي‌هاي هيئت رئيسه است كه بايد در انتخاب اعضاي هيئت رئيسه شوراي شهر لحاظ شود.
عضو شوراي شهر اراك افزود: افرادي كه از سوي ديگر اعضاي شورا براي عضويت در هيئت رئيسه شورا انتخاب مي‌شوند بايد با در نظر گرفتن آرا و ديدگاه‌هاي اعضاي شورا در موضع‌گيري‌ها و بيان ديدگاه‌هاي خود عمل كنند چرا كه در صورت بي‌توجهي به قانون و مقررات و ديدگاه ديگر اعضا شورا نمي‌توان شوراي مناسبي داشت.
مولائي‌نسب استقلال اعضا را از مهم‌ترين نيازهاي شورايي پويا و قدرتمند دانست و گفت: اعضا نبايد مجري سياست‌هاي حزبي افراد و گروه‌هايي باشند كه از سوي آنان حمايت مي‌شوند بلكه بايد تابع نظرات و ديدگاه ديگر اعضاي شورا به عنوان منتخبان واقعي مردم در شوراي شهر باشند.
وي با اشاره به وجود رقابت‌هاي مختلف براي رسيدن به هيئت رئيسه شورا از سوي برخي از اعضا گفت: اعضاي شوراي شهر بايد با سنجش كامل توانمندي‌ها و نيازهاي شورا و شهر، خود را داوطلب عضويت در هيئت رئيسه شوراي شهر كنند و نبايد به فشار و لابي‌گري در اين خصوص عمل كنند چرا كه اين گونه اقدامات نمي‌تواند ضامن پويايي و استقلال شوراي شهر در برنامه‌ريزي‌هاي خود باشد.
به گفته اين عضو شوراي شهر اراك اعضاي شوراي شهر بايد با برنامه‌ريزي و تدوين امور شهرداري را در اجراي طرح‌هاي مناسب ياري كنند.
ديگر عضو شوراي شهر اراك نيز گفت: زمينه براي فعاليت مطلوب در هيئت رئيسه شوراي شهر اراك فراهم نيست و لزوم تغيير در آن حس مي‌شود.
حسن احمدي افزود: زمينه براي مديريت مطلوب، بهينه و كارآمد در هيئت رئيسه شوراي شهر اراك براي هيچ كس مطلوب نيست و به نظر مي‌رسد لزوم تغيير در هيئت رئيسه شوراي شهر در دور دوم انتخابات هيئت ريئسه وجود داشته باشد.
وي با اشاره به برخي رقابت‌ها براي عضويت افراد در هيئت رئيسه شورا گفت: از نظر تشكيلاتي هيئت رئيسه تنها اجرا كننده تشريفات و تطبيق دهنده بخشي از امور شورا با قوانين شوراها است و اگر رقابتي ميان افراد براي كسب سمت در اين هيئت وجود دارد صرفا براي كسب وجهه و جايگاه اجتماعي در شهر است.
احمدي گفت: اعضاي شورا هر يك براي تصويب مقررات و قوانين تنها يك حق راي دارند و هيئت رئيسه نيز در اين خصوص با ديگر اعضاي شورا برابر است بنابراين رقابت براي كسب عضويت در هيئت رئيسه نمي‌تواند دليلي جز كسب وجهه براي افراد داشته باشد.
به گفته وي، تمام فعاليت‌هاي شورا با آراي جمعي قابليت اجرايي پيدا مي‌كند و اعضاي هيئت رئيسه نقشي در اجرا كردن مصوبات شورا بدون نظر وراي اكثريت اعضا ندارند.
عضو شوراي شهر اراك با بيان اينكه به دليل برخي فعاليت‌ها در شوراي شهر انگيزه‌اي در خود براي عضويت در هيئت رئيسه شورا نمي‌بيند، گفت: براي عضويت در اين هيئت به نشاط و شادابي در ميان اعضا و تلاش سالم براي دستيابي به اهداف و استراتژي مدون براي مديريت شهري نياز است كه به نظر مي‌رسد اين انگيزه در ميان برخي از اعضاي شورا وجود ندارد.
وي تصريح كرد: با وجود نبود رغبت كافي در ميان اعضا براي تغيير در هيئت رئيسه شورا، در قانون شوراها بر تغيير در هيئت رئيسه شورا تاكيد شده است كه مي‌طلبد اعضا با حضور پر‌رنگ در اين عرصه شركت كنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.