امروز امروز : پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 16, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


ماجرای دشمنی حاج منصور با اسفندیار

ماجرای دشمنی حاج منصور با اسفندیار

کد مطلب: 22451 | تاریخ ارسال: 13 آوریل 2011 | چاپ صفحه

بی شک حاج منصور ارضی سر سلسله نهضت مداح‌ها است. نهضتی که سیاستش را عین مداحی‌اش می‌داند. ارضی از همان ابتدا با بخشی از جریان “حزب الله” پیوند خورد. با حسین الله کرم دوگانه‌ای تشکیل داد. دوگانه‌ای که با برگزاری جلسات معنوی حزب الله کارش را آغاز کرد. این مداح پیر سال با گذشت دوران به پدر معنوی مداحان تبدیل شد. اما اکنون این پدر معنوی دچار دردسر شده است، گفته می‌شود مرد پر قدرت دولت که ارضی او را “مدعی آسمانی بودن” ‌می‌داند از “سر سلسله نهضت مداح‌ها” شکایت کرده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از فرارو؛ برخی اخبار از شکایت دفتر رییس جمهور از حاج منصور ارضی حکایت می‌کند. شکایتی که داستان دارد. داستانی حداقل دو ساله. حاج منصور که می‌گوید سیاست‌اش عین مداحی‌اش است، در دوسال اخیر سر هر مجلس‌اش از خجالت رییس دفتر محمود احمدی‌نژاد در آمده است.

این شگرد او است. او در موضعگیری‌هایش از تندترین و در مواقعی شرم آورترین عبارات استفاده می‌کند. او تا زمانی که اصلاح طلبان در فرایند قدرت حضور داشتند تمام حملاتش را به آن‌ها معطوف می‌کرد. گاه گداری نیز به برخی چهرهای اصولگرا حمله می‌برد.

با خروج اصلاح طلبان حملات حاج منصور پایان نیافت و او بدیلی دیگر پیدا کرد و در مجالسی که پاتوقش به حساب می‌آید، بدیل اصلاح طلبان را به شدت می‌نوازد. منصور ارضی همیشه به نواختن شهرت داشته است.

او چندی پیش در گفت و گویی درباره این شگرد خود و انتقاداتی که به او می‌شود، گفت: «در مقاتل داریم که ابی‌عبدالله (علیه السلام) به طایفه‌ای لعن می‌فرستند، اول در مدینه اعلام کرد “یابن الدعیه” بروید معنای این کلام را ببینید. سوال این است، حق می‌گوییم یا نه؟ شما حقش را بگیرید. شما نگاه کنید حضرت آقا در پایان بیانات اخیرشان، نفرین کردند و فرمودند، می‌بینید اینها نابود می‌شوند نابود شدن یعنی چه؟ منتهی حالا در کلام ما “بفرما ” می شود “بنشین”.»

پدر معنوی “حزب اللهی”‌ها در آخرین نواختنش بازهم به آن فرد حمله کرد، اواخر سال گذشته بود، دم دمای عید بود، سه شنبه 24 اسفند شهادت حضرت معصومه(س) بود. حاج منصور باز هم از شگردش استفاده کرد و گفت: «اون یارو رئیس دفتره میگه “همه ائمه به فردوسی مدیونن”. اصلا من نمیدونم فردوسی رو از کجا آورده. بعد میگن آقا حرف نزنین.»

حاج منصور از زمانی که احمدی‌نژاد اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان معاون اول خود معرفی کرد و ماجراهای پس از آن پیش آمد به یکی از دشمنان رحیم مشایی تبدیل شد. او در سخت‌ترین روزها هم از ابراز دشمنی خود ابایی نداشت.

ارضی در مرداد ماه 88 با وجود این که احمدی‌نژاد را مظلوم می دانست اما تاخیر در اجرای حکم مقام معظم رهبری در کنار گذاشتن مشایی از معاون اولی رییس جمهور را قابل توجیه نمی‌دانست. در همان ایام بود که جرقه‌های دشمنی حاج منصور با اسفندیار زده شد.

دشمنی که در مواقعی به جاهای باریک کشیده می‌شد. در حالی که پیش از آن حاج منصور رفیق و همراه مشایی و دولت بود. او هیچ وقت دولت را تا پیش از آن تنها نگذاشت و درسفرهای استانی دوشادوش مشایی و احمدی نژاد بود. با این دشمنی پای حاج منصور از سفرهای استانی نیز بریده شد. حاج منصور در بیان دلایلش برای خروج از دولت گفت که به خاطر کمک‌های رییس دفتر رییس جمهور به … ها و دیدارهایی که هر ماه با آنها انجام می‌دهد از دولت خارج شده است.

با خروج حاج منصور از دولت و شورش علیه اسفندیار رحیم مشایی اخباری نیز از برکنار نزدیکان و دوستان او از سمت‍های دولتی حکایت می‌کرد. این اتفاقات باعث شد که حاجی باز هم دست به انتقاد بزند و علیه رویکردهای جدید دولت فریاد برآورد. حاج منصور ارضی سال گذشته در اعتراض به بركناری مهرداد بذرپاش از ریاست سازمان ملی جوانان گفت: «عده ای در دفتر رئیس جمهور به دنبال حذف نیروهای حزب اللهی و كارآمد از دولت هستند.»

وی در مراسم قرائت زیارت عاشورا در حسینیه صنف لباس فروشان یكی از دلایل عزل بذرپاش را حضور وی در مراسم های روضه مسجد ارك در محرم و ماه رمضان عنوان كرد و افزود بدانید كه بچه های حزب اللهی و بیش از همه رهبر معظم انقلاب از این‌گونه رفتارها اذیت می شوند.

ارضی که بدیل اصلاح طلبان را برای حمله یافته بود مشایی را با اصلاح طلبان محشور کرد و گفت که متا‌سفانه آن فرد خاص در دفتر رئیس جمهور دارد مثل زمان خاتمی تمام نیروهای مخلص را طرد می كند. به نظر می آید آقای رئیس جمهور به آن آقای خاص در دفتر رئیس جمهور بیش از حد وابسته است، كه این‌گونه عمل می كند.

نفوذ روز افزون اسفندیار در دولت نیز باعث شد که حاج منصور عملکردهای دولت در عرصه‌های مختلف را گردن وی بیاندازد، در تابستان سال گذشته که بساط انتقاد از دولت درباره وضعیت حجاب پهن بود حاج منصور از قافله عقب نیافتاد و باز هم در پاتوق همیشگی‌اش حسینه لباس فروش‌ها قرائت احمدی نژاد از حجاب را شبیه به قرائت خاتمی دانست و گفت: «آقای احمدی‌نژاد با ارائه دیدگاه های خود درباره حجاب گزكی نابخشودنی به موافقان بد حجابی داد.»

در مهر 89 که بعضا بحث‌هایی پیرامون امام زمان و عصر ظهور مطرح می‌شد، ارضی بازهم وارد گود شد. وی این بار نسبت به ایجاد دوباره انجمن حجتیه به شکل مدرن هشدار داد و گفت که نکند انجمن حجتیه این بار به شکل مدرن و جذاب‌تری به نام امام زمان(عج) ایجاد شود، این خطر بزرگی است که امام زمان (عج) و عصر ظهور برای جوانان به صورت اشتباه ترسیم شود.

حاج منصور افزود بارها عرض کردم که ما با هیچ کس پالوده نخورده‌ایم و عقد اخوتی هم نداریم، این را به رئیس جمهور و مجلس و بقیه آقایان گفته‌ام. ما با هیچ کس شوخی نداریم و به کسی هم بدهکار نیستیم.

ارضی که مداحی را یک نهضت می‌داند که در درون نهضت بزرگ‌تری قرار دارد معتقد است که جریانی به دنبال جدا کردن نهضت مداحی از نهضت علما و روحانیون ولایی است. در تلویزیون صحبت می‌کنند و می‌گویند در مساجد ما اصلاً خرافات وجود ندارد. اگر خرافاتی باشد در هیئت‌ها است! با دست خودشان دارند این نهضت مداحان را جدا می‌کنند و حال آنکه مداحان همواره مکمل این حرکت بوده‌اند و از این حرکت پشتیبانی و پیروری کرده‌اند. برخی توجه ندارند و ما باید تذکر بدهیم و بگوییم.

این سر سلسله نهضت مداحان در گیرو دار آورردن منشور کوروش به کشور و سر برآوردن “مکتب” ایرانی باز هم به روشنگری پرداخت و به مشایی و احمدی‌نژاد و این حرکت ناسیونالیستی تاخت. وی با انتقاد از احمدی نژاد گفت: «ما که نفهمیدیم آن همه “اللهم عجل لولیک الفرج” گفتن چه شد؟ نمود عملی آن کجاست؟»

ارضی افزود: «حضرت امام (ره) چند منشور مهم دارند؛ مقام معظم رهبری نیز چند منشور دارند؛ و بالاتر از همه وجود مبارک حضرت امیرالمومنین(ع) منشور بسیار مهم و جامعی (برای سعادت دنیا و آخرت ما) دارند؛ آن وقت رئیس جمهور می آید و دم از منشور کوروش می زند و آن را به عنوان سند افتخار و راهگشای ایرانیان معرفی می‌کند؛ در سندی که هیچ حرفی از امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ سند کورش برای حمایت و دفاع از یهودیان بوده است ولی نمی‌دانم چرا این‌ها این چیزها را نمی‌فهمند؟»

این مداح در همان مجلس به مشایی بازگشت و عنوان کرد که من اطلاع موثق دارم که این فرد (مشایی) در آنجا(آمریکا) با چه کسانی و چه گروه‌هایی دیدار داشته است و اهداف او چیست. دعا کنید رئیس جمهور به خودش بیاید و بفهمد که در اطرافش چه می گذرد.

اما اوج دشمنی حاج منصور با اسفندیار رحیم مشایی به زمستان 88 باز می‌گردد. زمانی که در حسینیه لباس فروش‌ها زیارت عاشورا می‌خواند. او سخنانی به زبان آورد که صدای بسیاری از همفکرانش را هم درآورد. بی‌محابا حمله کرد. به سیاست‌های فرهنگی دولت طعنه زد. نه! تاریخ را باید درست روایت کرد، علیه سیاست‌‌گذار فرهنگی دولتی طغیان کرد. حاجی گفت: «این آقایی که ادعای آسمانی بودن دارد از سلمان رشدی هم بدتر است.»

حاج منصور بازهم به صحرای کربلا زد و مشایی را با اصلاح طلبان مقایسه کرد گفت: «این فرد کارهایی که خاتمی و ابطحی در دوره گذشته با کمک هم نتوانستند انجام دهند یک تنه دارد انجام می دهد.»

این اوج داستان بود اوجی که شاید فرود اکنونش به خاطر آن باشد. یک سایت خبری ادعا کرد که دفتر رییس جمهور از پدر معنوی مداحان به مراجع قضایی شکایت کرده است. دلیل شکایت هم کاملا روشن است، توهین به “مدعی آسمانی”، اسفندیار رحیم مشایی.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.