امروز امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 06, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بازدید عباسپور از ايستگاه ملي تحقيقات گل و گياهان زينتي كشور در شهرستان محلات

کد مطلب: 22384 | تاریخ ارسال: 12 آوریل 2011 | چاپ صفحه

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت : تبديل علم به ثروت و بهره برداري اقتصادي از پژوهش هاي انجام شده در كشور، با حمايت از مراكز تحقيقاتي و دانش بنيان امكان پذير است.

به گزارش مرکمزی دیلی ، ‘علي عباسپور تهراني فرد’ عصر دوشنبه در حاشيه بازديد از ايستگاه ملي تحقيقات گل و گياهان زينتي كشور در شهرستان محلات در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : با توجه به صرف اعتبارات و سرمايه گذاري هاي كلان دولت در زمينه ايجاد مراكز تحقيقاتي و پژوهشي، بايد نگاه تزييني و لوكس به يافته هاي نوين تحقيقاتي جاي خود را به بينش كاربردي و اقتصادي بدهد.
وي با اشاره به ايجاد صندوق شكوفايي و نوآوري و تخصيص اعتبار يك هزار ميليارد توماني به منظور حمايت از شركت هاي دانش بنيان افزود : اعطاي تسهيلات مالي، وام هاي بلندمدت، كمك هاي بلاعوض و معافيت هاي مالياتي از جمله مواردي است كه به منظور توسعه فن آوري هاي نوين توسط شركت هاي دانش محور مد نظر قرار گرفته است.
عباسپور گفت : تلاش هاي زيادي به منظور حفظ حق كشف دانشمندان و مخترعين انجام شده كه با حمايت دولت، نگراني هاي كاركنان و دانشمندان در زمينه سوء استفاده از حق مالكيت برطرف مي شود.
وي با انتقاد از عملكرد وزارت جهاد كشاوزي در نحوه مديريت مراكز علمي و تحقيقاتي، تصريح كرد : مراكز تحقيقاتي كشاورزي بايد با انسجام بيشتري همكاري خود را با مراكز دانشگاهي و بازار انجام دهند تا از اتلاف هزينه هاي دولت و سرمايه هاي نيروي انساني در اين بخش جلوگيري شود.
رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي افزود : با هدفمند كار كردن مراكز تحقيقاتي دولتي ، زمينه براي افزايش توليد ، صادرات و افزايش ثروت ملي فراهم مي شود.
وي با اشاره به مصوبه سفر سوم هيات دولت در زمينه تبديل ايستگاه ملي تحقيقات گل و گياهان زينتي كشور در محلات به پژوهشكده اظهار داشت : تبديل اين ايستگاه به پژوهشكده مورد حمايت كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي بوده و هم اكنون اين لايحه به منظور تصويب به كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي برده شده است.
عباسپور با اشاره به تصويب قانون حق استخدام يك نيرو به ازاي بازنشسته شدن سه نيرو افزود : سازمان هاي تحقيقاتي و پژوهشي از اين قانون مستثني بوده و مي توانند نيروي كار مورد نياز خود را طبق بند (ب) ماده 20 برنامه پنجم توسعه تامين كنند.
شهرستان محلات در جنوب شرقي استان مركزي 50 هزار نفر جمعيت دارد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.