امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



مطلب تکمیلی مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان امام خمینی اراک

کد مطلب: 22333 | تاریخ ارسال: 11 آوریل 2011 | چاپ صفحه

در پی باز انتشار مطلب ” کمبود نیروی متخصص در بیمارستان امام خمینی (ره) اراک ” در مرکزی دیلی ، یکی از کاربران این سایت طی مطلب ارسالی خود به مشکلات دیگری از این بیمارستان اشاره کرده است. در این مطلب می خوانیم :

در تکمیل صحبتهای فوق باید عرض شود که بیمارستان تامین اجتماعی امام خمینی به عنوان مهمترین واحد درمانی تامین اجتماعی در استان مرکزی بیشتر از آنکه مشکل تجهیزات و امکانات داشته باشد مشکل کمبود پزشک متخصص و متبحر دارد. کما اینکه در حال حاضر هم بسیاری از امکانات و دستگاههای تشخیصی و درمانی بروز و پیشرفته در این بیمارستان موجود است ، اما بعلت عدم وجود پزشک متخصص و متبحر در این مرکز ، این تجهیزات بلا استفاده در حال خاک خوردن است و بیماران بسیاری باید برای استفاده از همین امکانات که در این واحد متعلق به صندوق تامین اجتماعی (که در حقیقت متعلق به همه بیمه شدگان است)باید به سایر مراکز که عموما” بسیار شلوغ و دارای نوبتهای طولانی هستند در بخشهای خصوصی و حتی سایر شهرها مراجعه نمایند و با صرف وقت و هزینه و مخارج دیگر این خدمات به آنها ارائه شود. از بین همین تجهیزات موجود و بلااستفاده بعنوان نمونه می توان به دستگاه پیشرفتهء MRI این مرکز( که حدود شش ماه است آماده بهره برداری و استفاده می باشد)، سونوگرافی رنگی ، دستگاه رادیوگرافی رنگی و VPI، دستگاه مامو گرافی اشاره کرد که همگی این دستگاهها با صرف میلیاردها تومان از حق بیمه های پرداختی کارگران خریداری و راه اندازی شده اما بعلت عدم حضور و همکاری یک پزشک متخصص رادیولوژیست بصورت دائم و تمام وقت با این مرکز بیمه شدگان از این خدمات محرومند. همینطور می توان به وجود دستگاه های انجام اعمال جراحی بصورت بسته (لاپاروسکوپی) اشاره کرد که در انواع اعمال جراحی می توان از آنها استفاده نمود و بیماران را از رنج ایجاد شکافهای بزرگ در بدن و مدت طولانی نقاهت رهایی بخشید ولی متاسفانه بعلت عدم وجود جراحان متبحر و با تجربه برای استفاده از این دستگاه هم اکنون بلا استفاده است. در حالیکه این روش جراحی امروزه بسیار متداول بوده و این دستگاه در سایر بیمارستانها (مثل بیمارستان قدس) مورد استفاده می باشد.
از دیگر کمبودهای این مرکز نبود یک پزشک فوق تخصص ریه و مراقبتهای ویژه است که علیرغم فعالیت بخش ICU در این بیمارستان بعلت نبود چنین متخصصی در این بیمارستان عموما” افراد بستری در این بخش دچار عفونتهای بسیار حاد دستگاههای تنفسی می شوند که در بسیاری موارد مرگ بیمار را به همراه دارد.
همینطور کمبود پزشک کشیک ارتوپد و جراح مغز و اعصاب که در بیماران تصادقی و اوزژانسی وجودشان بسیار ضروری و حیاتی است در این مرکز اشاره نمود که تمام این کمبودها موجب می گردد این بیمارستان یک مرکز ارائه دهنده خدمات خوب و کافی به بیمه شدگان نباشد. این کمبودها در شرایطی مطرح می شود که در برخی مراکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اراک اکثر این نیروهای متخصص و فوق تخصص حتی در مواردی بیشتر از نیاز حضور دارند وگاها” کمبود همین امکانات و تجهیزات و شرایط فیزیکی و تخت بیمارستانی ویژه بعنوان نقیصه ای برای ارائه خدمات به مردم بعنوان مشکل مطرح می شود ، اما همچنان این ظرفیت خالی و قابل استفاده در بیمارستان تامین اجتماعی با بخشی نگری و عدم هماهنگی کامل بخوبی مورد استفاده قرار نمی گیرد
و البته در گزارشهای مسئولین درمان تامین اجتماعی هم همواره شاهدیم که فقط آمار و ارقام حرف اول و آخر را می زند و نه این گونه نقایص و کمبودها که موجب افت و نزول شدید کیفیت خدمات درمانی می شود .

مطلب مرتبط : کمبود نیروی متخصص در بیمارستان امام خمینی (ره) اراک

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.