امروز امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 06, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


برنامه های انجمن نجوم استان مرکزی در فروردین ماه

برنامه های انجمن نجوم استان مرکزی در فروردین ماه

کد مطلب: 21784 | تاریخ ارسال: 1 آوریل 2011 | چاپ صفحه

رییس انجمن نجوم استان مرکزی گفت: انجمن آسمان بیکران و موسسه جوانان آرتا با حمایت سازمان ملی جوانان استان مرکزی و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در فروردین ماه 1390 گشت رصدی – طبیعت گردی دو و نیم روزه برگزار می‌کند.

به گزارش مرکزی دیلی ، رضا امینی‌نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، از برگزاری گشت رصدی و طبیعت‌گردی در فروردین‌ماه سال 90 خبر داد.

وی افزود: این گشت نوروزی به همت انجمن آسمان بیکران و موسسه جوانان آرتا با حمایت سازمان ملی جوانان استان مرکزی و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اراک به صورت ویژه برای برادران برگزار می‌شود.

امینی‌نژاد پایان روز پنجشنبه 26 اسفندماه را به عنوان پایان مهلت ثبت نام عنوان کرد و با بیان این مطلب که اعضایی که مایل به شرکت در برنامه مذکور هستند می بایست هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند گفت: چنانچه ظرفیت تکمیل شود ثبت نام متوقف خواهد شد.

وی همچنین با تأکید براینکه برنامه مشابهی در سال آینده بصورت ویژه برای خواهران برگزار می‌شود، در خصوص جزئیات برنامه گفت: زمان حرکت ساعت 21 و سی دقیقه روز چهارشنبه هفدهم فروردین‌ماه سال 90 خواهد بود.

امینی‌نژاد مقصد این گشت را شهر کویری جندق و روستای مصر عنوان کرد و گفت: روستای مصر، واحه ایست در 40 كيلومتري شرق جندق كه حضور جهانگردان خارجي در آن، يكي از شيرين‌ترين خاطرات 40 خانوار ساكن در آن است و جندق نیز شهر کویری کوچکی است که در میانه راه دامغان به نائین و اصفهان قرار دارد.

وی افزود: پس از رسیدن به جندق تیم شرکت‌کننده به دیدن اماکن دیدنی آن می پردازند و در ادامه به سمت روستای مصر حرکت کرده و به بازدید از زیبایی‌های کویر پرداخته و غروب دل انگیز کویر را به نظاره خواهند نشست.

رییس انجمن نجوم اسان مرکزی در پایان، با بیان اینکه در ادامه و با فرا رسیدن شب برنامه رصدی آغاز می شود تصریح کرد: در این برنامه ابتدا به آموزش صور فلکی، جهت یابی در شب، آشنائی با روش‌های رصد با دوربین دوچشمی و تلسکوپ پرداخته و سپس با استفاده از تلسکوپ های 10 اینچ دابسونی مجهز به سیستم جستجوگر خودکار و تلسکو 4.5 اینچ نیتونی‌تال، اجرام اعماق آسمان تا صبحگاه رصد خواهند شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.