امروز امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday, May 01, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بررسی راهکار برون رفت از بحران اغتشاش

کد مطلب: 2146 | تاریخ ارسال: 20 ژوئن 2009 | چاپ صفحه

در شرایط حساس فعلی، چهره های شاخص دو طرف به جای آنکه با استفاده از ابزار رسانه، با یکدیگر سخن گفته و با کشاندن اختلاف نظرهای خود به جامعه، بر التهاب موجود بیفزایند، بايد با تشکیل جلسات، مسائل موجود را به صورت رودررو بررسی و حل کرده و افکار عمومی را به صحنه مجادلات و رد وبدل کردن نامه های سرگشاده و بیانیه ها تبدیل نکنند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار آینده ، با گذشت یک هفته از انتخابات ریاست جمهوری، همچنان فضای جامعه از التهاب رنج می برد و این فضا مسئولیت مسئولان، چهره های سیاسی و رسانه ها را در القای آرامش وخویشتنداری به جامعه و پرهیز از اقدامات تنش‌زا، تحریک آمیز و غیرقانونی دوچندان می‌کند.
تحریکات انجام شده از سوی دو طرف مناقشه در هفته گذشته و انعکاس یکطرفه آن از سوی صداوسیما، موجب دامن زدن به فضای التهاب و تنش در جامعه شد، به طوری که این فضا با انتقاد تلویحی رهبر انقلاب در رابطه با نداشتن تحمل پیروزی و شکست مواجه گردید. با این وجود، هنوز نشانه های جدی مبنی بر حرکت همه طرفهای این تعارض به سوی آرامش و پرهیز از گفتار و رفتار تنش‌زا دیده نمی شود.
با وجود سخنان رهبری در نمازجمعه تاریخی تهران مبنی بر اینکه اعتماد عمومی مردم به نظام، مهمترین سرمایه کشور است که در معرض تهدید قرار گرفته، همراهی کافی از سوی گروههای مرجع دو طرف درگیری جهت بازسازی این اعتماد به چشم نمی خورد.
به نظر می رسد در شرایط حساس فعلی، چهره های شاخص دو طرف به جای آنکه با استفاده از ابزار رسانه، با یکدیگر سخن گفته و با کشاندن اختلاف نظرهای خود به جامعه، بر التهاب موجود بیفزایند، بايد با تشکیل جلسات، مسائل موجود را به صورت رودررو بررسی و حل کرده و افکار عمومی را به صحنه مجادلات و رد وبدل کردن نامه های سرگشاده و بیانیه ها تبدیل نکنند.
در این میان، نقش رسانه ها نیز حائز اهمیت است، از یک سو با توجه به توقیف و انسداد اکثر رسانه های داخلی حامی جریان معترض، رسانه های بیگانه به دلیل عدم محدودیت و تعهد، به نوعی مرجعیت خبری برای این گروه دست یافته اند و بر تنش موجود می افزایند. از سوی دیگر عملکرد تعدادی از خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایتهای اینترتی حامی دولت نیز با وجود سخنان صریح رهبر انقلاب، همچنان بر مسیر تنش زایی حرکت می کند که به نظر می رسد خلا وجود یک مدیریت فعال و ایجابی رسانه ای در کشور برای هدایت جریان رسانه ای به سوی آرامش و کاهش اثرگذاری رسانه های بیگانه کاملا محسوس است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.