امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بازتاب بيانات رهبری در رسانه هاي خارجي

کد مطلب: 2127 | تاریخ ارسال: 19 ژوئن 2009 | چاپ صفحه

رسانه‌هاي خارجي به طور گسترده بيانات مقام معظم رهبري را در خطبه‌هاي نمازجمعه امروز تهران پوشش خبري دادند‌.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ايلنا، شبکه‌ها و رسانه‌هاي ان‌تي‌وي، تي آر تي، خبر ترک ، اسکاي ترک، سي‌ان‌ان، يورونيوز، بلومبرگ، اسکاي نيوز، رويتر، المنار، الجزيره، بي‌بي‌سي، العربيه ، العالم و … همزمان با آغاز سخنراني مقام معظم رهبري در نماز جمعه امروز تهران اين سخنراني را در سطح وسيعي پوشش دادند.
خبرگزاري آلمان در خبري در مورد سخنراني آيت‌الله خامنه‌اي در مراسم نماز جمعه امروز در تهران، نوشت: «سخنراني رهبري ايران به طور مستقيم از شبكه‌هاي تلويزيونی زيادي در حال پخش است. ده‌ها هزار تن در محوطه دانشگاه تهران در مرکز تهران اجتماع کرده‌اند و آيت‌الله علي خامنه‌اي در ابتداي سخنراني امروز بر ضرورت حفظ آرامش روحي جامعه تاکيد و اعلام کرد جامعه انقلابي ايران به آرامش روحي و رواني نياز دارد. وي در اين سخنراني تاكيد كرد كه در شرايط روحي عصبي و هيجاني يافتن مسير درست دشوار است.»

همچنين خبرگزاري آسوشيتدپرس در مورد اين سخنراني نوشت: «رهبر ايران در سخنراني امروز خود در نماز جمعه تهران مردم را به حفظ آرامش روحي دعوت و اعلام کرد كه شرکت گسترده راي دهندگان ايراني نشانه اعتماد به نظام جمهوري اسلامي است.»

در ادامه خبر اين رسانه آمده است: «آيت الله خامنه‌اي حضور گسترده مردم در انتخابات را نمايشي شکوهمند از احساس مسئوليت ملت براي تعيين سرنوشت کشور دانست. وي گفت كه اين انتخابات زلزله‌اي سياسي در جهان بود و نشان داد كه دموکراسي مذهبي راه سومي است که ملت ايران به جهانيان عرضه کرده‌ است.»

خبرگزاري فرانسه هم در خبر خود در مورد سخنراني امروز رهبر جمهوري اسلامي ايران نوشت: «رهبر ايران در سخنراني خود تاكيد كرد كه اين مردم كشور هستند كه در مورد انتخاب رئيس‌جمهوري خود تصميم گرفته‌‌اند و شكايت‌هاي مربوط به تقلب در انتخابات اخير رياست‌جمهوري بايد از راه‌هاي قانوني پي‌گيري شوند.»

خبرگزاري سي بي‌ اس در خبري نوشت: «آيت‌الله خامنه‌اي در سخنان خود بر ضرورت حفظ آرامش در كشور تاكيد كرد و گفت كه برخي كشورهاي غربي درصدد هستند اعتماد مردم به نظام جمهوري اسلامي را از بين ببرند.»

واشنگتن پست در مورد سخنراني رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران نوشت: «رهبر ايران انتخابات اخير رياست جمهوري اين كشور را كه منجر به انتخاب مجدد محمود احمدي نژاد شد، پيروزي بزرگ خواند و تاكيد كرد كه اعتراض‌هاي خياباني به نتيجه انتخابات بايد پايان بپذيرد. وي ضمن تاكيد بر سلامت انتخابات و وجود سازوكارهايي در نظام كه مانع انجام تقلب در انتخابات مي‌شود، گفت كه شكايت‌هاي و بحث‌هاي مربوط به سلامت انتخابات بايد از راه‌هاي قانوني دنبال شود.»
خبرگزاري بولومبرگ هم با توصيف حضور مردم در نماز جمعه امروز تهران، در مورد سخنان مقام معظم رهبري نوشت: «رهبر ايران در اين سخنراني انتخاب مجدد محمود احمدي نژاد را معتبر دانست و خواستار پايان يافتن اعتراضات در خيابان‌ها شد.»
خبرگزاري رويتر در اين زمينه نوشت: «رهبر ايران با دعوت از مردم براي حفظ آرامش كشورهاي دشمن را به زير سوال بردن انتخابات اين كشور متهم كرد.»
اين خبرگزاري در ادامه مي‌نويسد: «رهبر ايران در نخستين سخنراني خود براي ملت ايران بعد از تشنج‌هاي مربوط به انتخابات در جمع هزاران تن از نمازگران در مورد انتخابات و نتيجه آن صحبت كرد.»

هرالد تريبيون هم در خبري در مورد سخنراني مقام معظم رهبري در نماز جمعه تهران، نوشت: «رهبر ايران در سخنراني امروز خود ادعاهاي مربوط به وجود تقلب در انتخابات اخير رياست جمهوري را رد كرد و تاكيد كرد كه اگر شكايتي هم وجود دارد بايد از طريق اعتراضات خياباني دنبال نشود.»
به گزارش ايرنا، شبکه هاي تلويزيوني خارجي و عرب زبان ضمن قطع برنامه هاي عادي خود بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي را به طور مستقيم و همزمان پخش کردند.

شبکه عربي زبان العربيه و الجزيره نيز با ترجمه همزمان بيانات مقام معظم رهبري اقدام به پخش آن کردند.

رسانه هاي خارجي همچنين گزارش دادند که بيانات حضرت آيت الله خامنه اي مورد حمايت گسترده نمازگزاران قرار گرفت.

بنابر اين گزارش، شبکه هاي العربيه و الجزيره بلافاصله بعد از پايان بيانات رهبر معظم انقلاب به تحليل و تفسير آن پرداختند و مصاحبه هايي را با برخي شخصيت ها و سياستمداران مختلف ترتيب دادند.

حسن فحص رئيس دفتر العربيه در تهران نيز به تحليل بيانات مقام رهبري در نماز جمعه امروز پرداخت.

نماز سياسي ـ عبادي جمعه اين هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي و با حضور ميليوني اقشار مختلف مردم خداجو در دانشگاه تهران اقامه شد.

به گزارش ايرنا، جمعيت انبوه علاوه بر محوطه دانشگاه تهران در خيابان قدس، بلوار کشاورز، ميدان و خيابان فلسطين و … در صفوف نمازگزاران، نماز جمعه را اقامه کردند.

همانطور که پيش بيني مي شد امروز حضرت آيت الله خامنه اي امام جمعه تهران سخنان مهم و راهبردهاي کليدي بخصوص در رابطه با انتخابات هفته گذشته رياست جمهوري ايراد نمودند.

رهبر معظم انقلاب سخنان خود را در سه بخش جداگانه خطاب به تمامي مردم ايران و هواداران نامزدهاي رياست جمهوري، سياسيون و نيز سران کشورهاي استکباري بيان کردند.

سخنان معظم له در هر سه بخش با شعارهاي نظير ” اي رهبر آزاده آماده ايم ، آماده “، ” واي اگر خامنه اي حکم جهادم دهد”، “مرگ بر منافق” “مرگ بر اسرائيل ” و ” مرگ بر انگليس ” همراه بود.
حضور خبرنگاران خارجي که براي پوشش نماز جمعه به دانشگاه تهران و خيابان هاي اطراف آمده بودند، چشمگير بود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.