امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اولين سمينار استانی «پژوهش، قرآن و سلامت» در اراك

کد مطلب: 20300 | تاریخ ارسال: 17 فوریه 2011 | چاپ صفحه

اولين سمينار استانی «پژوهش، قرآن و سلامت» امروز چهارشنبه، 27 بهمن‌ماه در دانشگاه علوم پزشكی اراك برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)‌شعبه مركزی، آيت‌الله «احدی»، پژوهشگر قرآنی و مدرس حوزه و دانشگاه قم در اين مراسم با تاكيد بر اينكه پژوهش قرآنی در زمينه علوم مختلف از جمله پزشكی نيازمند توجه به پديده معناگرايی است، گفت: توجه عميق به معانی آيات قرآن كريم گشاينده بسياری از راز و رمزهای كشف نشده خلقت خواهد بود.

وی با اشاره به اينكه جوانان ايرانی از هوش و استعداد سرشاری برخوردارند، خاطرنشان كرد: جوانان ايرانی با تمسك به قرآن كريم و استفاده از منبع ناب كلام الله می‌توانند قله‌های علمی جهان را فتح كنند.

آيت‌الله احدی در ادامه بر لزوم تشكيل كارگروه‌های علمی بيشتر در دانشگاه‌ها تاكيد كرد و گفت: تشكيل كارگروه‌های علمی با حضور اساتيد ودانشجويان در كنار هم می‌تواند در رسيدن به پيشرفت‌های علمی موثر باشد.

وی افزود: برای استفاده و بهره‌مندی از كلام الله مجيد برگزاری سمينارهای قرآنی البته به صورت كاربردی در سطح دانشگاه‌ها امری كاملا ضروری است.

پژوهشگر قرآنی و مدرس حوزه و دانشگاه قم با بيان اينكه مسئولان دانشگاه‌ها به‌عنوان پل ارتباطی مقر علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علميه مسئوليت خطيری دارند، گفت: از آنجا كه كتاب الهی از ظرفيت بسيار بالايی برخوردار است، بايد تلاش كنيم كه از قرآن تنها به تربيت منبری بسنده نكنيم، بلكه با بهره گيری از اين كتاب هدايت و انسان ساز، به توليد علم بپردازيم.

به گزارش ايكنا، دكتر «سعيد چنگيزی‌‌آشتيانی»، معاون آموزش و تحقيقات دانشگاه علوم پزشكی اراك و رئيس سمينار استانی «پژوهش، قرآن و سلامت» نيز هدف از برگزاری اين سمينار را گسترش فرهنگ قرآنی و هم‌چنين توسعه تحقيقات در اين حوزه و تبيين وجوه پيوند اصيل كلام وحی با سلامت و اهميت انجام پژوهش در زمينه تعميق درك انسان از بطن قرآن و تاثير بر راهبرد صراط مستقيم عنوان كرد.

وی محورهای همايش را شامل « قرآن و بهداشت، قرآن و درمان بيماری‌ها، قرآن و سلامت روانی، قرآن و اخلاق پزشكی، قرآن و تغذيه، قرآن و طب سنتی، قرآن و سلامت كار و محور آزاد شامل احكام قرآنی درباره جسم و روان انسان» عنوان كرد و افزود: فراخوان جمع آوری آثار برای شركت در اين همايش از مهرماه امسال آغاز شده و علاقه‌مندان تا پايان آذرماه برای شركت در اين همايش فرصت ارائه مقاله داشتند.

دكتر آشتيانی با اشاره به دريافت 47 مقاله توسط دبيرخانه دانشگاه علوم پزشكی، گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته از سوی كميته علمی 16 مقاله در قالب سخنرانی و 12 مورد ديگر به صورت پوستر پذيرفته شد و آثار ديگر به علت اينكه سنخيت كمتری با محورهای همايش داشتند مورد قبول واقع نشدند.

معاون آموزش و تحقيقات دانشگاه علوم پزشكی اراك و رئيس سمينار استانی «پژوهش، قرآن و سلامت» در پايان با اشاره به اينكه پژوهش های منتخب به صورت مقاله در ويژه‌نامه دانشگاه به چاپ می‌رسند، ابراز اميدواری كرد با برگزاری اين همايش بتوانيم ضمن بهره‌مندی از نتايج تحقيقات علمی محققان و علاقه‌مندان به قرآن پژوهی در حيطه سلامت، گوشه اندكی از معارف الهی مستتر در اين كتاب آسمانی در حيطه سلامت را تبيين كنيم.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.