امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اولین دوره مسابقات استانی روباتیک در ساوه

کد مطلب: 20037 | تاریخ ارسال: 9 فوریه 2011 | چاپ صفحه

اولین دوره مسابقات استانی روباتیک در پژوهش سرای «شهید اسماعیل اسدی» ساوه برگزار شد

همزمان با دهه مبارک فجر اولین دوره مسابقات استانی روباتیک درمقاطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و دانشجویی با حضور امام جمعه ساوه، معاون هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی، مدیریت آموزش و پرورش ساوه و جمعی از مسوولان محلی در پژوهش سرای شهید اسماعیل اسدی ساوه و برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)– منطقه مرکزی، امام جمعه ساوه در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان همانطوری که با تلاش علمی خود بر طبیعت مسلط می‌شوید باید بر نفس خود نیز مسلط شوید.

حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی افزود: تسلط بر طبیعت کار علم است و تسلط بر نفس کار اخلاق است و لذا از این رو است که تمام جنگ افروزان دنیا کسانی هستند که بر طبیعت مسلط شدند و بر نفس خود تسلط پیدا نکردند و تمام قوای خود را علیه انسان بکار بستند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم نیز بر علم آموزی تاکید شده است، اظهار کرد: قرآن کریم در عین اینکه کتاب علم آموزی و دانش است، کتاب خداست و رسالت انبیاء الهی نیز این بود که مردم را از جهل و تاریکی به سمت روشنایی و دانایی هدایت کنند.

امام جمعه ساوه با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: روزهایی بر این کشور گذشت که کسی جرات پیشرفت علمی نداشت ولی هم اکنون از آثار انقلاب اسلامی، پیشرفت در همه امور است.

وی تصریح کرد: عنایت و اراده الهی این بود که مردم به رهبری امام راحل حرکت کنند و به فضل الهی پیروز شوند و الان هم دنیا به فکر این است که خاورمیانه اسلامی شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم معاون هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: حرکت‌های رو به رشدی در حوزه آموزش و پرورش در استان مرکزی شروع شده و دانش‌آموزان هم روز به روز پله‌های ترقی را طی می‌کنند.

حسن سروش افزود: تلاش همه جانبه دانش‌آموزان در جهات مختلف علمی باعث پیشرفت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گشته است.

وی با بیان اینکه در تمامی شهرهای استان پژوهش سرای دانش‌آموزان وجود دارد، اظهار کرد: مسوولیت سنگینی بر روی دانش‌آموزان و دانشجویان است چرا که مسیر رشد هموار بوده و باید گام‌های استوارتری هم در آموزش تئوری و هم در آموزش عملی برداشته شود.

وی با بیان اینکه کمبود امکانات و تجهیزات باعث نشده است که ما به پیشرفت‌های قابل قبولی دست نیابیم، افزود: در مصوبه شورای آموزش و پرورش استان در خصوص اختصاص یک درصد از سرانه‌ها به پژوهش سراها حرکت خوبی بود تا به سر منزل مقصود برسیم و این از برکات انقلاب است و لازم است که در هر کجا که حضور می‌یابیم نقش انقلاب و دستاوردهای آن را بازگو کنیم.

همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز در ادامه این مراسم گفت: پيروزي انقلاب اسلامي ايران مرهون تلاش مردم و تحت رهبري بنيانگذار كبير انقلاب حضرت امام خميني (ره)‌ است و ما بعنوان متوليان امر تعليم و تربيت وظيفه داريم تا به نحو مطلوب آرمان‌هاي بلند امام راحل (ره) را به جوانان و نوجوانان معرفي كنيم.

عبدالله سالمی افزود: دشمنان نظام اسلامی تمام تلاش خود را بكار بسته‌اند تا با ابزارها و توطئه‌هاي مختلف در جنگ نرم جوانان ما را از مسير اصليشان منحرف كنند امام جوانان ما به ویژه دانش‌آموزان با پیشرفت‌های تحصیلی و کسب مهارت از آرمان‌های انقلاب دفاع می کنیم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان متولیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال‌های آینده هستند بنابراین هرچه از آگاهی، تعهد و دانش بیشتری برخوردار باشند بنابراین در مسیر رشد و ترقی ایران اسلامی بهتر می‌توانند گام بردارند و افتخار آفرینی کنند.

این مقام مسوول در پایان با بیان اینکه 3600 دانش‌آموز عضو پژوهش سرای شهید اسماعیل اسدی ساوه می‌باشند، افزود: اعضای این پژوهش‌سرا علاوه بر علم‌آموزی در کسب مهارت‌های لازم نیز تلاش می‌کنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.