امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



توضیحات رییس دانشگاه آزاد اراک درباره موفقیتهای این واحد

کد مطلب: 20023 | تاریخ ارسال: 8 فوریه 2011 | چاپ صفحه

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: با هدف ارتقای سطح مهارت دانشجویان، طرح جوار با همکاری سازمان فنی وحرفه‌ای استان مرکزی در دانشگاه اراک اجرایی شده است.

به گزارش مرکزی دیلی ، دکتر عباس ملک حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی، با بیان اینکه در سال گذشته بیش از هفتاد هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در این دانشگاه ارائه شده است افزود: آموزش‌های مذکور در قالب طرح جوار و با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان به دانشجویان علاقه‌مند ارائه شده است.

ملک حسینی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح مهارت‌های دانشجویان در رشته های مورد علاقه آنها عنوان و تصریح کرد: سازمان فنی وحرفه ای استان کارگاه‌هایی را در محل دانشگاه ایجاده کرده است که دانشجویان با استفاده از آنها مهارت‌های عملیاتی خود را افزایش می‌دهند.

وی در ادامه، دانشگاه اراک را تنها واحد دانشگاه آزاد کشور عنوان کرد که دارای معاونت بین‌الملل است و گفت: وجود این معاونت نشانگر ارتباطات بین‌المللی قوی این دانشگاه است.

ملک حسینی ترغیب اساتید دانشگاه اراک به استفاده هرچه بیشتر از فرصت‌های مطالعاتی و رفتن به کشورهای دیگر جهت گرفتن دکتری و همکاری تحقیقاتی با دانشگاه‌های این کشورها را از رویکردهای این دانشگاه در بخش بین‌الملل عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر این دانشگاه با 8 کشور جهان از جمله آلمان، ایتالیا، مالزی وهند تفاهم نامه و همکاری علمی دارد و سازمان‌ها و ارگان‌های داخل کشور نیز می‌توانند از پتانسیل بالای پژوهشی این دانشگاه بهره‌مند شده و مسائل و موانع علمی موجود در مسیر حرکت خود را جهت انجام پژوهش‌های علمی و بررسی‌های کارشناسی با پژوهشگران این دانشگاه مطرح کنند.

ملک حسینی با تاکید براینکه انجام طرح‌های برطرف کننده مشکلات استان بویژه طرح‌های کاربردی مدنظر بخش پژوهش این دانشگاه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 درصد شهریه دریافتی در دانشگاه اراک به صندوق پژوهش واریز شده و در راستای انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی از این بودجه استفاده می‌شود.

وی کسب مدال طلای مسابقات ژنو در خصوص ساخت آجر فوق سبک پلیمری توسط دانشجویان این دانشگاه، ارتقای رتبه استان در رشته نانو و کسب رتبه هشتم در معاونت نانو دفتر ریاست جمهوری، ساخت ترمز چرخ دنده‌ای گیربکسی آسانسور توسط استاد این دانشگاه، طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین توسط دانشجویان، طراحی خودروی هیبریدی توسط یکی از اساتید دانشگاه و دانشجویانش، ساخت رباط مین‌یاب که توسط یکی از دانشجویان انجام شده و در جشنواره خوارزمی پذیرفته شده و سازنده آن درجه دکترای افتخاری کسب کرده است را از دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در پایان، 300 مقاله ISI‌ به چاپ رسیده با 35 درصد رشد نسبت به سال گذشته و چاپ 140 عنوان کتاب تا به امروز را از دیگر دستاوردهای پژوهشی دانشگاه مذکور عنوان کرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.